Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 15:27
Verwijderd
Complexety

De afbeelding is gemaakt met ALLEEN rechte lijnen dit soort tekeningen maak ik het liefst op een stuk groot papier duert soms uren voordat je klaar bent met een dergelijke tekening en je moet heel goed kijken en opletten

Edit*

had er IMG tags tussen staan werkt alleen niet

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 16:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 16:29
TIEN
TIEN is offline
vind het niet zo mooi...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:30
CSN
CSN is offline
Interessant .. ik blijf er naar kijken.

Edit: maar ik word er wel gek van en nu beweegt het ook.
Oud 12-04-2005, 16:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wow, het heeft wel iets.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:31
Myuki
Myuki is offline
hoezo met alleen rechte lijnen?
Oud 12-04-2005, 16:33
joelnvt
joelnvt is offline
Hier gaat een slotje op!
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Myuki schreef op 12-04-2005 @ 17:31 :
Geen bochtjes in de lijnen.

Ik verwachtte eigenlijk alleen horizontale en verticale lijnen.

Heb je het met paint gedaan? (of ander prog)
Met citaat reageren
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
jserphos schreef op 12-04-2005 @ 17:33 :
Hier gaat een slotje op!
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:36
joelnvt
joelnvt is offline
Omdat je een lul bent, hehe nee joh grapje. Maar ik vind het een beetje verborgen reclame he.
Oud 12-04-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
jserphos schreef op 12-04-2005 @ 17:36 :
Maar ik vind het een beetje verborgen reclame he.

HUH ????

Wat heeft mijn tekening nou in godsnaam te maken met reclame ik maak ze gewoon met paint waar zit die reclame in dan ?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:48
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Omdat je een lul bent, hehe nee joh grapje. Maar ik vind het een beetje verborgen reclame he.
Heb jij niks beters te doen?

@TS: niet naar 'm luisteren, kijk naar z'n andere posts op het forum.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 12-04-2005 @ 17:33 :
Geen bochtjes in de lijnen.

Ik verwachtte eigenlijk alleen horizontale en verticale lijnen.

Heb je het met paint gedaan? (of ander prog)

Ik gebruik gewoon paint het werkt eigenlijk heel simpel je deelt een vierkant in , in allemaal driehoeken daarna pak je een punt van een drie hoek en trekt een rechte lijn naar het andere punt alleen wijk je er wat van af dus verschuif je de lijn zo ga je door tot je een soort waaier hebt die waaiers teken je dan zo dat ze met elkaar matchen

zal vanavond wel een kleine tutorial posten

Citaat:
Myuki schreef op 12-04-2005 @ 17:31 :
ja het zijn elleen rechte lijnen horizontaal , verticaal en diagonaal de krommingen die je ziet zijn klein rechte stukje lijn die samen het idee geven dat ze krom lopen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 12-04-2005 @ 17:49 :
Ik gebruik gewoon paint het werkt eigenlijk heel simpel je deelt een vierkant in , in allemaal driehoeken daarna pak je een punt van een drie hoek en trekt een rechte lijn naar het andere punt alleen wijk je er wat van af dus verschuif je de lijn zo ga je door tot je een soort waaier hebt die waaiers teken je dan zo dat ze met elkaar matchen

zal vanavond wel een kleine tutorial posten
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:33
Verwijderd
verbeter de fout in de titel
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:14
Verwijderd
vind het wel geinig maar niet bijzonder
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 12-04-2005 @ 16:27 :

dit soort tekeningen maak ik het liefst op een stuk groot papier duert soms uren voordat je klaar bent
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 12-04-2005 @ 17:49 :
Ik gebruik gewoon paint het werkt eigenlijk heel simpel
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:28
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat maakt het uit of hij het nou op een groot papier maakt of met paint? Misschien doet hij het wel allebei, maar omdat er werd gevraagd zegt hij dat hij het ook met paint doet.

Jesus, doe eens aardig. Iemand laat z'n kunstwerkje zien en vraagt om wat jullie ervan vinden en dan gaan jullie opmerkingen maken over de manier waarop hij het zegt? Vraag er dan gewoon op door, of om verduidelijking, maar niet met zo'n dom roloog.

Ik vind het wel leuk, niet veel bijzonders, maar ik doe het je zeker niet na. Ben wel benieuwd naar die tutorial, wil zoiets ook wel eens proberen. Je bedriegt eigenlijk het oog op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:19
dromenvanger
dromenvanger is offline
oeh, doet me zo denken aan van die gezichtsbedrogdingetjes.
Ik vind het wel fijn gedaan, maar ik zou het niet in mijn huis ophangen ofzo.
Oud 12-04-2005, 21:22
saturday
saturday is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 12-04-2005 @ 16:27 :
Complexety

dit soort tekeningen maak ik het liefst op een stuk groot papier

Met nadruk op LIEFST ik kan moeilijk een vel papier voor me monitor hangen en verwachten dat jullie het zien
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:08
Verwijderd
Inscannen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:21
Verwijderd
kan ook ma mag aannemen dat je me wel snapt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:37
p-chez
p-chez is offline
Als je dit soort tekeningen voortaan in Adobe Illustrator maakt, is het denk ik al een hele vooruitgang.
Heb je niet zo'n pixelfestijn.
Oud 12-04-2005, 23:43
Verwijderd
Ok zoals ik gezecht had zou ik een klein voorbeeld geven van hoe je zoiets maakt

Afbeelding 1 t/m 4

Afbeelding 1 :

Teken een vierkant zorg ervoor dat de zijden precies gelijk zijn anders kom je met de grotere tekeningen niet goed uit

Afbeelding 2 :

Verdeel het vierkant in driehoeken in het voorbeeld heb ik het vierkant verdeelt in 4 driehoeken

Afbeelding 3 :

Bedenk wel figuur je zou willen maken en kijk goed naar het punt waar je wil beginnen je moet je van te voren de tekening inbeelden

Trek vanuit het gekozen punt een lijn naar het volgende punt van je driehoek maar verschuif de lijn iets bijvoorbeeld 5 mm ga verder vanuit het punt dat je net gemaakt hebten trek een lijn naar het volgende punt van je driehoek en verschuif de lijn wederom met 5mm doe dit net zolang tot je geen ruimte meer hebt

Afbeedling 4 :

het zojuist getekende driehoek komt er zo uit te zien begin met het volgende driehoek

Afbeelding 5 en 6

Afbeelding 5 :

als je volgende driehoek klaar is krijg je het volgende beeld
doe de rest van de driehoekken ook let erop dat je goed oplet en iederekeer het juiste punt kiest anders is de tekening niet goed

Afbeelding 6 :

Als je alle driehoeken voltooit hebt krijg je een totaal beeld dat er zo uit komt te zien ik heb voor de duidelijkheid rode lijnen getekend zodat je kan zien hoe de driehoeken waren ingedeelt

Nu heb ik hier een makkelijk voorbeeld genomen met een simpele indeling van driehoeken als je een vierkant maakt en het indeelt kun je verschillende rasters maken voor je driehoeken en die gaan indelen met lijnen op deze manier kun je zeer complexe tekeningen maken

Mijn grootste werk bevat meer dan 100 driehoeken en is zeer complex het heeft me dan ook 5 dagen geduurt voor dat deze klaar was het is met potlood getekend en vervolgens gefixeerd met een fixatie middel

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 23:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 23:56
MrOizo
MrOizo is offline
He interresant! Ziet er grappig uit idd, ook incl gezichts bedrog. En idd kan het nog mooier ivm pixels. Misschien inkleuren of schaduwen bijv
Oud 13-04-2005, 03:05
Verwijderd
Complexety II

32 driehoeken

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 07:49.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 06:04
snarl
snarl is offline
'la la la geld'

Oud 13-04-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 13-04-2005 @ 07:04 :
'la la la geld'

Geld ??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:53
botulismf
botulismf is offline
hmmm niet echt wereldschokkend. Ik heb dit soort werk wel vaker en een heel stuk complexer gezien. Maar het is wel goed gedaan op zich, blijf jezelf ontwikkelen.

