Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 18:09
Legacy
Legacy is offline
Ik heb dit jaar zeer vaak situaties meegemaakt waarbij ik het gevoel had waarbij ik deze vaker had meegemaakt dit klopte ook ik had over deze situaties gedroomd...

Komt iemand dit bekend voor?

Wat betekend het...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 18:16
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Het kan simpelweg een déja-vu zijn. Sommige dingen sla je onbewust op in je hoofd, een klein detail bijvoorbeeld. Dit soort details houd je dan in je hoofd en die kun je dan in je dromen weer tegenkomen. Het is op zich niet vreemd, ik heb het ook wel, maar het kan zeker geen kwaad hoor.
Oud 09-04-2005, 18:25
rare kwast
rare kwast is offline
die deja dingen heb ik echt vet vaak niet leuk en eng...
voorspellende dromen wat minder...zou leuk worden als ze allemaal voorspellend waren
Oud 09-04-2005, 18:33
Nona
Nona is offline
Klinkt als een deja vu inderdaad. (Als het echt over voorspellende dromen gaat moet het topic naar Mystiek, maar daar ga ik niet van uit.) Ik weet niet hoe het werkt, maar ik heb weleens ergens gehoord dat het te maken heeft met de verwerkingssnelheid. Je kunt de informatie die je op dat moment krijgt niet snel genoeg verwerken en daarom zou je denken dat je het weleens eerder hebt meegemaakt. Ik heb er mijn twijfels over.

Hier meer informatie (onder andere).
Oud 09-04-2005, 18:57
Legacy
Legacy is offline
Hmmm ik zie de dingen precies terug zoals in mn droom soms schrik ik der gewoon van niet kleine details maar gewoon de personen die er op dat moment bij zijn maar ook de omgeving alles gewoon....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:14
Xonzo
Xonzo is offline
Ik heb het ook heel erg vaak eigenlijk. Eerst en vooral kan ik heel erg raar dromen, waar ik vaak ook betekenis in zie (bv. als ik droom dat ik een vriendin sla, is het ook zo dat ik frustaties heb over die vriendin) .
Déjà-vu heb ik heel erg veel, maar dat is quasi wel wetenschappelijk te verklaren enzo. Tot blijft het natuurlijk raar, weet het.
En soms kan ik voorspellen wat er gaat gebeuren omdat ik het al eens eerder gedroomd heb. Dat is dan wel op korte termijn. Bv. Ik zit bij de kapper en merk dat ik dezelfde situatie (zelfde plaats enzo) gedroomd heb en ik voorspelde dat een meisje zou beginnen huilen, en toen begon ook een meisje te huilen. Dat is maar een van de voorbeelden, heb het al vaker meegemaakt.
Maar ik probeer er toch zo weinig mogelijk over na te denken, het zou me alleen maar gek maken. Er is niemand die daar wat kan aan helpen, zijn van die dingen waar je alleen paf kan van staan en verder geen controle over hebt.
Oud 10-04-2005, 00:44
Skilly
Skilly is offline
Ik heb soms van die voorspellende dromen. Die soms binnen een week uitkomen. Ik heb het meestal als ik in een probleem zit. In me droom komt dan een bepaalde oplossing die dan in het werkelijkheid ook gebeurd.

Maar persoonlijk denk ik dat het puur toeval is.
Oud 10-04-2005, 00:45
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Legacy schreef op 09-04-2005 @ 19:57 :
Hmmm ik zie de dingen precies terug zoals in mn droom soms schrik ik der gewoon van niet kleine details maar gewoon de personen die er op dat moment bij zijn maar ook de omgeving alles gewoon....
precies dat heb ik ook.
Oud 10-04-2005, 19:09
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb vaak ook hetzelfde: iets déja-vu-achtigs maar ik ben er dan vooral van overtuigd dat ik zoiets al in een droom gezien had (maar de droom herinner ik me niet). Best wel creepy omdat je moeilijk kunt zeggen of je het nu al meegemaakt hebt of niet, zeker als het van die kleine details zijn die je je 'herinnert' en dat je enkele seconden daarna ook ziet dat je zoiets ook al meegemaakt had.
Oud 10-04-2005, 19:47
Mennuz
Mennuz is offline
Mja, ken het wel een beetje, dat ik ergens kom waar ik nooit eerder ben geweest, maar er wel over gedroomt heb.
Sta er verder niet echt bij stil, omdat ik een ultieme droogkloot ben en zelfs nog gewoon hallo zou zeggen tegen ET zelve
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:37
maxwell
maxwell is offline
ik heb er ook vaak last van..... en een keer had ik een hele rare droom eigenlijk nachtmerrie die ging zo:

mijn oma kwam kruipend de trap op en zei help me en op de achtergrond waren de twin towers waar een vliegtuig om heen vloog....

paar weken later was het 11 april en gebeurde het met de twin towers en in hetzelfde jaar in december overleed mijn oma..

mensen zouden erom kunnen lachen maar ik vind het maar vreemd heel vreemd ik spreek er ook niet met veel mensen over
Oud 17-04-2005, 19:17
moon
moon is offline
Ik heb vaker voorspellende dromen, maar ik heb 2 voorspellende dromen gehad precies op het moment dat ik het het aller moeilijkste had. Die dromen hielpen mij 2 keer. Ik ben er dus niet bang voor en ik vind het alleen maar ontzettend byzonder en onbegrijpelijk!
Oud 17-04-2005, 19:29
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-04-2005 @ 19:33 :
Ik weet niet hoe het werkt, maar ik heb weleens ergens gehoord dat het te maken heeft met de verwerkingssnelheid. Je kunt de informatie die je op dat moment krijgt niet snel genoeg verwerken en daarom zou je denken dat je het weleens eerder hebt meegemaakt. Ik heb er mijn twijfels over.

Hier meer informatie (onder andere).
Heb ik ook gehoord. Dat je hersenen het te traag verwerken, en dat het zo lijkt alsof je het allemaal al eens hebt meegemaakt, terwijl het eigenlijk maar 2 seconden geleden gebeurd is. Ofzo...
Reageren

Regels voor berichten