Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2005, 15:06
noa-zut
noa-zut is offline
Ik ben enorm geschrokken van iets dat mij vanochtend was overkomen. Ik stond te wachten voor het stoplicht toen er een auto aan kwam rijden rechts van mij en stopte voor zijn stoplicht. Toen ik in de auto keek en zag wie het was kreeg ik al een raar gevoel in mijn maag. Het is namelijk de broer van mijn vriend waar ik sinds een halfjaar een enorme ruzie mee heb. Hij zag mij staan en stak zijn middelvinger op.

Toen ging mijn stoplicht op groen en stak ik over, ik hoorde nog net zijn auto heel hard optrekken en hij reed keihard recht op mij af. Van schrik viel ik en rolde nog net op tijd weg. Ik ben daarna weer terug naar huis gegaan want ik stond perplex en was helemaal aan het trillen.

Nou zit ik dus met het probleem of ik hem zou kunnen aangeven of niet? Ik vind het moeilijk omdat het toch de broer is van mijn vriend en omdat ik niet weet hoe ik zou moeten bewijzen of het zo was omdat er verder niemand bij was ed . En als ik hem dan zou aangeven ben ik bang dat ik enkel woede bij hem opwek, plus dat ik opzich nog leef enzo en verder niks heb op wat schrammetjes na.

Heeft iemand nog tips etc over wat ik kan doen want ik ben echt geschrokken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2005, 15:11
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kijk, hij heeft toch al een hekel aan je, ik denk dat je er beter aan doet om hem een signaal te geven dat hij zoiets nooit meer hoeft te flikken dan het maar te laten gebeuren. De volgende keer doet hij het weer, hoor. En misschien breek je dan wel je been of iets dergelijks. Zo ver moet je het niet laten komen.

Ik heb het ook ooit gehad, al ging dat toen om mishandeling. Een jongen die blijkbaar een hekel aan me had zocht altijd een reden om me af te zeiken en op een gegeven moment werd dat zelfs mishandeling en bedreigen. Eerst liet ik het gewoon over me heen komen in de hoop dat hij me met rust zou laten. Dat gebeurde niet, hij heeft zelfs een keer een stoeptegel naar m'n hoofd gegooid toen ik op de fiets zat. Uiteindelijk ben ik naar de politie gestapt en die hebben er toen werk van gemaakt. Sindsdien negeert hij me en daar ben ik heel blij om.

Dit is nog een graadje erger, dat begrijp ik, maar als er getuigen bij waren (misschien iemand die je kent), kun je overwegen naar de politie te stappen. Het gaat te ver en ik zou het niet over je heen laten komen.
Oud 25-05-2005, 15:18
noa-zut
noa-zut is offline
Ja, daar ben ik ook bang voor, dat het meer zal gebeuren. Alleen wordt het lastig omdat ik bang ben dat hij een ander verhaal zal ophangen dan de waarheid waardoor het toch geen zin heeft.

Het is echt een vervelende situatie en ben nu ook echt bang geworden voor hem. Het probleem zit hem dus of ze mij zullen geloven aangezien we al een lange tijd ruzie hebben
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 15:25
Verwijderd
K snap bes wel dat je t eng vind om naar de plisie te gaan, maar t is wel t beste. Ik sluit me er bij aan dat hij het volgende keer weer doet..... En dan kan het anders aflopen. Je moet je over je angst heen zetten, en zeggen: Dit wil ik nie nog n keer!

Veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 15:34
Gimme more beer
Nou ja, als hij echt een ander verhaal kán ophangen en jij bent bang dat de politie je niet gelooft, zul je toch eerst op zoek moeten naar getuigen...

