Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 15:50
Suqeunse
Suqeunse is offline
Weet iemand wat dat betekend??

Als ik bijvoorbeeld diep adem voel/hoor ik gegorgel in me longen ergens , echt vreemd..
Oud 13-04-2005, 17:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook vaak en bij mijn komt het door mijn astma. Volgens mij kan het ook komen als je bronchitis hebt maar ook gewoon als er slijm zit wat je niet goed kan ophoesten.
Oud 13-04-2005, 17:27
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-04-2005 @ 18:11 :
Ik heb dat ook vaak en bij mijn komt het door mijn astma. Volgens mij kan het ook komen als je bronchitis hebt maar ook gewoon als er slijm zit wat je niet goed kan ophoesten.
Oud 13-04-2005, 17:39
Suqeunse
Suqeunse is offline
Whoopss bronchitis/astma??? Ken wel familieleden die dat hebben, maar ikzelf??

Maar het gebeurt niet zo snel he, maar soms, zoals net ..Wat kan je er tegen doen eigenlijk? En wat is dat geluid
Oud 13-04-2005, 17:52
dk1988
dk1988 is offline
het is inderdaad brongitus. je moet gwn effe langs de dokter gaan en hij heeft je een antbiotica. als j die keur heb afgemaakt gaat het weg.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:52
annetjuh
annetjuh is offline
het geluid, is slijm wat trilt op de haartjes
Oud 13-04-2005, 17:54
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 13-04-2005 @ 18:39 :
Whoopss bronchitis/astma??? Ken wel familieleden die dat hebben, maar ikzelf??

Maar het gebeurt niet zo snel he, maar soms, zoals net ..Wat kan je er tegen doen eigenlijk? En wat is dat geluid
Nee, tuurlijk hoeft het niet gelijk astma oid te zijn. Maar daarbij is het wel een verschijnsel waar het vaak voorkomt. Overigens is astma/bronchitis wel erfelijk, dus als het in de familie zit, zou je wel een verhoogde kans hebben.

Maar dat geluid wat je hoort, is dus gewoon het letterlijk 'bewegen/op en neer gaan' van slijm in je longen/bovenste luchtwegen. Waarschijnlijk voel je het ook rochelen op dat moment. Dat het slijm daar zit, kan idd komen doordat je het niet weg hoest of niet goed weg kan hoesten. Als je daar zo af en toe last van hebt (hoe vaak is bij jou 'soms'?), dan is dat niet zo erg. Gewoon proberen goed op te hoesten.

Als je er echter vaker last van krijgt, of in combinatie met meer klachten (benauwdheid bijvoorbeeld, vaker hoesten), dan zou je het er eens met de huisarts over kunnen hebben, omdat luchtwegziekten wel degelijk bij jouw in de familie voorkomen.
Oud 13-04-2005, 18:22
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 13-04-2005 @ 18:54 :
Nee, tuurlijk hoeft het niet gelijk astma oid te zijn. Maar daarbij is het wel een verschijnsel waar het vaak voorkomt. Overigens is astma/bronchitis wel erfelijk, dus als het in de familie zit, zou je wel een verhoogde kans hebben.

Maar dat geluid wat je hoort, is dus gewoon het letterlijk 'bewegen/op en neer gaan' van slijm in je longen/bovenste luchtwegen. Waarschijnlijk voel je het ook rochelen op dat moment. Dat het slijm daar zit, kan idd komen doordat je het niet weg hoest of niet goed weg kan hoesten. Als je daar zo af en toe last van hebt (hoe vaak is bij jou 'soms'?), dan is dat niet zo erg. Gewoon proberen goed op te hoesten.

Als je er echter vaker last van krijgt, of in combinatie met meer klachten (benauwdheid bijvoorbeeld, vaker hoesten), dan zou je het er eens met de huisarts over kunnen hebben, omdat luchtwegziekten wel degelijk bij jouw in de familie voorkomen.
Erg bedankt voor je de reacties trouwens, ben wat wijzer geworden

Nou soms ( half uur lang ofzo per dag ), kga wel ff langs de huisarts..Geeft wel een eng gevoel trouwens,dat rochel
Oud 13-04-2005, 18:28
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 13-04-2005 @ 19:22 :
Erg bedankt voor je de reacties trouwens, ben wat wijzer geworden

Nou soms ( half uur lang ofzo per dag ), kga wel ff langs de huisarts..Geeft wel een eng gevoel trouwens,dat rochel
Als je er elke dag last van hebt, kan het idd geen kwaad om er eens mee naar je huisarts te gaan, ookal is het misschien alleen maar om jezelf wat gerust te stellen.

Succes er mee!

Regels voor berichten