Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 12:05
Lautrec
Lautrec is offline
Zijn hier mensen aanwezig die al een keer de examens zijn doorstaan, zoja, hoe was dat? Wat kan je de aankomende examinanten voor tips meegeven?
Advertentie
Oud 28-04-2005, 12:09
Miracle
Miracle is offline
We hebben al een tips topic. http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1142090
Maar ervaringen mogen hier wat mij betreft wel uitgewisseld worden.
Oud 28-04-2005, 16:03
*oma*
*oma* is offline
Ik was steeds als een van de eerste klaar en toen dacht ik steeds: mmm... typisch... Maar ik heb het toch gehaald, lekker op mijn snelle tempo. Dus snel is niet per defintie verkeerd.
Oud 28-04-2005, 16:56
Verwijderd
De gouden tip:

Je niet zo druk maken. Het stelt allemaal niet zo veel voor.
Oud 28-04-2005, 17:13
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 28-04-2005 @ 17:56 :
De gouden tip:

ook als je het hele jaar niks hebt gedaan?
Oud 28-04-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 28-04-2005 @ 18:13 :
Soms wel, maar dan nog is het zo dat je ms iets meer je best moe doen, maar het blijft weinig voorstellen. Dan komt het er wel op aan natuurlijk, maar het blijven in principe gewoon uitgevallen toetsen
Oud 28-04-2005, 19:08
Lynn
Lynn is offline
Als je er met redelijk goede cijfers aan begint en gewoon je best hebt gedaan en doet, slaag je. Zo simpel is het wel.
Oud 28-04-2005, 19:14
MoonWolf
MoonWolf is offline
Citaat:
Lynn schreef op 28-04-2005 @ 20:08 :
Als je er met redelijk goede cijfers aan begint en gewoon je best hebt gedaan en doet, slaag je. Zo simpel is het wel.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat iedereen het veel te zwaar neemt. Als je gewoon goede punten hebt gehaald kan ik niet bedenken waarom je het niet zou kunnen halen.
Je mag zelfs nog onvoldoendes staan.
Oud 28-04-2005, 22:54
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik heb tijdens mijn examenweek 7 films gezien, waarvan 1 in de bios. Ik vond het gewoon erg gezellig omdat je toch met zijn allen hetzelfde aan het doen bent en er is continu een soort spanning. Iedereen begrijpt elkaar.

Ik had het makkelijk want ik stond er al goed voor, dus dan ist altijd makkelijk praten. But hey, it ain't no big deal at all
Oud 29-04-2005, 09:33
Liss
Liss is offline
Citaat:
Gadje schreef op 28-04-2005 @ 18:13 :
Als je overal goed voor staat zonder heel het jaar iets gedaan te hebben haal je je examen ook met niets doen wel ja
Oud 30-04-2005, 14:25
dwight88
dwight88 is offline
inderdaad, er is een continue "spanning" en t leek bij ons soms wel of iedereen tijdens het CSE wat meer op 1 lijn stond, iedereen was heel behulpzaam enzo. (terwijl dat niet altijd zo was )
Oud 30-04-2005, 17:31
Daboman
Daboman is offline
tip. Je moet het niet zien als het eindexamen 2005, maar gewoon als een toetsweek met wat grotere toetsen die wat meer oefening/voorbereiding vereisen

(voor toetsen wil je ook wel voldoendes halen )
Oud 30-04-2005, 19:35
Balance
Balance is offline
m'n examentijd was één van m'n leukste periodes. Met z'n allen één spannend doel hebben, veel vrij zijn en veel feesten...
en als tip: overschat het allemaal niet zo. na 4, 5 of 6 jaar voorbereiding is dat examen heus zo moeilijk niet. Echt niet
Oud 30-04-2005, 22:00
Mexx_M
Mexx_M is offline
Je niet druk maken en niet zenuwachtig worden! (

Het valt echt 100% mee.. makkelijker dan de meesten pw die je door het jaar heen krijgt. En als je daar eenmaal zit voelt het eigenlijk ook gewoon als 'n pw..

Succes iig
Oud 05-05-2005, 11:29
LovelyAngel
LovelyAngel is offline
Het valt inderdaad erg mee. Ik vond de examens veel makkelijker dan de tentamens. Ik ging met allemaal 5,3-en tot 5,7's mijn examen in en ik heb het nog gehaald ook.
Oud 06-05-2005, 17:39
Shadina
Shadina is offline
Als je overal vrij goed voor staat hoef je je inderdaad geen zorgen te maken. Maar als dat niet het geval is raad ik je toch aan om goed te oefenen (eigenlijk ook voor degenen die goed staan.. je wilt toch niet opeens met allemaal 6en slagen als je allemaal 8en stond?). Dus je moet er ook weer niet te licht over denken (vind ik dan).

Beste tip: begin op tijd met leren! Als je alles al hebt geleerd voordat de examens beginnen, kun je tijdens de examenperiode rustiger aan doen. Dan hoef je alleen nog maar even je samenvattingen door te nemen ofzo. Want stel dat er een examen wat minder gaat, en je merkt aan het eind van de middag tijdens het nakijken ook dat het echt kut is gegaan, lijkt het mij dat je dan niet bepaald zin hebt om nog voor de volgende dag te leren. En ook als dit niet het geval is, kun je 's avonds tenminste uitrusten en vroeg naar bed om de volgende dag uitgerust je volgende examen te maken.

