Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 21:21
Gothic
Gothic is offline
jaaaaaaaaaaaa
Mara
Mara is offline
Je cursor zat al boven de verzend toets na het posten van dat laatste bericht, of niet soms
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:16 :
hmmik kom vandaag uit op zo'n 1100 kcal, en heb een uurtje gesport te weinig dus, maar ja... ik heb ook echt geen honger (mijn maag zit helemaal vol ik voel het voedsel vanuit mijn maag tot in mijn keel), en van alle stress en zo...ik ga nu niet meer eten, had net nog 50 kcal aan kipfilet omdat ik het zo weinig vond maar ja het is nog steeds weinig maar ok morgen begint school weer normaal te worden dus zal mijn eetpatroon ook weer normaal zijn
Ach flikker toch op man (niet persoonlijk). "ik heb geen honger". Eerst had ik je nog een beetje in het aanzien. Nuttige tips, goede uitleg en wat ik nu toch allemaal hoor. Alles wat je altijd zo mooi wist uit te leggen, je gebruikt dezelfde excuses, je slaat door meisje. JE bent doorgeslagen. Ik zei het al, maar het wordt steeds duidelijker. Zoek hulp, voordat je straks echt een probleem hebt wat jaren gaat kosten voordat dat over is en dat is zonde van je leven, geloof mij maar.
Oud 05-04-2005, 21:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 22:21 :
Je cursor zat al boven de verzend toets na het posten van dat laatste bericht, of niet soms

Nee ik baalde zelfs nog dat ie vol zat ook, omdat ik net iets belangrijks aan het zeggen was ...
Oud 05-04-2005, 21:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 22:17 :
En de lame-ass excuses blijven maar komen. Je kan wel een boek gaan schrijven.
hmm maar ik heb best veel gegeten hoor, ik denk dat ik gewoon lager in kcal uit kom omdat ik soms vergeet te eten maar ja, dit heb ik op:

Bread, whole wheat, 100% 4x
Salmon, smoked 1x
Becel LIGHT 3x
Jams, preserves, marmalades, low sugar (all flavors) 3x
Oatmeal 1x
Milk, cow's, fluid, lowfat, NS as to percent fat 200ml
kwark, yoplait 2x
Pineapple, raw 80 gram
Prune, dried, cooked, unsweetened 6x
Broccoli, raw 1 hele bord vol, echt dat alles er vanaf viel, maybe voelde ik me daarom zo vol maar het zijn maar zo'n 100 kcal hoog geschat
Spinach, raw 1 cup
Chicken, breast, with or without bone, broiled, skin not eaten 100 gram
Strawberries, raw 2x
Olive oil 1xtheelepel

best veel toch? alleen het is allemaal nogal laag in calorieen
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:21 :
Ach flikker toch op man (niet persoonlijk). "ik heb geen honger". Eerst had ik je nog een beetje in het aanzien. Nuttige tips, goede uitleg en wat ik nu toch allemaal hoor. Alles wat je altijd zo mooi wist uit te leggen, je gebruikt dezelfde excuses, je slaat door meisje. JE bent doorgeslagen. Ik zei het al, maar het wordt steeds duidelijker. Zoek hulp, voordat je straks echt een probleem hebt wat jaren gaat kosten voordat dat over is en dat is zonde van je leven, geloof mij maar.
Oke, maar de reden waarom ik de laatste tijd zo weinig eet is omdat ik weinig verbrand... maar het komt weer, nu ik tijd heb om te sporten Doorgeslagen ben ik nog niet hoor... maar ja soms, als je minder verbrandt doordat je inactief bent, moet je nou eenmaal je calorie-inname verkleinen, als je niet wil aankomen..
Mara
Mara is offline
4 boterhammen en wat avondeten, meer is 't niet.
Oud 05-04-2005, 21:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:23 :
Oke, maar de reden waarom ik de laatste tijd zo weinig eet is omdat ik weinig verbrand... maar het komt weer, nu ik tijd heb om te sporten
Enig idee hoeveel het je lichaam kost om zich een hele dag te moeten concentreren? Ik eet 2x zoveel als ik de hele dag moet leren, omdat ik zoveel verbrand en zoveel energie nodig heb om zoveel te kunnen leren. Wat een onzin dus!

