Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 16:25
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ik ga dit doen:

Natuurkunde 1 -> 3 dagen

Wiskunde B1 -> 3 dagen

Engels/Nederlands -> 2 dagen

Biologie -> 3 dagen

Scheikunde -> 3 dagen

dus 14 dagen, is precies 2 weken.

Daarna laatste dagen alles weer doorlezen

En ik bedoel echt de theorie leren he, niet oefenen met eindexamenbundels of iets dergelijks
Oud 13-04-2005, 17:12
Miracle
Miracle is offline
Daar heb ik dus echt geen tijd voor hé.
Ik moet vrij lang naar school, dus echt die theorie stampen ziet er niet in.
Oud 13-04-2005, 17:26
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 13-04-2005 @ 17:25 :
Ik ga dit doen:

Natuurkunde 1 -> 3 dagen

Wiskunde B1 -> 3 dagen

Engels/Nederlands -> 2 dagen

Biologie -> 3 dagen

Scheikunde -> 3 dagen

dus 14 dagen, is precies 2 weken.

Daarna laatste dagen alles weer doorlezen

En ik bedoel echt de theorie leren he, niet oefenen met eindexamenbundels of iets dergelijks
wat bedoel je met 3 dagen, hoeveel uur op een dag dan?

Ik heb vorig jaar examens gedaan.. En ben 2 weken van tevoren begonnen met het leren van geschiedenis. Met de rest ben ik een paar dagen van tevoren meebegonnen.
Oud 13-04-2005, 17:41
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 13-04-2005 @ 18:26 :
wat bedoel je met 3 dagen, hoeveel uur op een dag dan?

Ik heb vorig jaar examens gedaan.. En ben 2 weken van tevoren begonnen met het leren van geschiedenis. Met de rest ben ik een paar dagen van tevoren meebegonnen.
Nou gewoon dat je je hele dag aan 1 vak besteedt ..Dus gewoon normaal 3 a 4 uur leren Ieder zijn eigen tijd.
Oud 13-04-2005, 17:58
Sketch
Sketch is offline
Leren helpt bij mij nooit zo.

Engels niks
Nederlands niks
Grieks 1 hele dag, misschien 2

Wiskunde 1 middag
Natuurkunde 1 middag
Scheikunde 1 middag
Oud 13-04-2005, 18:25
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Sketch schreef op 13-04-2005 @ 18:58 :
Leren helpt bij mij nooit zo.

Engels niks
Nederlands niks
Grieks 1 hele dag, misschien 2

Wiskunde 1 middag
Natuurkunde 1 middag
Scheikunde 1 middag
Hehe jaja, zal wel ...Je kent de stof natuurlijk al goed denk ik, daarom zou je ook weinig tijd besteden aan die vakken.

Wiskunde bijvoorbeeld, zou je noooit in 1 middag kunnen leren, je hebt echt gewoon teveel onderwerpen ( klas 1 tot examenjaar ). Dit worden zeker een paar dagen

Biologie zijn best wel veel hoofdstukken, dat wordt echt blokken. Zeker minimaal 3 dagen.

Engels/Nederlands, ook eigenlijk weinig, alleen ff oefenen. In 2 dagen heb je wel genoeg geleerd vind ik.

Scheikunde is gewoon ff doorstampen de theorie, ook niet zo veel eigenlijk. 1 a 2 dagen is genoeg.

Natuurkunde ff die formules in je kop zetten en je bent er klaar voor . Ook 1 a 2 dagen.
Oud 13-04-2005, 18:38
Verwijderd
Aangezien mijn geheugen een zeef is ga ik veel te vroeg naar het examen toe en dan daar enkele uurtjes leren, meer niet.
Oud 13-04-2005, 19:03
freakinaround
freakinaround is offline
Wiskunde A1,2: 3 dagen
M&O: 4 dagen
Economie 1,2: 4 dagen
Nederlands/Engels: niet? wat kan je leren dan is toch allebei een tekst..
Aardrijkskunde: 2 dagen
Geschiedenis: 3 dagen

Intotaal dus 16 dagen. En dan met dagen bedoel ik van 13.00 tot 17.00 met pauzes en van 19.00 - 21.00 met pauzes.
Oud 13-04-2005, 19:07
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 13-04-2005 @ 19:25 :
Hehe jaja, zal wel ...Je kent de stof natuurlijk al goed denk ik, daarom zou je ook weinig tijd besteden aan die vakken.
Ja, echt waar hoor. Ik leer eigenlijk nooit langer dan een uur aan exacte vakken, wat ik nog niet heb opgepikt in de les, krijg ik er toch niet meer in. Voor m'n laatste SE wiskunde heb ik voor de verandering wel heel veel geleerd, rond de 20 uur ofzo, maar dat heeft uiteindelijk niet geholpen, en m'n cijfer was niet hoger dan gemiddeld.

