Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 21:49
Verwijderd
Norton Ghost geeft de volgende foutmelding:

'Description: An error occurred creating a backup of drive C:\. The Virtual Volume Imaging driver (pqv2i.sys) is not present on the system.
Error EC8F000C: Cannot find the Virtual Volume Image driver. Error 00000002: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Details: Niet nader omschreven fout'

Het bestand PQV2i.sys heb ik wel, maar waar moet ik dit in zetten om Ghost gewoon te laten werken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 22:32
dafelix
dafelix is offline
je kan dit proberen:

copieer (dus niet verplaatsen) het bestand naar je installatie-directory van Norton (Eventueel ook in modules/data etc), en zet een kopie in je windows-installatie directory

mocht het niet werken, kun je nadat je gekopieerd heb nog 'ns proberen te rebooten (although dit niet nodig zou moeten zijn)
Oud 02-04-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 01-04-2005 @ 23:32 :
je kan dit proberen:

copieer (dus niet verplaatsen) het bestand naar je installatie-directory van Norton (Eventueel ook in modules/data etc), en zet een kopie in je windows-installatie directory

mocht het niet werken, kun je nadat je gekopieerd heb nog 'ns proberen te rebooten (although dit niet nodig zou moeten zijn)
Laat maar doen, hij werkt ondertussen. Gisteravond had ik in de windows-directory het bestand gezet, maar ik weet niet of dat nu eigenlijk geholpen heeft. Misschien deed hij het niet omdat ik na het installeren niet gereboot had

Weet iemand toevallig hoe groot een high-level-gecomprimeerde image van een 30 gb schijf is?

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 08:28.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 10:49
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-04-2005 @ 09:20 :
Weet iemand toevallig hoe groot een high-level-gecomprimeerde image van een 30 gb schijf is?

dat valt moeilijk te zeggen, dat hangt namenlijk van de bestanden af. Als een HD vol hebt met gezippede bestanden, zal de image ongeveer evengroot zijn, maar als je alleen maar .txt bestanden hebt kun je wel een ratio van 90% halen (oftewel, zal de image 90% kleiner zijn dan die 30 GB). Ik denk dat het gemiddelde zo rond de 30% ligt, maar dat is echt een pure schatting
Reageren

Regels voor berichten