Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 17:58
mainetje
mainetje is offline
haai

ik heb in kerst 2003 een ongeluk met me fiets gehad ik hoorde laatst iemand zegge dat een fiets niet zo gevaarlijk is maar ik ken mensen die er door zijn overleden zijn door een ongeluk.
ik heb het zelf mee gemaakt.

http://images.cu2.nl/cu2.nl/239/370/4/pics/0.jpg

dit ben ik weekje na het ongeluk.
ik ben buiten bewust zijn thuis gekomen hoe en wat er is gebeurd weet ik niet.
ik heb de dag van vandaag nog steeds last van, ik heb iets met me spiere elke dag, dus heb elke dag koppijn het zit in me schouders en doet me harstikke pijn.

zijn er nog meer mensen met zulke probleme laat dan wat hore vind ik wel fijn!

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:02
Sitroentje
Sitroentje is offline
URL niet gevonden.

En nee, heb er zelf geen ervaring mee... Maar toch nog veel succes
Oud 09-04-2005, 18:02
DG
DG is offline
om te beginnen, zou je kunnen zorgen dat je link werkt;

link, die het overigens niet doet

edit: neemt ze woorden terug

veel succes en sterkte

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:29
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
ik heb geen fiets ongeluk gehad.. wel een brommer ongeluk.
stukje voortand was weg hersens schudding en me gezicht zat onder de schrammen..(zelfde als jou ongeveer alleen dan op me voorhoofd neus en onder kin helemaal..
Oud 09-04-2005, 21:29
Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
Angeleyes16 schreef op 09-04-2005 @ 19:29 :
ik.
stukje voortand was weg hersens schudding en me gezicht zat onder de schrammen...
Droeg je geen helm? Of zo een pothelm?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:39
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik heb geen fietsongeluk gehad (ik heb een hekel aan fietsen) maar wel een brommer ongeluk waar ik nu (2 jaar later) nog steeds de gevolgen van draag. Er moet maar 1 onvoorzichtige chauffeur zijn en je hebt ervan (zowel bij brommer als bij de fiets)

Trouwens, statistisch gezien is het veiliger om met het vliegtuig te reizen dan bv te fietsen. De kans dat er met een vliegtuig iets misgaat is véél kleiner dan dat je de fiets neemt.
Oud 09-04-2005, 21:45
Verwijderd
Ik ben laatst ook aangereden maar die auto trok net op dus dat was niet zo erg. Wel flauwgevallen, ambulance erbij maar alleen een licht gekneusd borstbeen (van het stuur) en enkel, dat was (gelukkig) na 4 daagjes weer over

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
verschillende aanrijdingen gehad
maar die deden de fiets meer pijn dan mij

maar ik vind deze topic een beetje vaag
wordt het nou; wie heeft de stoerste verwondingen?
Oud 09-04-2005, 21:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ben een geschept door een auto die met 100 km/h reed op een weg waar je maar 50 mag. M'n fiets vond ik terug, gevouwen om een paaltje. Ik had zelfs alleen een schaafwondje op m'n knieen en een best grote wond in m'n lies. Dat was echt pijnlijk, en het heelde ook voor geen meter. Maar er zit nu een litteken, verder geen last van.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:22
Bo
Bo is offline
Ik ken verschillende mensen die ongelukjes hebben gehad met hun fiets, en bij allen is het deels veroorzaakt door hun eigen nalatigheid. Fietsen brengt een risico met zich mee. Het risico kan wel beperkt worden door zelf goed op te letten.

Over jouw ongeluk kan (en wil) ik natuurlijk niet oordelen. Het is verschrikkelijk voor je. Vooral het feit dat je niets van het ongeluk weet en voor alsnog blijvend letsel hebt is echt naar.