Oh ja.. zorg ervoor dat je voordat je uit huis gaat even goed checkt of je echt alles bij je hebt. Ik was namelijk gelijk de eerste dag al door de stress mijn etui vergeten. Dat geeft juist nog meer stress.
Oud 06-05-2005, 20:26
annetjuh
annetjuh is offline
zoals eerder vernoemd op tijd gaan leren.

rustig de tijd nemen op de examens

en goed ontbijten, neem drinken mee en desnoods iets te bikken.

zorg voor goede nachtrust, tot 4 uur door stampen heeft geen zin, een goede nachtrust is de helft voor je gezonde verstand en daarmee kom je ook al een heel eind,

en verder het valt allemaal wel mee, het allemaal stof dat je al hebt gehad. succes
Oud 07-05-2005, 02:39
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Mijn ervaring:

Ik was vaa.k net op het randje klaar of was gewoon te laat.

Het is een spannende en gestresst tijd waarvan je achteraf een superkick krijgt als je slaagt.

Een tijd waarop je 100x je examens weer nakijkt, keer op keer.

Een tijd om niet te vergeten...

succes
Oud 07-05-2005, 16:38
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 07-05-2005 @ 03:39 :
Mijn ervaring:

Ik was vaa.k net op het randje klaar of was gewoon te laat.

Het is een spannende en gestresst tijd waarvan je achteraf een superkick krijgt als je slaagt.

Een tijd waarop je 100x je examens weer nakijkt, keer op keer.

Een tijd om niet te vergeten...

succes
jup!

en bij ons was het zo dat je echt merkte dat veel mensen naar elkaar toetrokken omdat ze "in hetzelfde schuitje" zaten. en niet te vergeten.. de feestjes...
Oud 07-05-2005, 19:34
Konijn
Konijn is offline
Ik was ook elke keer als eerste klaar, maak je niet druk om hoe lang je er over doet (ook niet als je er juist lang over doet), ga niet vergelijken met anderen.
Ik vond de periode zelf op zich best wel leuk, lekker nakletsen met je klasgenoten op een terrasje ofzo, iedereen voelt hetzelfde.
Oud 07-05-2005, 21:35
Verwijderd
Ik was voor het eerste examen heel nerveus; maar dat is echt niet nodig. Gewoon gaan zitten, je werk doen zoals je gewend bent en klaar. Ik was altijd ruim op tijd klaar, en mja, absoluut geen problemen gehad verder. Maak je niet druk
Oud 07-05-2005, 21:51
jet
jet is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 28-04-2005 @ 17:56 :
De gouden tip:

ik maak me al het hele jaar niet druk..
en nu 14 dagen van te voren, heb ik nog nooit een boekje in gekeken. dus of jouw tip nou de gouden is? je kan je beter iets te druk maken denk ik.
Oud 07-05-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 07-05-2005 @ 22:51 :
en nu 14 dagen van te voren, heb ik nog nooit een boekje in gekeken. dus of jouw tip nou de gouden is? je kan je beter iets te druk maken denk ik.
Je niet druk maken betekent niet dat je níets moet doen. Je moet gewoon doen wat je moet doen, maar niet gaan stressen.
Oud 07-05-2005, 22:08
jet
jet is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-05-2005 @ 23:03 :
Je niet druk maken betekent niet dat je níets moet doen. Je moet gewoon doen wat je moet doen, maar niet gaan stressen.
ja maar je kan je ook TE niet druk maken
dat is wat er bij mij is gebeurt.. doordat iedereen zei dat het niks voorstelde enzovoort.. maarja..

morgen begin ik echt (A)
Oud 07-05-2005, 23:26
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 07-05-2005 @ 22:51 :
Wie weet.
Als het je maar niet te krampachtig maakt waardoor het averechts werkt.
Advertentie
Oud 08-05-2005, 09:04
snoopy
snoopy is offline
ooh... ik was tijdens de examens niet zo zenuwachtig, maar erna... omg... de antwoorden checken op internet en toen wachten tot de norm bekend werd...
Aaargh
En toch kijk ik er wel met een glimlach op terug. Tis ook alweer 3 jaar geleden Wat gaat de tijd toch hard (of ik word gewoon oud)
Oud 08-05-2005, 10:17
K-elli-e
K-elli-e is offline
Heeeyz
Ik doe dit jaar HAVO, en heb al eens VMBO- examen gedaan. (ben dus doorgestroomd) Ik vond het allemaal hartstikke makkelijk op VMBO en ik voelde me heel volwassen Maar ik zou je inderdaad niet te druk maken over die examens. Ze zijn veel makkelijker dan de toetsen die je eerst hebt gehad.
Oud 08-05-2005, 22:49
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lautrec schreef op 28-04-2005 @ 13:05 :
Zijn hier mensen aanwezig die al een keer de examens zijn doorstaan, zoja, hoe was dat? Wat kan je de aankomende examinanten voor tips meegeven?
*steekt vinger op* maar alle tips daarover staan in het topic (met stickey ) en af en toe in topics van mensen
Oud 09-05-2005, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
jet schreef op 07-05-2005 @ 23:08 :
ja maar je kan je ook TE niet druk maken
dat is wat er bij mij is gebeurt.. doordat iedereen zei dat het niks voorstelde enzovoort.. maarja..
dan nog kan het prima. Je hebt neem ik aan wel gewoon de lessen gevolgd en je toetsen gemaakt? Dan heb je met nu nog een beetje leren genoeg meegekregen om het examen gewoon goed te kunnen maken.

Regels voor berichten