Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 18:27
CarLaa
CarLaa is offline
Ik ben een meisje van 13 jaar en maar rond de 1.50 m.
dit is erg klein en ik zou graag groter willen worden.
Mijn gezin is ook allemaal klein. Kan ik iets doen zodat ik groter word?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:38
coopergirl
coopergirl is offline
Je bent 13, je groeit heus nog wel! Omdat iedereen in je gezin aan de kleine kant is, word je wellicht niet heel lang. Ik zou me er geen zorgen over maken. Mensen die extreem klein zijn kunnen met hormoon injecties e.d. behandeld worden. Maar goed, dat is bij jou niet van toepassing
Oud 02-01-2006, 18:40
CarLaa
CarLaa is offline
Dat is ook wel maar tog zou ik groter willen zijn. Om altijd en overal de kleinste te zijn gaat ook vervelen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:42
coopergirl
coopergirl is offline
Schoenen met een hak? Broeken met een lengtestreep waardoor je optisch langer lijkt? Ik denk dat je dat soort dingen anders moet proberen.. Misschien zijn er hier meer kleinere mensen die kledingtips hebben? (Ikzelf heb het tegenover gestelde probleem, dus veel adviezen heb ik niet)
Oud 02-01-2006, 18:43
CarLaa
CarLaa is offline
Oke tog bedankt
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:47
CarLaa
CarLaa is offline
Iemand nog tips?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:01
elske_e
elske_e is offline
Ik heb niet echt kleding tips. Maar ik denk dat jij nog wel gaat groeien hoor. Ik ben 18 nu en 1,56 meter en das niet groot. ik ben wel behandeld met groeihormonen want anders was ik 1,46 geworden ofzo. Ik heb niet zo veel problemen met mijn lengte maar dat komt omdat ik weet dat ik zonder die behandeling nog veel kleiner zou zijn geweest. En ja veel mensen zijn groter maar ik kom toch aardig wat mensen tegen met wie ik niet eens zo heel veel scheel en als je 13 bent en1,50 dan komen er nog zeker wel wat centimeters bij dus maak je maar niet te veel zorgen. Maar het blijft natuurlijk niet leuk, en ik denk dat je idd door hakken te dragen wel wat groter kan lijken. Maar tips om harder te groeien die zijn er denk ik niet
groetjes, Elske
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:04
CarLaa
CarLaa is offline
Oke bedankt!
Jammer dat die er geen zijn.
Helpen groenten en fruit ook niet?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:05
Frostbite
Frostbite is offline
In China hebben ze operaties waarbij ze je benen langer maken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:06
CarLaa
CarLaa is offline
In China hier in Nederland zeker weer niet?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:07
Zwoek
Zwoek is offline
Maak je je er nu nog niet te druk om zou ik zeggen. Je zal vast nog wel wat groeien hoor. En groeihormonen zijn volgens mij ook niet echt gezond. Ik ben bijna 16 en 1.60m. Ik vind het ook niet leuk om klein te zijn en de meeste schatten mij ook een stuk jonger.
Verder weet ik dus geen tips. Ik zou ook geen broek in je laarzen doen (misschien had je dat ook niet) want ik vind dat dat iemand ook alleen maar kleiner maakt.
Maar goed ik ben liever te klein dan te groot. Succes ermee
Oud 02-01-2006, 19:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
CarLaa schreef op 02-01-2006 @ 20:06 :
In China hier in Nederland zeker weer niet?
Dat wil je ook niet hoor, ik geloof dat ze dan je benen breken en er pennen tussen zetten, en dat elke keer oprekken ofzo En het scheelt dacht ik maar een paar cm.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 02-01-2006 @ 20:05 :
In China hebben ze operaties waarbij ze je benen langer maken.
Die hebben ze in Italie ook. Maar om mijn benen te laten breken zodat ik langer word..
Gelukkig ben ik al aardig lang.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:10
CarLaa
CarLaa is offline
Dan maar liever klein!
Mijn boten hoeven niet te worden gebroken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:11
Frostbite
Frostbite is offline
In Nederland is iedereen al groot. Hormonen en die operaties zijn echt de enige manieren om langer te worden. Groente en fruit is goed voor je ontwikkeling dus het kan best dat je zonder dat wel iets korter wordt maar je wordt echt niet groter door er extreem veel van te eten. Je moet gewoon emigreren naar een land met kleinere mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:15
CarLaa
CarLaa is offline
Goed voorbeeld!
Maar liever tog in Nederland blijven.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:54
Verwijderd
ik was op die leeftijd 1.40 ofzo, ben nu 1.60, je blijft heus niet zo heel klein. Daarnaast is er niets mis mee om niet zo heel groot te zijn hoor ^^
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:57
CarLaa
CarLaa is offline
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:26
Flowtje
Flowtje is offline
Je bent 13, je groeit echt nog wel.