Plus, we herhalen in de week voor de toesen altijd de oude stof, en hebben nu examentraining, en dat helpt wel veel.
Oud 13-04-2005, 19:13
Liss
Liss is offline
Heb echt geen idee hoeveel dagen ik aan iets ga besteden.. Ik ben vandaag met mijn pws begonnen die ik morgen naar de leraar moet mailen, vrijdag nog even logboek en dat soort dingen maken. Weekend even rust, afgelopen weken veel gedaan.
Dan ga ik maandag niet meer zoveel naar school (we hebben al een paar weken facultatief les), wat boeken bestellen en ma tm vr leren.
Ik wil dan eind april, iig in de meivakantie alle stof zo'n beetje in mn hoofd hebben zitten zodat ik na de meivakantie kan gaan oefenen met wat oude examens en de week voor het examen even rustig aan kan doen
Maar goed, of dit lukt is een tweede..
Oud 13-04-2005, 21:51
Skilly
Skilly is offline
Ik heb ze eigenlijk al gekregen. Maar ik schrijf dus wat ik gedaan heb. Alleen natuurkunde moet ik nog krijgen voor schoolexamen 2

Ne->15 min

Eng-> 3 dg (2 uur per dag)

Wi-> 1 uur

Sk->30 min

bi-> 2 uur

na-> ga ik morgen doen voor vrijdag ongeveer 2 uurtjes.

Nou het lijk dat ik bijna niet heb geleert maar ik heb wel goede cijfers gehaalt

Maar bij Centraal examen ga ik gewoon alles 1 dag van te voren leren klaar.
Oud 13-04-2005, 22:12
r is for rutger
r is for rutger is offline
wij krijgen nu geen nieuwe stof meer en ik heb alles al wel geleerd voor de schoolexamens.
voor latijn, biologie en economie wordt het nog wel redelijk wat leren, voor de rest vooral oefenen.

mijn planning is om in ieder geval een week voor het CE klaar te zijn zodat ik die week rustig aan kan doen.
ik hoop dat ik me aan mijn planning kan houden
Oud 13-04-2005, 22:17
Global
Global is offline
aan exacte vakken zal ik niet zoveel doen. Gewoon 1 dagje van te voren ff kijken waar het over gaat enz.
aan Talen doe ik niks
Ec alle stof doorlezen (heb ik denk ik 3 dagen voor nodig)
Ak. Hele jaar niks gedaan dus doe ook maar 3 dagen.
GS. ook drie dagen
Oud 13-04-2005, 22:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wiskunde bijvoorbeeld, zou je noooit in 1 middag kunnen leren, je hebt echt gewoon teveel onderwerpen ( klas 1 tot examenjaar ). Dit worden zeker een paar dagen
toch vergeet jij volgens mij wel een essentieel punt: je bent al 6 jaar aan het oefenen! Het is niet zo dat je nu plots 6 jaar theorie moet stampen, want alles heb je al uitgelegd gekregen, geoefend en is al getoetst. Het is een kwestie van herhaling, waarbij de helft waarschijnlijk al automatisme is. De andere helft heb je de afgelopen weken in je klas nog een paar keer langs zien komen, misschien zelfs geoefend.

wat wou je trouwens 2 dagen lang aan theorie voor nederlands en engels gaan leren?
Oud 14-04-2005, 07:53
marrel
marrel is offline
geen idee ik ben gewoon nu al aan het oefenen voor elk vak en dat gaat niet over een paar uurtjes

Trouwens als het puur gaat over theorie stampen. Ik heb vooral vakken als wiskunde en natuurkunde, dus dan is het niet echt een kwestie van theorie leren maar oefenen. Mocht ik iets moeilijks tegen komen (wat echt wel heel vaak gebeurd ) dan zoek ik dat op, maak ik weer een paar oefoenopgave enz.

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 07:56.
Oud 14-04-2005, 13:00
Femic
Femic is offline
Pff.. ik zou helemaal zenuwachtig worden van zo'n planning. Ik zie wel.. kijken hoe snel het gaat en hoelang ik 't volhoud enzo..
Oud 14-04-2005, 16:52
Verwijderd
geen idee...
Vakken waarvoor ik weinig zal doen: en/fa/ne
(beetje woordjes/zinnetjes leren, evt. boekjes lezen etc, paar examens oefenen)
gemiddeldk, wi, ec1
(samenvatting lezen, beetje leren, specifieke problemen oefenen.. examens oefenen)
veel: la, bi, na
(heel veel in m'n hoofd stampen, grammatica oefenen, samenvattingen maken.. en voor natuurkunde veel herhalen.. en examens maken.)

voor bio en na, ben ik bv. zo'n beetje alles alweer vergeten van de afgelopen 2 jaar. en voor latijn moet ik gewoon het hele boek letterlijk leren, en veel oefenen met vertalen, anders kan ik 't niet.
Oud 14-04-2005, 17:55
Fatality
Fatality is offline
Geen flauw idee. Maar het probleem is dat ik niet kan leren en over 1 pagina een uur kan doen, maar ook 20 pagina's in 20 minuten kan. Dus ik plan niet en zie wel.
Oud 14-04-2005, 18:50
Verwijderd
Ehm..ik heb niet echt speciaal een bepaalde tijd uitgetrokken voor een vak. Ik zie wel hoeveel tijd ik nodig ga hebben.
Oud 14-04-2005, 20:08
.Pure
.Pure is offline
te weinig ben ik bang. maarja. Vooral veel aan economie en wiskunde, om te herhalen enzo. En de talen gewoon veeeel lezen.
Oud 18-04-2005, 17:46
one.
one. is offline
Citaat:
Fatality schreef op 14-04-2005 @ 18:55 :
Geen flauw idee. Maar het probleem is dat ik niet kan leren en over 1 pagina een uur kan doen, maar ook 20 pagina's in 20 minuten kan. Dus ik plan niet en zie wel.
Oud 18-04-2005, 20:46
para siempre
para siempre is offline
Geschiedenis : dit kun je het beste verspreiden over enkele weken en dan een minuut of 10 per dag (of om de dag 15 minuten of zoiets, die stof kun je niet in een dagje stampen, dat is iig niet goed voor het examen).
Ik probeer vanaf nu een aantal minuten per dag er aan te besteden.

Aardrijkskunde: 3 middagjes (á ongeveer 1-1,5 uur per keer).

Nederlands : niets (ja sorry maar echt nutteloos omdat te gaan leren )

Wiskunde: niets. Sta ik toch al onvoldoende voor. Heb er ook nooit een voldoende voor gestaan (in mijn hele middelbare schoolcarrière), dus een beetje dom om daarvoor te gaan leren (vroeger leerde ik er wel veel voor, maar dat ga ik niet meer doen voor het examen).

Engels: niets. Alhoewel, misschien nog wat leuke Engelse boeken lezen. Altijd handig voor het examen (teksten!).

Economie: zeker 2 weken, misschien langer (iedere dag ong. 1-1,5 uur)

M&O: zeker 2 weken, misschien langer (iedere dag ong. 1-1,5 uur)
Oud 19-04-2005, 10:33
Ndimension
Ndimension is offline
Ik ga alleen mijn profielvakken leren, dus: bio, sk, na en wb1,2.
Daar ga ik zoveel mogelijk aandacht aan schenken, tenminste dat neem ik me voor. Het zal wel weer zo worden dat ik 1 dag voor het examen begin met leren.
Oud 19-04-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Wiskunde bijvoorbeeld, zou je noooit in 1 middag kunnen leren, je hebt echt gewoon teveel onderwerpen ( klas 1 tot examenjaar ).
nee man! alleen vanaf klas 4 natuurlijk
Oud 19-04-2005, 13:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben allang begonnen, want bij de meeste dingen is het toch ook wat ik deze toetsweek moest. Behalve bij Geschiedenis en Kunstgeschiedenis en daar ben ik ook al mee begonnen, gewoon af en toe een bladzijde lezen. Ik ga gewoon elke dag een beetje doen, elk vak steeds een kwartier of zo, en dat dan drie weken lang

Regels voor berichten