Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 18:10
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hey,

Beetje moeilijk om een titel te bedenken en qua inhoud past het hier misschien niet echt super omdat het om geld gaat en het hier misschien niet thuishoort...maar toch hoort het wel bij "vriendschap" en dus liefde enzo wat mij betreft

Eind mei ga ik naar een concert met een goede vriend/kennis van mij. Ik heb echter beide kaarten aangeschaft en krijg deze maand dan ook na een half jaar dat ie weet dat hij mee gaat zijn "kaartgeld", wellicht pas in mei zelf!

Van andere vrienden en kenissen van hem (en mij) hoor ik echter al maanden/wekenlang gemekker dat ze geld aan hem hebben uitgeleend maar hij dit tot de dag vandaag nog steeds niet heeft betaald...en het draait hier om tientallen tot een honderd euro per persoon!

Ik heb zowieso met mezelf afgesproken dat ik EERST het geld weer hebben voor hij het concertkaartje krijgt en met mij mee gaat, omdat ik van mijzelf een persoon ben die geen geld uitleent en in dit geval dus de kosten van dat concertkaartje...omdat ik geen zin in gezeik heb!

Die vriend/kennis heeft echter nog steeds niks terugbetaald aan anderen terwijl hij zelf uitgaat, pc's en x-box aanschaft en allerlei kadotjes voor zn liefje, verantwoordelijkheid neemt hij dan ook NIET...

Ik zit er NU aan te denken om hem te zeggen dat ik zijn geld alleen aanneem voor dat concertkaartje als hij die anderen heeft terugbetaald...dit omdat dat concertkaartje ook niet gratis is, en hij dit bedrag ook EERST aan anderen zou kunnen geven...

Een andere optie krijgt hij dan ook niet wat mij betreft...ook al is hij nog zo'n grote fan van de groep die straks in Ahoy staat!

Wat vind je hiervan? Eerlijk? Of arrogant van mij? Of moet ik me uberhaupt totaal niet bemoeien met die geldproblemen van hem en zn "leningen" bij anderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 18:20
Hagel
Hagel is offline
ik vind dat je daar niks mee te maken hebt en dat dat zijn eigen verantwoordelijkheid is en van die vrienden. Je kunt hem wel zeggen dat hij niet meegaat eer hij jou heeft terugbetaald, en anders dreig je maar dat je het kaartje gaat verkopen oid.
Oud 05-04-2005, 18:34
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Hagel schreef op 05-04-2005 @ 19:20 :
ik vind dat je daar niks mee te maken hebt en dat dat zijn eigen verantwoordelijkheid is en van die vrienden. Je kunt hem wel zeggen dat hij niet meegaat eer hij jou heeft terugbetaald, en anders dreig je maar dat je het kaartje gaat verkopen oid.
Precies .
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:37
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
Juist!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Da's dan de vierde keer...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:29
Unexplained
Unexplained is offline
Als het een goede vriend van je is, stel ik voor dat je hem op zijn verantwoordelijkheden wijst. Jullie zijn geen 12 meer. Bij het volwassen worden hoort ook het leren omgaan met geld - de één heeft daar wat meer moeite mee dan de ander.
Hem 'voor het blok zetten' is denk ik weinig constructief. Daarmee maak je de vriendschap kappot. Probeer liever met hem mee te denken om een constructief plan te maken hoe hij zijn schulden kan afbetalen.
Als hij aangeeft dat hij niet gediend is van je bemoeizucht, kun je dit maar beter accepteren. In principe zijn het jouw zaken natuurlijk niet.
Oud 05-04-2005, 20:57
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Thanks voor jullie reacties!!!

Ik dacht er zelf nogal dubbel over......wat ik dus in mijn eerste post verwoorde...en wat jullie nu dus allemaal zeggen!

Maarjah ik had echt zoiets van: allemaal bekenden van mij zitten nu zwaar aan de grond omdat HIJ nog steeds niet terugbetaald (iedereen heeft het niet echt breed)...maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat DAT mijn zaken niet zijn!

Ik zal hem in ieder geval er op wijzen en hem eventueel helpen met zijn geld om te gaan als hij dit wil...

Tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten