Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 19:23
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
ik heb geen idee of ik hier goed zit..
maar k moet voor een opdracht een testje doen bij kinderen in de leeftijd van 4 tm 8 jaar..

wat zijn hierbij opvallende dingen aan taal?
hoe is hun zinsbouw?

weet iemand hier de algemene punten van? zodat je kan kijken of de kinderen waarmee je in gesprek gaan voldoen aan die eisen?
Oud 15-04-2005, 20:55
Verwijderd
Wanneer moet je die opdracht afhebben? Ik heb nog wel ergens opdrachten die ik ooit gemaakt hebt over de taalontwikkeling bij kleuters...maar die zou ik dan op moeten zoeken en ik weet ook niet of je daar echt wat aan hebt ed...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:16
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
lengte, grammaticale volgorde, gebruik van bijvoeglijke naamwoorden, bijzinnen en het gebruik van de verschillende tijden. Dat lijken me wel veel opvallende dingen.
Oud 15-04-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 16-04-2005 @ 00:16 :
lengte, grammaticale volgorde, gebruik van bijvoeglijke naamwoorden, bijzinnen en het gebruik van de verschillende tijden. Dat lijken me wel veel opvallende dingen.
Maar hoe zijn die dingen bij een kind tussen de 4-8 jaar, dat lijkt me wel handig om te weten en ik denk ook dat dat is wat TS bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 10:27
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-04-2005 @ 21:55 :
Wanneer moet je die opdracht afhebben? Ik heb nog wel ergens opdrachten die ik ooit gemaakt hebt over de taalontwikkeling bij kleuters...maar die zou ik dan op moeten zoeken en ik weet ook niet of je daar echt wat aan hebt ed...
over 2 weken
Oud 16-04-2005, 20:19
Verwijderd
Ik heb de opdracht iig gevonden, ik weet alleen niet meer met welke literatuur ik die opdracht gemaakt heb (met een reader volgens mij, maar ik weet niet waar ik die reader heb gelaten). Het is een opdracht waarbij ik bij drie kinderen de taalontwikkeling moest observeren. En op basis van deze observaties vervolgens de taalontwikkeling van elk van deze kinderen beschrijven. De beschrijvingen moest ik illustreren met 10 taaluitingen die ik heb gehoord.

In de beschrijvingen moest ik de volgende dingen analyseren: taalbeschouwing, semantiek, fonologie, morfologie, syntaxis en pragmatiek. Misschien kun je met deze begrippen op google wel het één en ander vinden.

Het mailadres wat je bij s.com op hebt gegeven werkt niet. Als je me je emailadres ff pmt kan ik je de opdracht mailen. Als je wilt dan.

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:00
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-04-2005 @ 21:19 :
Ik heb de opdracht iig gevonden, ik weet alleen niet meer met welke literatuur ik die opdracht gemaakt heb (met een reader volgens mij, maar ik weet niet waar ik die reader heb gelaten). Het is een opdracht waarbij ik bij drie kinderen de taalontwikkeling moest observeren. En op basis van deze observaties vervolgens de taalontwikkeling van elk van deze kinderen beschrijven. De beschrijvingen moest ik illustreren met 10 taaluitingen die ik heb gehoord.

In de beschrijvingen moest ik de volgende dingen analyseren: taalbeschouwing, semantiek, fonologie, morfologie, syntaxis en pragmatiek. Misschien kun je met deze begrippen op google wel het één en ander vinden.

Het mailadres wat je bij s.com op hebt gegeven werkt niet. Als je me je emailadres ff pmt kan ik je de opdracht mailen. Als je wilt dan.
ik heb je gepmt hartstikke bedankt
Reageren

Regels voor berichten