Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 17:35
Kapee
Kapee is offline
Ik ben vandaag toegang tot een kantine geweigerd door bewakingspersoneel. Ik weet niet waarom en toen ik naar de reden vroeg kreeg ik te horen dat het voor mij een vraag was en voor haar (bewaakster) een weet. Ik heb dat verbod de eerste keer gehoorzaamd, maar de tweede keer niet.

Wat voor gevolgen (sancties oid) kan dit hebben? Dan weet ik wat me te wachten staat zodra ik haar weer tegenkom...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 18:06
Verwijderd
Nou, sorry hoor, maar van een bewaker zou ik echt niet bang worden...gewoon lekker die kantine ingaan
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:17
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
stefano schreef op 13-04-2005 @ 19:06 :
Nou, sorry hoor, maar van een bewaker zou ik echt niet bang worden...gewoon lekker die kantine ingaan
Heb ik ook gedaan en zal ik zeker ook weer doen, maar ze ging niet achter me aan en dat vond ik zo vreemd.

Maar ik weet vrij zeker dat dit nog wel een staartje gaat krijgen. Ik vermoed dat ze mij op basis van deze actie toegang tot de bibliotheek naast de kantine wil ontzeggen. Ik kwam daar vandaan toen ik naar de kantine ging en ze ging daar namelijk gelijk heen toen ik de kantine in ging. Omdat ik daar vaak zit te werken zou ik het klote vinden als ze daar ook moeilijk gaan doen...

Maar mag een bewaker mij zonder reden de toegang weigeren tot een bibliotheek of kantine of zo? Dat wil ik eigenlijk weten.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:23
dwight88
dwight88 is offline
het zal ongetwijfeld wel mogelijk zijn, zal wel van de huisregels e.d. afhangen.

maar zolang zij geen goede gronden hebben om jou die toegang te weigeren, denk ik dat jij de "sterke" kant bent en dat zij maar moeten bewijzen waarom ze dat vinden..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 09:48
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Kapee schreef op 13-04-2005 @ 18:35 :
Ik ben vandaag toegang tot een kantine geweigerd door bewakingspersoneel. Ik weet niet waarom en toen ik naar de reden vroeg kreeg ik te horen dat het voor mij een vraag was en voor haar (bewaakster) een weet. Ik heb dat verbod de eerste keer gehoorzaamd, maar de tweede keer niet.

Wat voor gevolgen (sancties oid) kan dit hebben? Dan weet ik wat me te wachten staat zodra ik haar weer tegenkom...
Tuurlijk mag een bewaker je de toegang ontzeggen. Maar dan wel met de juiste redenenen.

Hou je het niet aan het verbod. Dan moet ze je vorderen om te vertrekken, dit 3 maal en hierbij melden dat je huisvredebreuk pleegt. Hierna kan ze de politie bellen.

Maar dat kan iedere medewerker van de kantine ook doen. Het is eigen terrein. Maar je moet hier wel een goede rede voor hebben. Anders kun je hun weer aanklagen op verschillende punten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:18
Verwijderd
Vraag uitleg aan de concierge/gebouwbeheerder/rector waarom jij de Kantine niet in mag.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je zal vast wel iets misdaan hebben en je zal vast wel weten wat...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:40
ganralph
ganralph is offline
dit is gebeurd op prive-terrein en een bewaker is geen poltieagent. het gaat hier dus om een uitzonderlijk geval (je hebt iets geflikt?) en iig om huisregels. dit zou je dus bij het betreffend gebouw/de leiding moeten navragen, want wij kennen de regels niet.

overigens valt het mij ook wel eens op dat bewakers (van prive-bedrijven) zichzelf als heel machtig zien wanneer ze een uniform aanhebben. niet zo maar accepteren dus, maar een duidelijk reden vragen.
Reageren

Regels voor berichten