Owja, 2000 cal op een inactieve dag. Nog meer onzin dus.
Oud 05-04-2005, 21:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:24 :
Enig idee hoeveel het je lichaam kost om zich een hele dag te moeten concentreren? Ik eet 2x zoveel als ik de hele dag moet leren, omdat ik zoveel verbrand en zoveel energie nodig heb om zoveel te kunnen leren. Wat een onzin dus!
Je hersenen slurpen het grootste deel van je energie. Iets van 20%, of zelfs 40%, dat zou ik dan even moeten nazoeken.
Oud 05-04-2005, 21:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:23 :best veel toch? alleen het is allemaal nogal laag in calorieen
Net alsof een anorexiapatient zegt na een glas water en een cracker: Maar ik heb écht veel gegeten hoor!
Oud 05-04-2005, 21:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:24 :

Owja, 2000 cal op een inactieve dag. Nog meer onzin dus.
hoezo 2000 kcal op een inactieve dag? ik verbrand dan zo'n 1100 kcal denk ik... heb ik met MD's ding een tijdje geleden uitgerekend.
Oud 05-04-2005, 21:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 22:25 :
Je hersenen slurpen het grootste deel van je energie. Iets van 20%, of zelfs 40%, dat zou ik dan even moeten nazoeken.
ik denk dat je meer verbrand met een beetje wandelen, dan in bed een boek te liggen lezen of voor de computer een verslag uitwerken
Oud 05-04-2005, 21:27
D-sire
D-sire is offline
@ Gothic: Klopt ja, je buik zet inderdaad uit gedurende de dag, maar ik voel zelfs 's ochtends voordat ik iets gegeten heb dat er wat teveel aanzit dus dat moet eraf.

@ Meelfriek: Oke das mooi, ik doe normaal al een combinatie van beide maar ga me nu eerst wat meer op het cardiogedeelte storten tot ik wat dichter bij mijn streefgewicht zit, daarna wat meer het accent op de krachttraining

Ik ga morgenavond (als het tenminste niet regent) misschien ook nog zeker een uur tennissen en 's morgens sowieso een uur fitness. Dus qua beweging zit ik morgen goed.
Oud 05-04-2005, 21:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:26 :
Net alsof een anorexiapatient zegt na een glas water en een cracker: Maar ik heb écht veel gegeten hoor!
majah, het verschil is dat ik een realistisch zelfbeeld heb...
Oud 05-04-2005, 21:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:26 :
hoezo 2000 kcal op een inactieve dag? ik verbrand dan zo'n 1100 kcal denk ik... heb ik met MD's ding een tijdje geleden uitgerekend.
Denk je? Zei je lichaam dat tegen je? NEe dat wil je, als excuus zodat je nog minder hoeft te eten.

Een mens heeft 2000 cal nodig op een inactieve dag, ja, gemidded, nou misschien 100 minder omdat je iets kleiner bent. Maar vetpercentage is zo onnauwkeurig en daarnaast kun je niet 15 miljoen mensen in 1 formule stoppen.
Oud 05-04-2005, 21:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:27 :
@ Gothic: Klopt ja, je buik zet inderdaad uit gedurende de dag, maar ik voel zelfs 's ochtends voordat ik iets gegeten heb dat er wat teveel aanzit dus dat moet eraf. .
Dat zou wel kunnen, door algeheel af te vallen. Maar vergeet niet dat bij de meeste vrouwen de 3 b's als laatste in de rij staan...
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:27 :
ik denk dat je meer verbrand met een beetje wandelen, dan in bed een boek te liggen lezen of voor de computer een verslag uitwerken
Feit blijft gewoon dat je te weinig eet en dat het hier overkomt alsof je dat doodnormaal vindt.
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:28 :
majah, het verschil is dat ik een realistisch zelfbeeld heb...
Laat me niet lachen . Als jij een realistisch zelfbeeld hebt, ben ik een roze olifant.
Oud 05-04-2005, 21:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:27 :