Elk ongeluk is er één te veel, maar als je bekijkt hoeveel mensen er fietsen en kijkt naar het aantal ongelukken valt het allemaal wel mee.
Oud 09-04-2005, 22:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hangt er ook af hoe je dat bedoelt, hoe gevaarlijk een fiets is. je kunt redeneren op een manier van 'op een fiets rij ik niet zo hard, dus als ik tegen een boom tot stilstand kom, heb ik minder schade dan in een auto met ho(o)g(st)e snelheid', maar ook 'als ik met een fiets onder een auto kom, heb ik grotere problemen door mijn geringe bescherming dan als ik met een auto tegen een andere auto rij'.

iig sterkte toegewenst!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 09-04-2005 @ 22:56 :
maar ik vind deze topic een beetje vaag
wordt het nou; wie heeft de stoerste verwondingen?
Omg...

------------------------------------

Ik ben zelf ook een keertje aangereden. De fiets was total loss, maar ik was nog helemaal heel... Had geluk gehad, denk ik.

Maar wow, dat moet echt heel erg zijn geweest, en nog steeds... Sterkte!! Ik hoop voor je dat het nog overgaat of beter wordt... weet je dat al?

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 22:37.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 23:40
Verwijderd
Citaat:
mainetje schreef op 09-04-2005 @ 18:58 :
ik hoorde laatst iemand zegge dat een fiets niet zo gevaarlijk is maar ik ken mensen die er door zijn overleden zijn door een ongeluk.
ik heb het zelf mee gemaakt.
Een fiets zelf is niet echt gevaarlijk. Dat is ongeveer net zo'n kromme conclusie als beweren dat je stoel wiebelt. Als er niemand op die stoel zit, wiebelt ie ook niet. Wel als je erop gaat zitten. Dus ben je het zelf die wiebelt.

Je kunt van een fiets vallen maar verder kan er niet veel mee gebeuren. Pas als je het verkeer er mee ingaat, wordt het gevaarlijker. Je kunt zelf fouten maken, of andere weggebruikers, of het toeval.

Dus je punt is
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 01:32
Schranktür
Schranktür is offline
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage
'k Hen de banden vol met wind, nee ik heb ja niks te klagen
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage
'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo

Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 02:53
Carolynn
Carolynn is offline
Zo vaak gevallen, maar da's de sport, hè?
Gewoon weer opstaan en doorfietsen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 05:22
Verwijderd
Fietsen kan gevaarlijk zijn jah, mag ik trouwens een verzoek doen om die foto in een link te zetten? Ik vind het niet prettig om zulke foto's te bekijken zonder waarschuwing, en mischien zijn er meerderen met mij. (Ik schrok namelijk noggal)
Maar ehm, is maar een vraag.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:42
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
nah omdat je het zo fijn vindt dan:

ik was erbij toen een vriend zn hand tussen de spaken van een andere fiets kreeg waardoor het een groot bloederig stukje vlees was waarvan je de pezen kon zien zitten.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:48
Phlox
Phlox is offline
Ik ben door het prikkeldraad gegaan met een onbestuurbare fiets.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:57
Verwijderd
Toen ik 4 was heb ik een keer een ernstig fietsongeluk gehad, maar daar weet ik niet meer zoveel van
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 11:30
Verwijderd
Ik ben ook een keer vreselijk gevallen van mijn fiets, mijn hele gezicht bestond uit schaafwonden, mijn tand was afgebroken en ik had een zware hersenschudding, maar ach, dat is allemaal weer goed gekomen ik heb nu alleen wel een beetje een gladdebruggetjesfobie.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:32
Verwijderd
Ik had een hersenschudding en flink wat hechtingen de eerste keer. De tweede keer een gebroken en zwaar gekneusd been, waardoor ik een half jaar op krukken kon lopen en nu nog steeds last heb van m'n knie.
Maar die beide keren was niet de schuld van de fiets, maar van mij of omstandigheden. (Of allebei )

Zeuren dat fietsen gevaarlijk is levert je niets op. Leven is gevaarlijk, je kan elk moment doodblijven. Get over it.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:14
Iduna
Iduna is offline
Sommige (of veel) weggebruikers (dus ook fietsers) kennen de verkeersregels niet of houden zich er niet altijd aan.
Als fietser (en voetganger) ben je kwetsbaarder in het verkeer.