Even iets heel anders: Probeer in het vervolg punten te gebruiken als je je zinnen allemaal aan elkaar schrijft zonder er punten tussen te zetten dan leest dat eigenlijk niet zo fijn je wil toch dat mensen het lezen dus dan zou ik als ik jou was proberen om eens wat punten tussen zinnen te zetten anders krijg je echt zo'n hele lange zin en daar zit eigenlijk niemand op te wachten dan gaan mensen het misschien niet lezen omdat het te vervelend is terwijl ze het misschien best een interessant verhaal zouden vinden als ze het wel zouden lezen en dan heb je uiteindelijk alleen jezelf ermee want je wilt toch dat mensen het lezen zodat ze weten hoe je je werk gemaakt hebt dan kunnen ze er ook een oordeel over vellen waar jij dan ook weer wat aan hebt je kunt dat namelijk in je volgende tekeningen weer gebruiken en zo krijg je steeds mooiere tekeningen en als je daar dan dus ook nog een verhaaltje bijschrijft waarbij je gebruik maakt van interpunctie dan ben jij blij ben ik blij en is iedereen blij dus da's misschien wel een idee voor de toekomst tenzij het jou natuurlijk teveel moeite kost dan moet je er vooral niet aan beginnen en de zinnen aan elkaar blijven schrijven maar dan riskeer je dus wel dat niemand het leest omdat je dan zo'n hele lap tekst hebt en dus keer op keer moet kijken waar de ene zin ophoudt en de andere begint zodat je er eigenlijk bij voorbaat al geen zin meer in hebt.

En dat zou zonde zijn!
Oud 13-04-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 13-04-2005 @ 13:53 :
hmmm niet echt wereldschokkend. Ik heb dit soort werk wel vaker en een heel stuk complexer gezien. Maar het is wel goed gedaan op zich, blijf jezelf ontwikkelen.

Even iets heel anders: Probeer in het vervolg punten te gebruiken als je je zinnen allemaal aan elkaar schrijft zonder er punten tussen te zetten dan leest dat eigenlijk niet zo fijn je wil toch dat mensen het lezen dus dan zou ik als ik jou was proberen om eens wat punten tussen zinnen te zetten anders krijg je echt zo'n hele lange zin en daar zit eigenlijk niemand op te wachten dan gaan mensen het misschien niet lezen omdat het te vervelend is terwijl ze het misschien best een interessant verhaal zouden vinden als ze het wel zouden lezen en dan heb je uiteindelijk alleen jezelf ermee want je wilt toch dat mensen het lezen zodat ze weten hoe je je werk gemaakt hebt dan kunnen ze er ook een oordeel over vellen waar jij dan ook weer wat aan hebt je kunt dat namelijk in je volgende tekeningen weer gebruiken en zo krijg je steeds mooiere tekeningen en als je daar dan dus ook nog een verhaaltje bijschrijft waarbij je gebruik maakt van interpunctie dan ben jij blij ben ik blij en is iedereen blij dus da's misschien wel een idee voor de toekomst tenzij het jou natuurlijk teveel moeite kost dan moet je er vooral niet aan beginnen en de zinnen aan elkaar blijven schrijven maar dan riskeer je dus wel dat niemand het leest omdat je dan zo'n hele lap tekst hebt en dus keer op keer moet kijken waar de ene zin ophoudt en de andere begint zodat je er eigenlijk bij voorbaat al geen zin meer in hebt.