@ Meelfriek: Oke das mooi, ik doe normaal al een combinatie van beide maar ga me nu eerst wat meer op het cardiogedeelte storten tot ik wat dichter bij mijn streefgewicht zit, daarna wat meer het accent op de krachttraining
Je kunt beter nu met krachttraining beginnen, dan verbrand je sowieso meer en wordt het makkelijk om op je streefgewicht te komen. Het beste is idd een combinatie van beide. Wat je zou kunnen doen is eerst bijv. 20min gewichten, waardoor je je glucogeenvoorraad (geloof ik) leeg haalt en je hebt ook energie nodig voor die gewichten, en daarna 40min cardio, zodat je zeker weet dat je vet verbrandt, omdat je voorraad op is aan de gewichten.
Oud 05-04-2005, 21:31
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:29 :
Laat me niet lachen . Als jij een realistisch zelfbeeld hebt, ben ik een roze olifant.
mag ik dan met je op de foto
Oud 05-04-2005, 21:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oke maar ik weet dat ik niet de dikste ben, maar ik weet ook zeker dat ik hier niet tevreden mee ben en dat er echt wel wat vanaf kan, maybe niet zoveel (4kg vet, +1kg spiermassa), maar goed... dat moet gewoon
Oud 05-04-2005, 21:32
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Dat zou wel kunnen, door algeheel af te vallen. Maar vergeet niet dat bij de meeste vrouwen de 3 b's als laatste in de rij staan...
Dat klopt ja, maar geheel afvallen mag ook tot op zekere hoogte. Die 3 b's zijn inderdaad probleemzones ja... Enig idee wat er als eerste 'dunner' wordt als je afvalt?
Oud 05-04-2005, 21:33
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:30 :
Je kunt beter nu met krachttraining beginnen, dan verbrand je sowieso meer en wordt het makkelijk om op je streefgewicht te komen. Het beste is idd een combinatie van beide. Wat je zou kunnen doen is eerst bijv. 20min gewichten, waardoor je je glucogeenvoorraad (geloof ik) leeg haalt en je hebt ook energie nodig voor die gewichten, en daarna 40min cardio, zodat je zeker weet dat je vet verbrandt, omdat je voorraad op is aan de gewichten.
Oke thnx, ik doe het juist altijd andersom. Eerst cardio en dan die spieroefeningen.. maar dat is dus niet goed volgens jou?
Oud 05-04-2005, 21:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:28 :

Een mens heeft 2000 cal nodig op een inactieve dag, ja, gemidded, nou misschien 100 minder omdat je iets kleiner bent. Maar vetpercentage is zo onnauwkeurig en daarnaast kun je niet 15 miljoen mensen in 1 formule stoppen.
Een gemiddeld mens is bijna 2x zo lang als mij en ik denk toch wel wat meer dan 100 kcal minder .. ik had het met MD heel lang geleden zo ongeveer uitgerekend, wanneer ik sport zo'n 1450kcal, aangezien ik niet sportte...
Oud 05-04-2005, 21:34
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Oud 05-04-2005, 21:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:32 :
Dat klopt ja, maar geheel afvallen mag ook tot op zekere hoogte. Die 3 b's zijn inderdaad probleemzones ja... Enig idee wat er als eerste 'dunner' wordt als je afvalt?
Bij mn moeder haar armen, dan haar nek ...
Oud 05-04-2005, 21:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:29 :
Feit blijft gewoon dat je te weinig eet en dat het hier overkomt alsof je dat doodnormaal vindt.
Oke, maar dat ligt niet echt aan mezelf. Wanneer ik niet echt veel stress heb en tijd heb om mijn calorieen na te tellen en te sporten en zo ben ik vet gezond bezig. Maar ja, ik had echt geen tijd om mezelf te controleren en om vet te verbranden dus tuurlijk ga je dan wat minder eten. Je moet eens weten, ik was dagenlang achter elkaar als ik klaar was met school, nog 8 uur non-stop bezig met school...
Oud 05-04-2005, 21:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:33 :
Een gemiddeld mens is bijna 2x zo lang als mij en ik denk toch wel wat meer dan 100 kcal minder .. ik had het met MD heel lang geleden zo ongeveer uitgerekend, wanneer ik sport zo'n 1450kcal, aangezien ik niet sportte...
2x 1m60 = 3m20

gemiddelde vrouw = 1m65 = 5 cm

kom op, overdrijf niet zo. 1450 is bullshit. MAar ik snap dat je dat maar al te graag gelooft.
Oud 05-04-2005, 21:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:35 :
2x 1m60 = 3m20

