Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 15:13
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb periodes waarbij ik regelmatig een soort van elektrische schokken ergens aan de zijkant van m'n gezicht/hals (weet het niet precies, maar ergens daar) opeens krijg.
Ik vroeg me af of een aantal van jullie daar ook last van hebben en/of weten wat het precies is?
Oud 04-04-2005, 15:16
Linda1985
Linda1985 is offline
ik heb dat ook, al zo lang ik me kan herinneren. Ik heb er nooit verder aandacht aan besteed, ik zou begod niet weten wat het is. Soort spierkrampje ofzo denk ik??
Oud 04-04-2005, 15:23
Love_Fulfilled
Citaat:
Linda1985 schreef op 04-04-2005 @ 16:16 :
ik heb dat ook, al zo lang ik me kan herinneren. Ik heb er nooit verder aandacht aan besteed, ik zou begod niet weten wat het is. Soort spierkrampje ofzo denk ik??
Ik vind het doodeng. Je schrikt ervan en het doet nog best zeer..
Oud 04-04-2005, 15:31
Linda1985
Linda1985 is offline
ja het voelt wel gemeen aan, als je het doodeng vindt, waarom ga je dan niet gewoon even langs de huisarts?? Dan weet je zeker dat er niets aan hand is.
Oud 04-04-2005, 16:13
Love_Fulfilled
Citaat:
Linda1985 schreef op 04-04-2005 @ 16:31 :
ja het voelt wel gemeen aan, als je het doodeng vindt, waarom ga je dan niet gewoon even langs de huisarts?? Dan weet je zeker dat er niets aan hand is.
Dat wou ik al gaan doen ja, maar het zijn echt periodes en ik vergeet telkens te gaan dan.
Oud 04-04-2005, 17:50
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 04-04-2005 @ 16:16 :
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:06
Firefly182
Firefly182 is offline
dat heb ik ook. Je spier verkrampt gewoon even. Niets aan het handje, wellicht drink je gewoon te weinig. Of heb je het 's avonds als je moe bent.
Oud 07-04-2005, 14:52
Love_Fulfilled
Citaat:
Firefly182 schreef op 04-04-2005 @ 19:06 :
dat heb ik ook. Je spier verkrampt gewoon even. Niets aan het handje, wellicht drink je gewoon te weinig. Of heb je het 's avonds als je moe bent.
Nee, overdag, vaak ook als ik kauwgom kauw.
Oud 07-04-2005, 20:45
phink
phink is offline
Zenuwtrekje?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:58
Grimmetje
Grimmetje is offline
Ja, ik ken dat wel. Bij mij is het alleen soms zo erg dat ik van de bank / stoel af val van de pijn. Doet echt enorm zeer dan..

Een vriendin van mij heeft ook zoiets gehad, alleen dan bijna dagelijks, en die zit aan het magnesium. Helpt haar goed. Ik heb er ook geen last meer van..
Oud 08-04-2005, 13:49
Liews
Liews is offline
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik heb het vaak aan de achtterkant van me nek, zo langs me wervels, en dan voelt het alsof er iets van lucht ofzo langs gaat... Ik ben drvoor naar de dokter geweest, omdat ik t best apart vond en t voelt niet echt lekker aan ofzo, maar die ging ff zo langs me nek voelen, en die kon niets vinden... maar hij wist ook niet wat het was, hij had t wel eens een paar keer eerder gehoord (niet vaak) maar hij wist dus niet wat t was...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:12
Firefly182
Firefly182 is offline
Klopt ja, er is gewoon een magnesium en ijzertekort in je spieren waardoor je een stuiptrekkinkje krijgt. Die tabletten kunnen dan wel eens helpen.

's nachts of in het zwembad ofzo krijg ik altijd kramp in m'n kuit, m'n teen, de binnenkant van m'n voet, echt heel irritant. Komt ook gewoon door een tekort idd.

Dus probeer die magnesium-pillen eens, waarschijnlijk gaat het dan wel weg, of wordt het aanzienlijk minder.
Oud 09-04-2005, 13:13
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Liews schreef op 08-04-2005 @ 14:49 :
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik heb het vaak aan de achtterkant van me nek, zo langs me wervels, en dan voelt het alsof er iets van lucht ofzo langs gaat... Ik ben drvoor naar de dokter geweest, omdat ik t best apart vond en t voelt niet echt lekker aan ofzo, maar die ging ff zo langs me nek voelen, en die kon niets vinden... maar hij wist ook niet wat het was, hij had t wel eens een paar keer eerder gehoord (niet vaak) maar hij wist dus niet wat t was...

ach, ik denk dat je je iets te druk maakt om niets. Het zijn gewoon je spieren die een schokje krijgen. Die pillen dus eens proberen

Of minder kauwgom nemen Teveel kauwgom heeft toch alleen maar een laxerend effect
Oud 09-04-2005, 18:33
Love_Fulfilled
Dan ga ik maar eens naar de dokter voor wat pilletjes ja.
Oud 11-04-2005, 15:33
Liews
Liews is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 09-04-2005 @ 14:13 :
ach, ik denk dat je je iets te druk maakt om niets. Het zijn gewoon je spieren die een schokje krijgen. Die pillen dus eens proberen

Of minder kauwgom nemen Teveel kauwgom heeft toch alleen maar een laxerend effect
Maak me dr niet echt druk om hoor Had toen een afspraak voor wat anders en ik dacht, ach, ik vraag het ff
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 04-04-2005 @ 16:13 :
Ik heb periodes waarbij ik regelmatig een soort van elektrische schokken ergens aan de zijkant van m'n gezicht/hals (weet het niet precies, maar ergens daar) opeens krijg.
Ik vroeg me af of een aantal van jullie daar ook last van hebben en/of weten wat het precies is?
ik had het er 2 dagen geleden nog over met een vriendin. Tenminste als je ongeveer dit bedoeld:

Wanneer je een plotselinge (toch ook wel snelle) beweging maakt schiet de pijn via je nek (maar toch wel vanuit bovenin je nek) naar je hoofd. Het is een scherpe pijn (zelf kan ik echt wel door de grond zakken, ben één keer echt in elkaar gezakt erdoor) en verdwijnt langzaam aan weer...

Geen idee wat het is verder... mn vader had het ook
Oud 13-04-2005, 16:25
Tiks
Tiks is offline
Ik heb het ook! Zo helemaal vanuit het niets, en schrik me elke keer weer te pletter!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:05
Love_Fulfilled
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-04-2005 @ 23:50 :
ik had het er 2 dagen geleden nog over met een vriendin. Tenminste als je ongeveer dit bedoeld:

Wanneer je een plotselinge (toch ook wel snelle) beweging maakt schiet de pijn via je nek (maar toch wel vanuit bovenin je nek) naar je hoofd. Het is een scherpe pijn (zelf kan ik echt wel door de grond zakken, ben één keer echt in elkaar gezakt erdoor) en verdwijnt langzaam aan weer...

Geen idee wat het is verder... mn vader had het ook
Volgens mij is het bij niet zo erg en bij mij is het ook echt ff een harde steek een daarna voel ik er ook meteen niks meer van.

Regels voor berichten