Citaat:
Arenda schreef op 10-04-2005 @ 06:22 :
Fietsen kan gevaarlijk zijn jah, mag ik trouwens een verzoek doen om die foto in een link te zetten? Ik vind het niet prettig om zulke foto's te bekijken zonder waarschuwing, en mischien zijn er meerderen met mij.
I agree.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:09
squat
squat is offline
Fietsen is niet gevaarlijk. Moet je maar een beetje opletten he. Eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:26
Verwijderd
Propaangas is ook helemaal niet gevaarlijk, je moet alleen niet een sigaret opsteken in een kamer die ermee gevuld is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:40
Verwijderd
En ik dacht dat ik zielig was met het stukje van mijn duim wat er af lag,
(wat er nu alweer is aangegroeid)
nouja het meisje waar ik mee ben gevallen(sturen in elkaar)die had twee gekneusde knieen, blauwe plekken, open kin, en zwaar gekneusde neus... heel d'r gezicht zat onder het bloed
nouja, elke keer als ik langs die plek fiets, moet ik er toch aan denken...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:09
mainetje
mainetje is offline
ik hou me aan de regels.. nahja totdat ik op dat moment nog herinner mss toen het is gebeurt niet mahja... ik heb wel meer van dat zo fotows ma ik von deze wel genoeg ik ben behoorlijk stuntelig gweest met dinge..
maar dat is nou over !
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:16
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
Ik heb geen rem en ontwijk meestal wel alles. Door ver voor me uit te kijken in het verkeer voorkom ik ongelukken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:45
sgaapje
sgaapje is offline
ik ben een keer met mijn stuur in het stuur van een vriendin blijven haken, toen ik los schoot viel ik nogal hard. Had mn kin helemaal open liggen, je kon het bot daar zien zitten. Het is gehecht en is nu een littekentje.
Maar verder ben ik nog nooit aangereden door iets ofzo, ik kijk goed uit in het verkeer
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:38
MB
MB is offline
Ik heb weleens een ongeluk gehad met de brommer en een fiets. Ik haalde een groepje scholieren in op een heel erg breed fietspad en ik reed niet echt hard (45/50). Toen schoot er ineens een jongen uit die groep (werd geduwd ofzo) die knalde tegen de zijkant van mijn brommer, dus ik even gestopt en even later bleek dat hij een gebroken sleutelbeen had en wat schrammen... En ik en mijn brommer hadden niks, nog geen krasje, terwijl het wel een best harde klap was geweest, maar mijn brommer reed eigenlijk gewoon rechtdoor.

Maar nooit meer iets van gehoord, ik was dan ook niet de schuldige partij.
Oud 11-04-2005, 14:44
FrantiC
FrantiC is offline
uhm jaah hoor..
was er vroeg bij.. ik was 5 toen ik met mn fietsie van een bul afracete... en ik de macht over mijn stuur verloor...
t gevolg was blauwe plekken en schaafwonden over mijn hele lichaam, en een helemaal boven in mn kaak afgebroken 'grotemensentand' (voor in mn bovenkaak)

t zag er jarenlang debiel uit en ben er ook vaak om gepest, maar na 9 maanden beugelen en nog 1 getrokken tand en 4 getrokken kiezen (mn kaak was te smal, als mn tand er door dat ongelukje niet uitgegaan was moest ie alsnog getrokken worden ) zag niemand er meer wat van

edit: vorig jaar n schuiver gemaakt toen ik achterop de scooter van mn beste dinnetje zat.. k had me n paar dagen daarvoor dus danig in mn hand gesneden dat er een flinke jaap in zat.. t enige dat ik aan de val overhield was een stuk of wat hechtingen, omdat die snee nog verder opengereten was.. (probeer dat in spanje maar eens uit te leggen... die lui wilde een rontgenfoto maken en wat al niet meer, omdat ze geen engels konden )
nu heb ik alleen nog n litteken en wat minder plezier als ik bij mn vriend op de motor stap

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 14:47.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten