Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 14:48
K-elli-e
K-elli-e is offline
Ik wilde vragen of jullie dit ooit eens meegemaakt hebben. Vandaag kwam ik thuis en ik ging bij het hok kijken. Zijn poot lag er opeens heel raar bij! Ik liep het hok in, hij zit in een heel groot buitenhok, en wilde hem oppakken, hij wilde weglopen maar zijn achterpoten deden niet mee! Hij sleepte ermee! Ik heb hem even in de tuin gezet maar hij bleef ermee slepen. Hij is nu bij de dierenarts, en hoop echt dat het beter wordt. Alleen wil ik weten wat het kan zijn, zo plotseling..Zou het gebroken zijn, verlamd of misschien een hernia? Ervaringen misschien?
Oud 11-03-2005, 15:16
Nona
Nona is offline
Dat heeft een rat van me weleens gehad. Dat was van ouderdom, hij is niet zo heel lang daarna ook overleden. Is je konijn oud?
Oud 12-03-2005, 08:07
K-elli-e
K-elli-e is offline
Hallo Kruimel,

Hij is 3,5 jaar. Maar we weten al wat het is. Hij heeft zijn rug gebroken, uit schrik voor een ander dier misschien of omdat hij ergens vanaf gesprongen is

We moeten het nu 2 a 3 dagen aankijken en dan terug komen, als het slechter geworden is krijgt hij een spuitje..Ik baal echt..vond het zo erg om hem zo te zien..

Liefs
Oud 14-03-2005, 14:44
Verwijderd
Kan dat nog uit zichzelf genezen dan? Ik ben toch bang voor je dat het een spuitje gaat worden hoor, is voor het beest zelf denk ik dan ook wel beter.
Hebben ook weleens een jonkie af moeten laten maken omdat ie z'n pootje had gebroken. Was toen een heel nest ontsnapt (al paar maanden oud) en toen ging ie achter een schut zitten waar ie met z'n pootje onder terecht is gekomen. Het bot stak er helemaal uit, dus toen heeft iemand hem voor ons afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:51
K-elli-e
K-elli-e is offline
Wonder boven Wonder!

Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest en had me er op voorbereid dat hij een spuitje zou krijgen! Maar nee! Zijn pootjes werden al beter en hij kon gewoon goed plassen etc. De dierenarts had er vertrouwen in. Ze zei wel dat ze vaker de andere kant zag bij een dwarsleasie: dat het konijn totaal verlamd zou worden

Hij moet nu 3 weken in klein hokje en daarna nog even op controle. Maar het kwam waarschijnlijk allemaal goed! Ben echt ontzettend blij!!

Liefs!
Oud 31-03-2005, 11:48
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
toen mijn konijn met z'n achterpoten ging slepen wassie uitgedroogd... een paardenmiddel en hij was weer de oude

nou ik wens je het beste met je konijntje...
Oud 04-04-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Kellie-Mensje schreef op 14-03-2005 @ 18:51 :
Wonder boven Wonder!

Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest en had me er op voorbereid dat hij een spuitje zou krijgen! Maar nee! Zijn pootjes werden al beter en hij kon gewoon goed plassen etc. De dierenarts had er vertrouwen in. Ze zei wel dat ze vaker de andere kant zag bij een dwarsleasie: dat het konijn totaal verlamd zou worden

Hij moet nu 3 weken in klein hokje en daarna nog even op controle. Maar het kwam waarschijnlijk allemaal goed! Ben echt ontzettend blij!!

Liefs!
vind je al dat gedoe niet zielig voor je knijn? kende um toch niet beter in laten slapen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:31
Sven
Sven is offline
Citaat:
vijf schreef op 04-04-2005 @ 22:13 :
vind je al dat gedoe niet zielig voor je knijn? kende um toch niet beter in laten slapen?
'al' dat gedoe? Je gaat zo'n beestje toch niet doodmaken als het niet nodig is..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:44
JCG
JCG is offline
Citaat:
Kellie-Mensje schreef op 14-03-2005 @ 18:51 :
Wonder boven Wonder!

Liefs!
Heb je meer mazzel dan dat ik heb met konijnen. Meestal als ze ziek worden zijn ze een week later dood.. Nu heb ik duiven en die houden het een stuk langer uit en zijn veel stoerder
Reageren

Regels voor berichten