Ik herken echt heel goed wat je zegt. Mijn ouders zijn ook gescheiden, nu al vijf jaar en de tijd dat ik thuis woonde heb ik bij mijn moeder gewoond. In het begin ging ik nog wel graag naar mijn vader want ik was altijd samen met mijn broertje en dan was het wel leuk. Ik woon nu op mezelf en als ik dan een weekend thuis ben dan vind ik het heel vervelend dat ik in zo'n weekend ook nog langs mijn vader 'moet' maar ik probeer het toch te doen omdat ik echt zie dat ik hem er een plezier mee doe. Als je niets weet te vertellen vertel dat gewoon wat je de afgelopen week op school en in je vrije tijd gedaan hebt ofzo, dat vinden ouders altijd wel leuk om van hun kinderen te horen. Je bent ook niet de enige die iets moet vertellen. Hij heeft misschien ook wel iets te vertellen.
Ik zou je toch aanraden om contact met je vader te blijven houden. In het stadium dat je ouders nog maar pas uit elkaar zijn is alles waarschijnlijk nog erg vaag en onzeker en weet je niet goed waar je aan toe bent en wat je overal mee aanmoet. Probeer toch contact te blijven houden. Het is gemakklijker om dat contact te behouden als je regelmatig een keertje langs gaat, als je er eenmaal langere tijd niet geweest bent wordt die drempel steeds hoger. Nu kan je er nog wat makkelijker voor kiezen. Ook al heb je er nu niet zoveel zin in en niet zoveel behoefte aan, misschien komt dat nog wel. Als je nu besluit dat je geen contact meer wilt kan je daar nu misschien wel goed mee leven maar de kans is groot dat je later spijt krijgt en dan is het een stuk moeilijker te herstellen.
Sterkte