Ikzelf pas alleen hakken dragen toe, maar broeken met lengtestreep en niet al te wijd zittende kleding dragen zal vast ook wel wat helpen.
Oud 02-01-2006, 20:36
MTpower
MTpower is offline
Ik ben hier thuis ook de grootste, dus hoe groot de rest van de gezinsleden zijn zegt niet altijd wat (mijn vader na mij, maar ik ben altijd nog 10cm langer dan hij)
Je bent nog maar 13, je groeit heus nog wel
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:48
Verwijderd
je bent 13....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Toen ik 13 was hoopte ik dat ik maar 1.50 was. Maar ik weet wel zeker dat je nog wel iets zal groeien. Rond je 13/14 ben je nog volop in groei, dus de kans dat je nog een stukje langer wordt is best groot.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:59
CarLaa
CarLaa is offline
OKe
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:40
Maharani
Maharani is offline
Na m'n 13e ben ik maar 1 of 2 cm langer geworden...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 01:34
Magican
Magican is offline
Kan je toevallig even langs komen? Een vriend van me wil een film maken en hij heeft nog een dwerg nodig
Oud 03-01-2006, 02:02
Verwijderd
slecht
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 02-01-2006 @ 21:26 :
Je bent 13, je groeit echt nog wel..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:34
Verwijderd
Ik was volgens mij even lang toen ik die leeftijd was. Ben uiteindelijk 1,63 geworden. Ging rond m'n 14e/15e opeens nog even groeien waardoor ik opeens al m'n kleding niet meer paste
Lang zal je waarschijnlijk niet worden, maar ik denk wel dat je nog boven de 1,60 uit gaat komen hoor.
Vaak ook erfelijk bepaald, m'n moeder is 1cm langer als dat ik ben. M'n vader ook maar 1,70 ofzo. M'n broertjes daarentegen zijn allemaal minimaal 1,80 of langer.
Verder kan je idd hakken dragen, maar die moet je ook weer niet overdreven hoog hebben, want dat staat ook weer niet.
En mij is weleens geadviseerd om bij een shirtje met open hals voor een v-hals te kiezen omdat je dan wat langer lijkt.
Doe er zelf niet zoveel aan om langer te lijken, ik ben nou eenmaal redelijk klein en dat is dan maar zo.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:33
CarLaa
CarLaa is offline
ik hoop het!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 15:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Iedereen roept nu wel zo hard dat je nog groeit als je dertien bent, maar ik ben vanaf mijn twaalfde hoogstens twee centimeter gegroeid, hoor.

Tsja, je bent erfelijk belast. Heb ik ook last van
Oud 03-01-2006, 15:44
Saycheese
Saycheese is offline
Hoeveel je nog groeit, hangt af van of je je groeispurt al hebt gehad. Meisjes krijgen die eerder dan jongens, maar meestal pas nadat ze voor het eerst ongesteld zijn geworden. Dus dat kun je even bij jezelf nagaan. Ben je al ongesteld geweest? En zo ja: ben je daarna al eens in korte tijd een flink aantal centimeters gegroeid?
Als je die groeispurt nog niet hebt gehad, zou ik daar eerst maar eens op wachten voordat ik me zorgen ging maken.

Verder kun je, als je je wel zorgen maakt en graag wil weten hoe lang je wordt, altijd bij de kinderarts een lentebepaling laten doen. Er wordt dan een röntgenfoto van je hand gemaakt. Aan de hand van de hoeveelheid kraakbeen tussen je kootjes kunnen ze bepalen hoe lang je ongeveer gaat worden. Dat hebben ze bij mij ook gedaan toen ik ineens heel hard ging groeien. Mijn vader en oom zijn allebei rond de twee meter, maar mijn moeder vond het geen leuk idee als dat mij ook zou overkomen. Uit de foto bleek toen dat het allemaal wel mee ging vallen.
Oud 03-01-2006, 15:48
CarLaa
CarLaa is offline
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 16:00
Nienna*
Nienna* is offline
Klein zijn is écht niet zo erg.
Ik ben zestien jaar en 1.57 ongeveer. Heb er maar weinig last van...
Soms lijkt het misschien een big issue, maar je leert wel relativeren. Lengte is echt niet het belangrijkste.

Ik voel me nu alsof ik advies geef over de lengte van een penis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:31
Verwijderd
Ik was toen ik net 13 was 1.45 ongeveer en nu ben ik 1.60. Nouja dat is nog steeds niet bepaald groot, maar het is ook niet abnormaal klein. Mijn punt dus: je groeit nog wel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 10:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 03-01-2006 @ 17:00 :
Klein zijn is écht niet zo erg.
Ik ben zestien jaar en 1.57 ongeveer. Heb er maar weinig last van...
Soms lijkt het misschien een big issue, maar je leert wel relativeren. Lengte is echt niet het belangrijkste.

Ik voel me nu alsof ik advies geef over de lengte van een penis.
Hahahahahahahaha
Oud 04-01-2006, 13:41
stado
stado is offline
toen ik 13 was was ik ook 1.45 ik dacht ook dat ik altijd zo klein zou blijven, maar ging pas groeien toen ik 14 was ben nu 1.70 dus je groeit heus nog wel een stuk
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:09
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
elske_e schreef op 02-01-2006 @ 20:01 :
en als je 13 bent en1,50 dan komen er nog zeker wel wat centimeters bij dus maak je maar niet te veel zorgen.
Ja, want waarschijnlijk heeft ze de groeispurt nog niet gehad
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:38
Roos
Roos is offline
Je moet er wel rekening mee houden dat je waarschijnlijk geen 1.80 wordt Lengte is nogal erfelijk bepaald.
Ik weet niet hoelang jouw ouders zijn? Stel dat je moeder 1.60 is en je vader 1.70, dan zal jij er waarschijnlijk tussenin uitkomen.
Oud 04-01-2006, 17:03
RoB!N
RoB!N is offline
Hoeft niet per see hoor.. Ik ben een kop groter als mijn ouders. En nederlanders schijnen zo groot te zijn omdat in dit land de meeste melk wordt gedronken na verhouding.

Je kunt trouwens nog wel een paar groei spurten krijgen dus gewoon afwachten
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:18
CarLaa
CarLaa is offline
Dankje iedereen hier!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 14:48
jettje
jettje is offline
trouwens gewoon niet gaan roken want daar ga je heel langzaam of minde van groeien verder kan je er niet zoveel aan doen alleen heel veel fruit en groente eten
Oud 11-01-2006, 15:56
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
CarLaa schreef op 02-01-2006 @ 19:27 :
Ik ben een meisje van 13 jaar en maar rond de 1.50 m.
dit is erg klein en ik zou graag groter willen worden.
Mijn gezin is ook allemaal klein. Kan ik iets doen zodat ik groter word?

Groetjes
Ah, wat lief

Je hoeft je niet druk te maken hoor, je bent pas 13. Ikzelf kreeg m`n groeispurt pas toen ik 15 was, daarvoor was ik ook de dreumes van de klas.

Allesh kom` goed!
Oud 11-01-2006, 17:16
Verwijderd
Wees blij dat je geen jongen bent. Dan vind ik klein zijn nog wat lulliger
Ach, men is tegenwoordig bijna nooit meer tevreden met wat ze hebben. Dan is men te dik, dan weer te dun, de één is weer te lang, de ander weer te klein, ga zo maar door. En je groeit heus nog wel als je 13 bent
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 21:36
ook hallo
ook hallo is offline
Eet pindakaas
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 21:51
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
moiuh je bent 13 hoor, ik was toen ook vet klein
ben nu 1.77 ong
en weetje je wordt waarschijnlijk 1.70 ofzoow en dan wil je weer kleiner zijn
dus niet zeuren, je bent 13 je groeit eg nog wel hoor
Oud 11-01-2006, 21:59
Mara
Mara is offline
Op m'n 13e was ik 1.60 meter. Nu ben ik 1.66 meter. Het zegt dus niks
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 00:51
Fainne
Fainne is offline
Jij gaat nog veel groeien hoor meid, maak je geen zorgen, je zult vast nog wel een scheut krijgen! En zelf als je 18 bent kun je nog groeien want ik ben nu in een 5 maanden tijd bijna 3 centimeter gegroeid
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 06:24
Droid
Droid is offline
Ik heb een gozer gekend die was toen ik bij hem op school zat 20 jaar en twee koppen kleiner dan mij. (ik ben ongeveer 1.84). Toen ik hem een jaar lateren nog eens tegen kwam stak hij zonder medische hulp 1 kop boven me uit.

als je 13 ben zou ik me nog niet echt druk gaan maken over mijn lengte dus.
Oud 12-01-2006, 10:10
G-force
G-force is offline
Citaat:
Ik heb een gozer gekend die was toen ik bij hem op school zat 20 jaar en twee koppen kleiner dan mij. (ik ben ongeveer 1.84). Toen ik hem een jaar lateren nog eens tegen kwam stak hij zonder medische hulp 1 kop boven me uit.
Een kop is al gauw 25 centimeter dus dan zou hij toen hij 20 was 1.34m geweest zijn. En Dan zou hij in een jaar na zijn twintigste dus 75 centimeter gegroied zijn en nu ongever 2.1 meter zijn.
Dat is 1.2cm per week. Dus ik denk dat ie ongeveer 10 cm kleiner was en nu iets groter als jou.
En dat is nog vreemd want de meeste mensen groeien na hun 2oste niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 10:22
Verwijderd
je hoofd is 1/8 van je lichaamslengte, gemiddeld, en de gemiddelde nederlander is rond de 1.75 en heeft dus een hoofd van 21,8 cm. Dan nog is het inderdaad onrealistisch.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten