Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 09:20
Verwijderd
Cursed

De film is geregiseerd door Wes Craven.
Zelf is hij minder gelukkig met het eindresultaat doordat er teveel spannende scenes geknipt zijn, waardoor bijna te spreken is van een zekere flop.

Verhaal
Het is volle maan wanneer Ellie (Christina Ricci) en haar jongere broer Jimmy door Los Angeles rijden. Ze raken van de weg door iets wat zich in de schaduw verborgen houdt. De twee lopen hooguit wat schrammetjes op van het ongeluk, maar toch voelen ze zich vreemd. Ze zijn zich veel bewuster van de omgeving en de mensen om hun heen, hun zintuigen werken beter en ze zijn ook sterker geworden. Ellie en Jimmy vragen zich af of wat er die nacht gebeurde echt een ongeluk was, of dat het zo had moeten zijn. Ze krijgen het steeds zwaarder om hun impulsen onder controle te houden en al snel komen ze erachter dat hun nieuwe krachten samengaan met een mysterie dat alleen zij kunnen oplossen

De horrorfilm 'Cursed' is geregisseerd door de meester zelf, Wes Craven ('A Nightmare on Elm Street'). Het script komt opnieuw van Kevin Williamson, die ook het originele scenario voor Cravens 'Scream' schreef. De totstandkoming van 'Cursed' liep echter behoorlijke vertraging op vanwege productie- en scriptproblemen. Een aantal acteurs (onder wie Skeet Ulrich en Corey Feldman) moest dan ook afhaken, zelfs nadat er al scènes gefilmd waren. Hierdoor moest de helft van de film opnieuw worden geschreven, opgenomen en gemonteerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 10:25
ganralph
ganralph is offline
vond m tegenvallen.

weer helemaal t zelfde idee als scream (iedereen kan het gedaan hebben), alleen nu met een lachwekkende weerwolf.
zitten een paar aardige scenes in, maar het geheel is erg rommelig

hoewel Christina Ricci natuurlijk meesterlijk is
Oud 07-04-2005, 11:16
Verwijderd
Als je zoals scream zegt, denk ik.. Dat is goed..
Scream 1 is een goede film, had een cult klassieker kunnen worden... Maar 2 en 3 verpesten het grandioos...

De film werd in de spits trouwens beoordeeld als achterhaalde weerwolf film..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:22
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
ik zag het voorstukje op tv en het lijkt me wel een leuke film...wil m dus wel gaan zien
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:59
ganralph
ganralph is offline
ik bedoelde niet "net zo spannend als scream" of zo.
het is gewoon weer dezelfde formule die inmiddels redelijk is uitgekauwd.
Oud 07-04-2005, 13:29
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Deze ga ik zeker kijken .
Oud 07-04-2005, 13:32
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
vond hem erg tegenvallen.
had er meer van verwacht.
alleen christina ricci maakte het weer beetje goed
Oud 07-04-2005, 16:15
legatus
legatus is offline
"Roaaarrrrrrrrrrrrrrr", klinkt er uit de bek van de wolf als hij z'n middelvinger opsteekt. Zag toevallig deze scène en heb me kapot gelachen. Wat een verschrikking.
Oud 07-04-2005, 16:59
ganralph
ganralph is offline
die weerwolf slaat echt de plank mis. ik vond de beschrijving als "bruine grinch" wel erg treffend. zitten wel een aantal enge (schrik)momenten in, maar niet dankzij dat beest
Oud 07-04-2005, 23:24
Vork
Vork is offline
Ik lees 'Scream', dus ik haak al af bij voorbaat...

Maar toch ga ik er zaterdag heen
Oud 07-04-2005, 23:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-04-2005 @ 17:15 :
"Roaaarrrrrrrrrrrrrrr", klinkt er uit de bek van de wolf als hij z'n middelvinger opsteekt. Zag toevallig deze scène en heb me kapot gelachen. Wat een verschrikking.
Nee.

Spoiler
schreeuwde "Liar!!", als reactie op het commentaar van Ricci over
Spoiler
figuur.

Verder is het inderdaad een beroerde film.
Oud 08-04-2005, 10:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-04-2005 @ 00:42 :
Nee.

Spoiler
schreeuwde "Liar!!", als reactie op het commentaar van Ricci over
Spoiler
figuur.
Kijk, dan zou ik spoileren. Nu vertel ik de halve waarheid.
Oud 08-04-2005, 16:21
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoorde dat de film beroerd is omdat de film eerst 16 jaar en ouder was en er een aantal gore en vet enge scenes inzaten etc etc....

Toen de film eenmaal helemaal klaar was heeft de filmmaatschappij er alles uitgeknipt wat niet beschikt zou zijn voor 13 jaar en ouder, omdat ze de leeftijdscategorie voor wie de film bedoeld is omlaag geschroefd hebben....dit tot kwaadheid van de regisseur omdat zn hele film naar de klote is gewerkt!

Er is dus slechts een slap aftreksel over met een weerwolf die eruit ziet alsof hij uit de computer komt

Doet me aan de exorcist denken!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 17:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 08-04-2005 @ 17:21 :
Hoorde dat de film beroerd is omdat de film eerst 16 jaar en ouder was en er een aantal gore en vet enge scenes inzaten etc etc....

Toen de film eenmaal helemaal klaar was heeft de filmmaatschappij er alles uitgeknipt wat niet beschikt zou zijn voor 13 jaar en ouder, omdat ze de leeftijdscategorie voor wie de film bedoeld is omlaag geschroefd hebben....dit tot kwaadheid van de regisseur omdat zn hele film naar de klote is gewerkt!

Er is dus slechts een slap aftreksel over met een weerwolf die eruit ziet alsof hij uit de computer komt

Doet me aan de exorcist denken!
Ja, ook "CURSED" is twee keer gefilmd. Hoewel Craven beide versies heeft geregisseerd, moest Schrader plaats maken voor Harlin.
Reageren

Regels voor berichten