Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 10:43
Shock
Shock is offline
Vanochtend heb ik met een vreemde toetscombinatie (is in Total Commander heel makkelijk, daar delete je echt makkelijker dan je eigenlijk zou willen) een paar files uit een rar-archief gehaald, zijn deze nog terug te zetten? De rar-file is nog steeds even groot als voordat het fout ging, maar nu ziet ie nog maar 2 files zitten van het geheel. Als ik 'm in WinRAR laat repareren begint ie over een corrupte header.
Hoe krijg je alles weer terug? Alle rar repair-tooltjes die ik vanochtend geinstalleerd heb halen juist hun data uit de header, die ik dus niet meer heb..
Oud 08-04-2005, 15:09
GVR
GVR is offline
Citaat:
Shock schreef op 08-04-2005 @ 11:43 :
Vanochtend heb ik met een vreemde toetscombinatie (is in Total Commander heel makkelijk, daar delete je echt makkelijker dan je eigenlijk zou willen) een paar files uit een rar-archief gehaald, zijn deze nog terug te zetten? De rar-file is nog steeds even groot als voordat het fout ging, maar nu ziet ie nog maar 2 files zitten van het geheel. Als ik 'm in WinRAR laat repareren begint ie over een corrupte header.
Hoe krijg je alles weer terug? Alle rar repair-tooltjes die ik vanochtend geinstalleerd heb halen juist hun data uit de header, die ik dus niet meer heb..
Wat ging er precies fout? Er is duidelijk wel wat weggeschreven naar het bestand maar als het bestand nog even groot is is er kans dat de bestanden er nog tussen zitten.

Als het een 'solid' archive is dan kan je het nu wel schudden. Anders zijn er volgens mij hier niet echt tooltjes voor maar als de bestandjes echt heel belangrijk zijn kan je nog altijd proberen zelf een programmatje te maken om de gegevens terug te vinden.

Als het btw een solid arhive is probeer dan even te zoek in alle tijdelijke mappen, rar moet dan nl. alles uitpakken om iets te kunnen wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:44
Shock
Shock is offline
Citaat:
GVR schreef op 08-04-2005 @ 16:09 :
Wat ging er precies fout? Er is duidelijk wel wat weggeschreven naar het bestand maar als het bestand nog even groot is is er kans dat de bestanden er nog tussen zitten.

Als het een 'solid' archive is dan kan je het nu wel schudden. Anders zijn er volgens mij hier niet echt tooltjes voor maar als de bestandjes echt heel belangrijk zijn kan je nog altijd proberen zelf een programmatje te maken om de gegevens terug te vinden.

Als het btw een solid arhive is probeer dan even te zoek in alle tijdelijke mappen, rar moet dan nl. alles uitpakken om iets te kunnen wijzigen.
Ik zat in het archief, en op een bepaalde manier drukte ik iets in waardoor m'n bestanden verwijderd werden. Heb het natuurlijk meteen geannuleerd, en daardoor denk ik dat ie niet verder dan de header gekomen is.
Wat is een solid archve?

Laatst gewijzigd op 08-04-2005 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 16:26
GVR
GVR is offline
Citaat:
Shock schreef op 08-04-2005 @ 16:44 :
Ik zat in het archief, en op een bepaalde manier drukte ik iets in waardoor m'n bestanden verwijderd werden. Heb het natuurlijk meteen geannuleerd, en daardoor denk ik dat ie niet verder dan de header gekomen is.
Wat is een solid archve?
Dat is een optie van rar om gemeenschappelijke eigenschappen van bestanden te gebruiken om beter te compressie te behalen*. Hierdoor zijn alle bestanden met elkaar verbonden en kan je niet zomaar bestanden er tussenuit halen.
Daarom als je bestanden gaat verwijderen moet rar ook eerst alles uitpakken en weer inpakken. (je mag trouwens raden waar staat of een .rar een solid archive is....)

*(simpel voorbeeld, als in een bestand vaak het woord hallo voorkomt kan je een verwijzing maken in plaat van het woord opschrijven, als 'hallo' in meerdere bestanden voorkomt kan je daar ook weer van gebruik maken )
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:47
Shock
Shock is offline
Laten we het er maar op houden dat ik superdikke pech heb... Niks aan te doen.
Reageren

Regels voor berichten