Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 19:22
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
Hier een verhaal waar ik al een tijdje mee bezig ben, het is een gewoon leuk weglees verhaal. Beetje uitleg, Francesca ''Franky'' en Rebecca zijn tweelingzusjes en dochters van Sawyer Moder, die ooit in een soort van Rolling Stones achtige band zat, ze waren heel erg populair en de meiden zijn dus It Girls, ze wonen in de Upper East Side van New York en gaan naar een exclusieve priveschool in de buurt...

Het was drie u s ' nachts en Franky draaide zich voor de zoveelste keer met een zucht om. Het bed kraakte maar Laura en Eddy sliepen verder, Franky stond op en liep naar de badkamer, wat een klein hokje was met een douchekop, een wasbak - met een spiegel- en een wc.
Het licht was verschrikkelijk, Franky zag lijkbleek. Misschien was ze gewoon zo. Ze hoorde het bed kraken en wist dat het Eddy was, die ook niet kon slapen. Ze liep weer naar de kamer en zag Eddy die wat uit zijn tas haalde. Hij hield een twintig dollar biljet omhoog en samen slopen ze de motelkamer uit.
Ook op de gang was het licht net zo erg als in de badkamer, misschien wel erger. Samen renden ze naar beneden, naar de snoep en drink automaat en kochten, chocomel en heel veel koekjes. Dit is wat ze de afgelopen acht weken bijna elke avond hadden gedaan. Ze namen alles mee en gingen op de grond naast de automaten zitten. Dit moet er idioot hebben uitgezien, ging het voor de zoveelste keer door Franky’ s hoofd. Franky droeg een lange witte pyjama broek met het I hartje NY logo overal, boven had ze een hemd van Eddy aan. Eddy had een boxershort met hetzelfde logo en een grijs NYPD T- shirt, op de grond zaten al papiertjes die om de koek zaten. De rest zat tussen hun in.

' Morgen is het voorbij.' Zei Eddy en nam een slokje van zijn chocomelk.
Franky knikte en ze zwegen. Ze keken om zich heen, dit was een van de zoveelste motels waar ze deze zomer hebben geslapen, zij die geld hebben -of hun ouders- om al die motels te kopen, hebben in al die stinkende, krakende, slecht verlichte hokken geslapen. En waarom niet? Het was de vakantie van hun leven, met zijn drieën door een wereldstad waar ze al meer dan tien jaar woonden maar het nauwelijks kenden. Franky had nog nooit zoveel lol gehad, niet in Hawai of een andere tropische eiland of vakantieoord voor sterren waar haar moeder haar vroeger meenam, ze hadden zelfs geen last van paparazzi maar na tien dagen werden ze toch gespot en elke week zat er wel een foto van hun in de kranten. Voor de lol kochten ze deze maar, en plakten het in hun I hartje NY plakboek. Ook stonden de bladen vol van foto’s van haar tweelingzusje Rebecca, die ergens in Europa alle hoofdsteden s' nachts bezocht en zich uitleefde op de dansvloer en drank en Franky geloofde er heilig in dat ze in Amsterdam er heel stoned uitzag . Voor de lol hebben ze ook een Rebecca plakboek gemaakt.

Het was drie u s ' nachts en Rebecca checkte haar masker en liep het hokje uit. Haar vriendinnen zaten op de luxe banken van de privé jet van haar vader. Dit was hun laatste avond dat ze konden drinken en feesten zoals zij wilden, wat avond? Nog zes uurtjes konden ze zich uitleven. Dit is was ze de afgelopen acht weken hebben gedaan, alle belangrijke hoofdsteden van Europa langs en daar kijken hoe het er aantoegaat s' nachts. Ze kon er boeken vol van schrijven. En shoppen, Parijs, Londen, Milaan, je noemt het en ze hebben er geschopt. D & G , LV, Gucci, Prada en andere ontwerpers die daar bekend waren. Elke ochtend wakker worden in vijf sterren hotels, met room service en elke ochtend een massage en gezichtsbehandeling.
Zij, Kat, Rose en Manda hadden alle vier een kort roze zijden nachtjurkje en hadden ook alle vier een gezichtsmasker op. Dit was hoe zij hun avontuur afsloten, maskers, muziek en cocktails

'Morgen is het allemaal voorbij.' Zei Amanda en de meiden zwegen en dachten terug aan de wilde nachten, de leuke jongens. Al die paparazzi fotografen die hen behandelden of ze de allergrootste sterren waren. Maar hen daarna net zo goed afbekten in de bladen, als ze eenmaal hun foto’ s hadden. Soms kochten ze voor de lol de bladen, daar zag Rebecca Franky die de ene keer bij The Statue of Liberty was en de andere keer op een of andere markt in een van de buurten van New York en elke keer had ze een belachelijke T shirt van I hartje NY aan. Of een pet, of een tas, of ze dronk uit een beker met I hartje NY. Ook die stomme Eddy en de mislukte It Girl Laura waren erbij met dezelfde stomme kleren. Wat deden ze in New York ze woonden er toch.
Dit was haar leukste vakantie ooit! Rebecca dacht aan de tijden dat ze met haar moeder naar St. Tropez, Hawai, Barbados en al die andere plekken was geweest, het enige wat ze er heeft geleerd was shoppen.
Waar ze wel voor dankbaar was en de creditcards van haar ouders.
Oud 02-04-2005, 22:25
Verwijderd
Niet echt mijn soort verhaal...ik vind het ook niet echt duidelijk, maar dat ligt missschien aan mij verder wel goed geschreven
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 23:42
Auryn
Auryn is offline
Het verhaal is niet echt mijn stijl maar dat is mijn persoonlijke smaak. Bij sommige stukken ben je net iets teveel in detail getreden, vind ik. Misschien kun je daar nog wat beter naar kijken, want de details zijn het ook weer die dit verhaal maken.
Verder is het verhaal niet altijd even duidelijk.
Oud 03-04-2005, 11:33
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik vind het sowieso al niks als de schrijver vooraf een uitleg moet gaan geven. Daarnaast heb ik ook niet echt helemaal door wat er nou precies gebeurt (tenminste, voor zover er iets gebeurt).
Oud 03-04-2005, 16:34
Roosje
Roosje is offline
Ik vind het verhaal niks, ik vind de zinsbouwfouten die erin zitten niks, maar de Rolling Stones zijn vet. Niet dat dat hier verder echt iets mee te maken heeft, ofzo.
Reageren

Regels voor berichten