Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 14:45
Lucky Lucas
Ik moet de bovenstaande deelvraag beantwoorden voor een GS werkstuk. Maar ik kan erg weinig info vinden over het gevolg van de industriële revolutie. weten jullie misschien iets daarover of een goede site met veel info (het liefst NL)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2004, 16:07
Verwijderd
Eerste of 2e?
Als je dit niet weet, in welk jaar?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 06:51
Lucky Lucas
De 1e
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:18
Verwijderd
meer industrie, vervuiling van het milieu etc. dat merk je nu nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:26
Drez
Drez is offline
de maatschappij veranderde van een standenmaatschappij in een klassenmaatschappij, arbeidersklasse kwam op...
mensen kregen meer de mogelijkheid om te reizen, er waren meer spoorwegen, platteland en stad leerden elkaar kennen, groeiden naar elkaar toe. er kwam een burgerlijk ideaal dat de arbeiders probeerden te immiteren.
er kwamen meer steden,

eehhh nog wel meer geloof ik
Oud 17-06-2004, 19:33
xineof
xineof is offline
Dit zijn twee hele toegankelijke sites, niet langdradig oid.:

Onder 'overzicht': Industriële revolute

Immigratie ten gevolge van de Industriële Revolutie

& verder: de kritiek m.b.t. verslechtering van de situaties van veel arbeiders kwam op gang in de Romantiek / CO-2 emissie als gevolg van de industriële revolutie (hetgeen wat nog niet op bovenstaande pagina's staat enzo, en waar ik nu zo snel op kom ).

Succes !
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:30
wmostrey
wmostrey is offline
een vraag hierbij: wat zijn de grote verschillen tussen de eerste industriële revolutie (1750-1850) en de tweede (1850-1918)?

De eerste wordt voornamelijk gekenmerkt door het opkomen van het economisch liberalisme en het onstaan en de problematiek (de sociale kwestie, de sociale crisis) van het arbeidersproleteriaat. Wat zijn de voornamelijkste kenmerken van de tweede revolutie?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:11
TRXD
TRXD is offline
Je merkt er uiteraard nog steeds veel van. Sindsdien is denk ik het kapitalisme steeds belangijker geworden en is het meer en meer een stempel gaan drukken op de samenleving. Ook zoals hiervoor genoemd is de vervuiling toegenomen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:43
Denkie
Denkie is offline
Misschien dat je aan je docent geschiedenis het examenkatern voor havo/vwo van dit jaar mag lenen over de Industriële Revolutie in Lanchire (GB). Staan veel informatie in over het begin van de IR, en de uiteindelijke gevolgen... die ook nu nog merkbaar zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten