Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 09:59
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Hallo lieve allemaal,
ik ben 17 en zit al door wat pech dit jaar in 4 havo, door nog wat meer pech kreeg ik dit jaar pfeiffer en blijf ook dit jaar weer zitten.
word volgende maand 18 en wil toch heel graag volgend jaar eindexamen doen! heb gehoord dat je (op roc?) ook naar een educatie iets ofzo kunt gaan op 4&5 in 1 jaar te doen,en dat lijkt me wel wat! woon zelf in tilburg en wilde gewoon weten of mensen hier er ervaring mee hebben,wat de voor-nadelen zijn en wat een goeie school is om dat daar te gaan doen!
alvast bedankt! Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 12:22
jet
jet is offline
je zou ook het Luzac kunnen proberen.. daar bieden ze ook veel 2 in 1 aan.. moet je even op google gaan zoeken, meer weet ik er ook niet van
Oud 09-04-2005, 13:07
Liss
Liss is offline
Maar het Luzac is wel zeker 10000 euro als het geen 20000 is..

Als ik jou was zou ik gewoon even een ROC bij je in de buurt bellen en het via vavo (volwassenonderwijs) proberen.

In Eindhoven weet ik dat er eentje zit maar of die in Tilburg zelf ook zit weet ik niet..
Oud 09-04-2005, 14:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
in den bosch heb je er wel eentje dat ik weet op het Koning Willem 1 College
Oud 09-04-2005, 14:16
fairyangel
fairyangel is offline
Ik heb dit jaar Vavo gedaan op het Baronie College in Breda.
Ik ben zelf ook 18 jaar en ik heb dit ervaren als een goede school. Ze gaan je niet meer achterna zitten als je iets niet doet, je moet gewoon alles zelf regelen. Je hoeft niet zulke lange dagen naar school als op een middelbare school en je krijgt maar een aantal uren per week instructieles, de rest van de uren zijn werkgroepen waarin je dus aan je huiswerk kunt werken. Ik vond dit een heel fijne school en het jaar is ook omgevlogen.
Misschien dat je hier dus iets aan hebt
Oud 11-04-2005, 20:30
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
in roosendaal heb je het ook op het ROC, dat weet ik wel maar als je het dichterbij ook kan doen is dat natuurlijk veel beter!
Oud 12-04-2005, 13:57
MoonWolf
MoonWolf is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 09-04-2005 @ 15:16 :
Ik heb dit jaar Vavo gedaan op het Baronie College in Breda.
Ik ben zelf ook 18 jaar en ik heb dit ervaren als een goede school. Ze gaan je niet meer achterna zitten als je iets niet doet, je moet gewoon alles zelf regelen. Je hoeft niet zulke lange dagen naar school als op een middelbare school en je krijgt maar een aantal uren per week instructieles, de rest van de uren zijn werkgroepen waarin je dus aan je huiswerk kunt werken. Ik vond dit een heel fijne school en het jaar is ook omgevlogen.
Misschien dat je hier dus iets aan hebt
Daar zit ik ook. En ik kan het je inderdaad aanraden!

Hopelijk ben je snel van je Pfeiffer af.
Oud 12-04-2005, 18:36
malibux
malibux is offline
Haii..
Ik wilde deze opleiding ook heel graag gaan doen omdat ik het niet zie zitten om terug naar de Middelbare te gaan omdat ik al op het Mbo heb gezeten.. maar het probleem is.. ik ben pas 17! en vroeg me af of je er dan makkelijk op komt.. op zon school? heeft iemand daar al ervaring mee.. zo ja.. wat moet je er precies voor doen?

groetjes,
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:15
Liss
Liss is offline
Citaat:
malibux schreef op 12-04-2005 @ 19:36 :
Haii..
Ik wilde deze opleiding ook heel graag gaan doen omdat ik het niet zie zitten om terug naar de Middelbare te gaan omdat ik al op het Mbo heb gezeten.. maar het probleem is.. ik ben pas 17! en vroeg me af of je er dan makkelijk op komt.. op zon school? heeft iemand daar al ervaring mee.. zo ja.. wat moet je er precies voor doen?

groetjes,
Ik was ook 17 toen ik met mn vwo begon op de vavo. De pijldatum is 1 oktober dus als je ervoor jarig bent is het geen probleem.
Er zitten wel wat 16-17 jarige op mn school en die hadden toestemming van ouders en van de oude school (indien je geen diploma had behaalt) nodig.
Ook worden de rapporten enz naar de ouders gestuurd en dat is bij anderen niet zo.
Oud 12-04-2005, 22:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
ROC ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:46
malibux
malibux is offline
Uhmm.. ja ik ben pas net 17 geworden.. duss.. ik weet alleen dat je naar de gemeente moet om een bepaald papiertje te halen.. maar voor wat weet ik ook niet..
ik heb mn mavo diploma al maar wil gewoon Havo gaan doen.. en dat binnen 1 jaar .. ik doe dit inderdaad op een ROC..
ik zie wel hoe t verder gaat dan
Reageren

Regels voor berichten