gemiddelde vrouw = 1m65 = 5 cm

kom op, overdrijf niet zo. 1450 is bullshit. MAar ik snap dat je dat maar al te graag gelooft.
Nouja, ik zou graag willen hoor dat ik zoveel kcal verbrandde. Maar ja, de waarheid is hard.
Oud 05-04-2005, 21:37
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:35 :
Oke, maar dat ligt niet echt aan mezelf. Wanneer ik niet echt veel stress heb en tijd heb om mijn calorieen na te tellen en te sporten en zo ben ik vet gezond bezig. Maar ja, ik had echt geen tijd om mezelf te controleren en om vet te verbranden dus tuurlijk ga je dan wat minder eten. Je moet eens weten, ik was dagenlang achter elkaar als ik klaar was met school, nog 8 uur non-stop bezig met school...
Als ik mezelf niet een beetje controleer en veel met school bezig ben, eet ik juist veel meer. Krijg altijd veel honger van leren en druk/geconcentreerd bezig zijn.
Oud 05-04-2005, 21:38
cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:33 :
Oke thnx, ik doe het juist altijd andersom. Eerst cardio en dan die spieroefeningen.. maar dat is dus niet goed volgens jou?
Nee, daar ben ik het ook mee eens.
Helaas denken ze er bij mijn sportschool anders over, en als ik dan 2 lessen achter elkaar wil doen (intensief cardio + pump) is het altijd eerst conditie, dan kracht. Daar baal ik van! puh. niet dat ik nu kan sporten (ziekenhuisshit). maar toch!

En als vreugdevol berichtje in dit topic vol nare dingen kan ik zeggen dat ik vandaag al meer dan 1200 kcal opheb, en dat is toch echt een enorme prestatie pour moi! nu reuzebenieuwd wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen, ik ben op van alles onderzocht. spannend wel dus.
Oud 05-04-2005, 21:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lynn schreef op 05-04-2005 @ 22:37 :
Als ik mezelf niet een beetje controleer en veel met school bezig ben, eet ik juist veel meer. Krijg altijd veel honger van leren en druk/geconcentreerd bezig zijn.
Ik krijg er juist minder honger van... en vergeet te eten maar ik heb ook sinds die zware weken last van misselijkheid en constante zeurende koppijn.

Terwijl, daarvoor (ik heb nog nooit zo hard in mijn leven gewerkt), snakte ik altijd naar eten en moest ik me juist inhouden.
Oud 05-04-2005, 21:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lynn schreef op 05-04-2005 @ 22:37 :
Als je wat extra brood eet is dat prima, concentratie vergt gewoon heel veel van je lichaam. Ik word super slap als ik niet veel eet dan, ik eet dan echt bijna 2x zoveel, en ik kom er echt niet van aan...
Oud 05-04-2005, 21:40
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:35 :
Op veel dagen doe ik ook niet veel anders dan de hele dag op school zitten en er daarna thuis nog aan werken en achter de computer zitten en ik heb toch echt wel 1700 kcal per dag nodig... En hoezo kan je het dan niet bijhouden? Krijg jij geen hongergevoel als je een tijdje niets hebt gegeten? Lijkt mij niet dat je de hele dag calorieën moet tellen om aan de nodige voedselbehoefte te komen
Oud 05-04-2005, 21:41
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:39 :
..maar ik heb ook sinds die zware weken last van misselijkheid en constante zeurende koppijn.
Vind je het gek als je zo weinig eet.
Oud 05-04-2005, 21:43
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
cerys schreef op 05-04-2005 @ 22:38 :
Nee, daar ben ik het ook mee eens.
Helaas denken ze er bij mijn sportschool anders over, en als ik dan 2 lessen achter elkaar wil doen (intensief cardio + pump) is het altijd eerst conditie, dan kracht. Daar baal ik van! puh. niet dat ik nu kan sporten (ziekenhuisshit). maar toch!

En als vreugdevol berichtje in dit topic vol nare dingen kan ik zeggen dat ik vandaag al meer dan 1200 kcal opheb, en dat is toch echt een enorme prestatie pour moi! nu reuzebenieuwd wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen, ik ben op van alles onderzocht. spannend wel dus.
Eh ik begrijp het niet helemaal volgens mij Bedoel je dat je liever eerst krachttraining wil doen dan eerst cardio? Als ik meteen achter zo'n apparaat ga zitten is mijn lichaam nog koud dus ik vind het eigenlijk logischer om te beginnen met wat cardio-oefeningen...
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Klopt het dat je ook echt veel verbrand als je intensief leert?

