Hey,
Beetje moeilijk om een titel te bedenken en qua inhoud past het hier misschien niet echt super omdat het om geld gaat en het hier misschien niet thuishoort...maar toch hoort het wel bij "vriendschap" en dus liefde enzo wat mij betreft
Eind mei ga ik naar een concert met een goede vriend/kennis van mij. Ik heb echter beide kaarten aangeschaft en krijg deze maand dan ook na een half jaar dat ie weet dat hij mee gaat zijn "kaartgeld", wellicht pas in mei zelf!
Van andere vrienden en kenissen van hem (en mij) hoor ik echter al maanden/wekenlang gemekker dat ze geld aan hem hebben uitgeleend maar hij dit tot de dag vandaag nog steeds niet heeft betaald...en het draait hier om tientallen tot een honderd euro per persoon!
Ik heb zowieso met mezelf afgesproken dat ik EERST het geld weer hebben voor hij het concertkaartje krijgt en met mij mee gaat, omdat ik van mijzelf een persoon ben die geen geld uitleent en in dit geval dus de kosten van dat concertkaartje...omdat ik geen zin in gezeik heb!
Die vriend/kennis heeft echter nog steeds niks terugbetaald aan anderen terwijl hij zelf uitgaat, pc's en x-box aanschaft en allerlei kadotjes voor zn liefje, verantwoordelijkheid neemt hij dan ook NIET...
Ik zit er NU aan te denken om hem te zeggen dat ik zijn geld alleen aanneem voor dat concertkaartje als hij die anderen heeft terugbetaald...dit omdat dat concertkaartje ook niet gratis is, en hij dit bedrag ook EERST aan anderen zou kunnen geven...
Een andere optie krijgt hij dan ook niet wat mij betreft...ook al is hij nog zo'n grote fan van de groep die straks in Ahoy staat!
Wat vind je hiervan? Eerlijk? Of arrogant van mij? Of moet ik me uberhaupt totaal niet bemoeien met die geldproblemen van hem en zn "leningen" bij anderen?