En dat zou zonde zijn!
Ik weet dat zonder interpunctie het moeilijker is om het te lezen. Ik probeer wel rekening te houden met de punten en komma's maar tevens zou ik het op prijs stellen als mensen ook rekening houden dat ik dyslecties ben. Ik gebruik het niet om er onder uit te komen maar iedere keer weer gewezen worden op je fouten is ook niet leuk. Ik heb al moeite om op een forum te posten als dan ook nog iedereen gaat lopen zeuren weerhoud me dat uiteindelijk om uberhaupt nog op het forum te zijn, Het is niet verkeerd bedoelt wat ik hier nu zeg maar ik vind dat men ook wel een beetje meer moeite mag doen om iets te lezen ipv alles op een presenteer blaadje te willen hebben.

Ik ben al bezig met het rekening houden met de punten en komma's.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:55
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 14:42 :
Ik weet dat zonder interpunctie het moeilijker is om het te lezen. Ik probeer wel rekening te houden met de punten en komma's maar tevens zou ik het op prijs stellen als mensen ook rekening houden dat ik dyslecties ben. Ik gebruik het niet om er onder uit te komen maar iedere keer weer gewezen worden op je fouten is ook niet leuk. Ik heb al moeite om op een forum te posten als dan ook nog iedereen gaat lopen zeuren weerhoud me dat uiteindelijk om uberhaupt nog op het forum te zijn, Het is niet verkeerd bedoelt wat ik hier nu zeg maar ik vind dat men ook wel een beetje meer moeite mag doen om iets te lezen ipv alles op een presenteer blaadje te willen hebben.

Ik ben al bezig met het rekening houden met de punten en komma's.
Ik wist niet dat je dyslectisch was, dat verandert de zaak. Maar goed dat weten andere forumbezoekers ook niet dus als het je lukt om wel interpunctie te gebruiken dan doe je daar veel mensen een plezier mee denk ik.
Mijn opmerking was ook niet lullig bedoeld, ik wilde alleen een punt maken en draafde misschien wat ver door. Ik wist ook niet hoe en wat dus ik kan ook niet weten dat je vaker op die fouten wordt gewezen. Maar er zijn genoeg jongeren die geen interpunctie gebruiken omdat ze gewoon lui zijn. Bij jou is dat dus duidelijk niet zo. Excuses.
Oud 13-04-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 13-04-2005 @ 16:55 :
Ik wist niet dat je dyslectisch was, dat verandert de zaak. Maar goed dat weten andere forumbezoekers ook niet
Ik had het bij voorbaat toen ik me aanmelde op dit forum in mijn Sig omschrefen dat ik Dyslecties ben. staat er duidelijk .

Excuses is niet nodig. Ik kan me zeker indenken dat het niet makkelijk lezen is als er geen punten staan , meestal typ ik eerst het verhaal lees ik het daarna eens over en verander dan de hoofd letters , punten en komma's. Echter het hele t en d als mede g en sch is me soms een raadsel ik kijk daarbij naar het woord en probeer met te herinnren hoe het woord eruit ziet om het zo goed te schrijfen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:16
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 13-04-2005 @ 17:10 :
Ik had het bij voorbaat toen ik me aanmelde op dit forum in mijn Sig omschrefen dat ik Dyslecties ben. staat er duidelijk .

Excuses is niet nodig. Ik kan me zeker indenken dat het niet makkelijk lezen is als er geen punten staan , meestal typ ik eerst het verhaal lees ik het daarna eens over en verander dan de hoofd letters , punten en komma's. Echter het hele t en d als mede g en sch is me soms een raadsel ik kijk daarbij naar het woord en probeer met te herinnren hoe het woord eruit ziet om het zo goed te schrijfen.
Ik zag het inderdaad net pas staan in je sig, maar goed als je snel in een topic antwoordt dan ga je niet alle sigs lezen. D's en t's maakt me niet zoveel uit, maar het is inderdaad lastig lezen zonder punten en hoofdletters. Ik heb genoeg ervaring met mensen met dyslexie en ik weet dat het moeilijk is.
Reageren

Regels voor berichten