Ik heb dan ook veel meer honger en ik eet dan ook echt veel maar ik kom er niet van aan, val eerder nog af.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:40 :
Krijg jij geen hongergevoel als je een tijdje niets hebt gegeten?
Jawel, en dan eet ik wat. Maar vaak zijn dat niet meer dan 2 boterhammen en een stuk fruit, omdat ik kleine porties gewend ben (van toen ik nog niet zoveel stress had maar frequent at), en daarna vergeet ik de komende 6 uur te eten omdat ik geconcentreerd aan het werken ben...
Citaat:
Lijkt mij niet dat je de hele dag calorieën moet tellen om aan de nodige voedselbehoefte te komen
Nouja, bij mij is het zo. Als ik geen calorieen tel kom ik enorm boven de voedselbehoefte uit, omdat te voorkomen eet ik wat minder, maar ik weet niet hoeveel minder ik zou moeten eten omdat ik niet kan tellen. Snap je?
Oud 05-04-2005, 21:44
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 05-04-2005 @ 22:41 :
Vind je het gek als je zo weinig eet.
Precies!
Oud 05-04-2005, 21:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:43 :
Eh ik begrijp het niet helemaal volgens mij Bedoel je dat je liever eerst krachttraining wil doen dan eerst cardio? Als ik meteen achter zo'n apparaat ga zitten is mijn lichaam nog koud dus ik vind het eigenlijk logischer om te beginnen met wat cardio-oefeningen...
Je moet je ook eerst opwarmen. Dat moet ECHT anders kun je een spier scheuren en kun je helemaal niet meer sporten. Maar een warming up hoeft maar 5 min cardio te zijn. Oke, dit klinkt wel raar maar dat doet me aan britney's schema denken. Zij doet ook eerst 5 min cardio, dan krachttraining, dan cardio (warming up), dan buikspieroefeningen... maar ja dat is dus wel de beste manier om het te doen (en niet omdat zij het doet, maar dus om de redenen die ik voorheen had genoemd).
Oud 05-04-2005, 21:46
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:43 :
Jawel, en dan eet ik wat. Maar vaak zijn dat niet meer dan 2 boterhammen en een stuk fruit, omdat ik kleine porties gewend ben (van toen ik nog niet zoveel stress had maar frequent at), en daarna vergeet ik de komende 6 uur te eten omdat ik geconcentreerd aan het werken ben...

Nouja, bij mij is het zo. Als ik geen calorieen tel kom ik enorm boven de voedselbehoefte uit, omdat te voorkomen eet ik wat minder, maar ik weet niet hoeveel minder ik zou moeten eten omdat ik niet kan tellen. Snap je?
6 uur niets eten is echt super ongezond als je het mij vraagt.

Wat dacht je ervan om eens gewoon te beginnen met 3 voedzame maaltijden per dag? Ik durf te wedden dat je daarmee al tegen de 1000 kcal aanzit, dan nog wat tussendoortjes erbij et voilà. Zo moeilijk is het echt niet lijkt me...
Oud 05-04-2005, 21:46
Mara
Mara is offline
@ikkeleerlinge: Wat je nu doet is ronduit idioot. Ja, een inactieve dag. Maar je bent aan het léren! Eet dan gewoon je behoefte, geef je 't afvallen éven een rustpauze en ga je daarna verder.

Wat je nu aan 't doen bent is telkens ander excuses verzinnen. Dit topic, 't vorige, en volgens mij die daarvoor ook al:
- Ik ben aan 't leren
- Ik vergeet het
- Ik sport niet
- Nou later ga ik weer beter eten hoor!
- M'n behoefte is zo laag dat ik éigenlijk niet menselijk ben
Oud 05-04-2005, 21:47
blurred
blurred is offline
@ Ikkeleerlinge: Ik ben het eens met Gothic en Meelfriek, je bent nogal aan het doorslaan. Gisteren had je het over een dieet van 850 kcal (waar jij dan 1000 van wilde maken) dat "celebs" doen, maar je weet zelf ook heus wel dat je geen celeb bent, dat het voor die mensen al ongezond is en voor jou helemaal. Het is ook onrealistisch. Je vergelijkt jezelf hier (op dat dieet) met beroemde mensen, iets onrealistischer bestaat zowat niet.... Ik wil ook graag het figuur van Britney Spears (om maar eens een cliche te noemen) maar ik weet dat ik dat niet zal halen. Ook niet als ik hetzelfde achterlijke dieet als zij ga volgen.

Je hebt allemaal excuusjes om maar weinig te mogen eten, bullshit. Je eet gewoon te weinig, daar is geen excuus voor. Net zoals iemand die 130 kilo is gaan wegen door het eten van patat en hamburgers geen excuus heeft voor het feit dat hij veel te dik is heb jij geen excuus om op een dag 1000 kcal binnen te krijgen. Als je niet in het ziekenhuis ligt of een ander probleem hebt waardoor je serieus niet kunt eten, maar gewoon thuiszit en leeft enzo, moet je gewoon normaal eten. Dat betekent niet meteen 2000 kcal, maar toch zeker meer dan 1400. Punt uit.

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 21:55.
Oud 05-04-2005, 21:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:46 :
6 uur niets eten is echt super ongezond als je het mij vraagt.
Ik vergeet het. Maar ja, nu zal het wel weer goedkomen aangezien school weer in een normaal ritme begint.
Citaat:
Wat dacht je ervan om eens gewoon te beginnen met 3 voedzame maaltijden per dag? Ik durf te wedden dat je daarmee al tegen de 1000 kcal aanzit, dan nog wat tussendoortjes erbij et voilà. Zo moeilijk is het echt niet lijk me...
Waarom 3 voedzame maaltidjen? Dat kan ik echt niet (op een normale dag), dan moet ik zo'n 10x eten eigenlijk (vandaar mijn kleine porties).

Ik was de weg even kwijt, vanwege tijds- en energiegebrek. Maar ik pik het gewoon weer op waar ik gebleven was? (al is er wat schade opgelopen maar dat moet binnen 2 weken wegzijn)
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-04-2005 @ 22:43 :
Klopt het dat je ook echt veel verbrand als je intensief leert?

Ik heb dan ook veel meer honger en ik eet dan ook echt veel maar ik kom er niet van aan, val eerder nog af.
Hmm, eigenlijk wil ik 't niet zeggen, ivm met ikkeleerlinges idiote gedrag, maar nee. Er is onderzoek naar gedaan, en tussen slapen en intensief leren zit qua energie die je hersens nodig hebben nauwelijks verschil, verwaarloosbaar.
cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-04-2005 @ 22:43 :
Jaa sowieso eerst opwarmen

maar het is beter om eerst gewichten te doen en dan cardio. weet niet de precieze (algemene) reden maar ik weet uit ervaring dat de spieroefeningen veel beter gaan als je nog "fris" bent (dus optimaal resultaat) en dat die cardio toch wel vanzelf gaat.
Oud 05-04-2005, 21:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 22:46 :

- Nou later ga ik weer beter eten hoor!
Najah, morgen eigenlijk. Dan begint de 4de periode. Die is wat rustiger (heb ik de planning gekeken).
Oud 05-04-2005, 21:49
blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:45 :
, dit klinkt wel raar maar dat doet me aan britney's schema denken. Zij doet ook eerst 5 min cardio, dan krachttraining, dan cardio (warming up), dan buikspieroefeningen...
Het feit dat je precies weet wat Britney doet op dat gebied geeft al aan dat je obsessieve neigingen vertoont
Oud 05-04-2005, 21:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 22:48 :
Hmm, eigenlijk wil ik 't niet zeggen, ivm met ikkeleerlinges idiote gedrag, maar nee. Er is onderzoek naar gedaan, en tussen slapen en intensief leren zit qua energie die je hersens nodig hebben nauwelijks verschil, verwaarloosbaar.
Dat bedoel ik maar net.
Oud 05-04-2005, 21:51
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
cerys schreef op 05-04-2005 @ 22:48 :
Jaa sowieso eerst opwarmen

maar het is beter om eerst gewichten te doen en dan cardio. weet niet de precieze (algemene) reden maar ik weet uit ervaring dat de spieroefeningen veel beter gaan als je nog "fris" bent (dus optimaal resultaat) en dat die cardio toch wel vanzelf gaat.
Ah oke, dan gaan we dat eens proberen! Thnx

Regels voor berichten