Het is heel vervelend, dat snap ik, maar de politie kan je niet altijd geloven, zeker niet als er niemand bij is geweest en hij ontkent.
Oud 25-05-2005, 15:41
Angelos
Angelos is offline
Heb je het er al met je vriend ove gehad? en kan hij niet met ze broer praten? En hoe kan je zo erg ruzie hebben met hem als ik vragen mag?
Succes
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 25-05-2005 @ 16:41 :
Heb je het er al met je vriend ove gehad? en kan hij niet met ze broer praten? En hoe kan je zo erg ruzie hebben met hem als ik vragen mag?
Succes
Idd, praten met je vriend.
Je kan best naar de politie gaan, maar zonder getuigen heb je daar waarschijnlijk niet veel aan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 15:49
MB
MB is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 25-05-2005 @ 16:18 :
Ja, daar ben ik ook bang voor, dat het meer zal gebeuren. Alleen wordt het lastig omdat ik bang ben dat hij een ander verhaal zal ophangen dan de waarheid waardoor het toch geen zin heeft.

Het is echt een vervelende situatie en ben nu ook echt bang geworden voor hem. Het probleem zit hem dus of ze mij zullen geloven aangezien we al een lange tijd ruzie hebben
Het maakt niet zo heel veel uit of je het kan bewijzen of niet, als jij naar de politie gaat, dan weet hij dat jij dat de volgende keer weer zal doen. Dus dan denkt hij er bij de volgende mogelijkheid waarschijnlijk wel tien keer over na.

Wel eerst even je vriend ervan verwittigen he , niet dat hij er ineens achter komt dat jij zijn broer hebt aangegeven voor poging tot moord , dat zou een vervelende situatie zijn
Oud 25-05-2005, 16:09
noa-zut
noa-zut is offline
Mijn vriend vertel ik het zoiezo. Praten met mijn vriend heeft niet erg veel zin denk ik omdat zijn broer en hij ook al een half jaar niet met elkaar praten, maar het is en blijft zijn broer waar hij toch nog veel om geeft.

Als ik hem aangeef voel ik me ook nog is schuldig tegenover zijn ouders, daar heb ik heel goed contact mee.

Maarja, zonder bewijs kan ik alsnog niks beginnen, er waren een paar fietsers die ik niet ken, dus dat wordt ook nog is lastig
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 16:13
Gimme more beer
Maar toch is het niet onverstandig om het aan te geven. De politie kan het ook registreren zonder er iets mee te doen, hè. Dat kan altijd fijn zijn als zoiets nog een keer gebeurt.
Oud 25-05-2005, 16:47
MB
MB is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 25-05-2005 @ 17:09 :
Mijn vriend vertel ik het zoiezo. Praten met mijn vriend heeft niet erg veel zin denk ik omdat zijn broer en hij ook al een half jaar niet met elkaar praten, maar het is en blijft zijn broer waar hij toch nog veel om geeft.

Als ik hem aangeef voel ik me ook nog is schuldig tegenover zijn ouders, daar heb ik heel goed contact mee.

Maarja, zonder bewijs kan ik alsnog niks beginnen, er waren een paar fietsers die ik niet ken, dus dat wordt ook nog is lastig
Als je op goede voet staat met de ouders, kan je dan niet proberen het via de ouders te spelen. Je snapt zelf neem ik aan ook wel, dat je dit niet zomaar over je heen kan laten gaan?
Oud 25-05-2005, 17:07
Verwijderd
Nog een reden: stel dat je geen aangifte en het weer gebeurt, en die keer zijn er wel getuigen bij. Als je daar dan aangifte van doet, is dat de eerste keer. Doe je nu al aangifte van deze keer en gebeurt het daarna nog een keer, dan is hij al niet meer een onbekende bij de politie. Dan staan ze veel sterker als ze stappen willen ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:30
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 25-05-2005 @ 18:07 :
Nog een reden: stel dat je geen aangifte en het weer gebeurt, en die keer zijn er wel getuigen bij. Als je daar dan aangifte van doet, is dat de eerste keer. Doe je nu al aangifte van deze keer en gebeurt het daarna nog een keer, dan is hij al niet meer een onbekende bij de politie. Dan staan ze veel sterker als ze stappen willen ondernemen.
Dank je
Oud 26-05-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-05-2005 @ 18:07 :
Als het weer gebeurt, en je gaat pas dan naar de politie, kan hij zeggen dat het per-ongeluk was. Het gebeurt niet twee keer per-ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 19:51
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:28
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 20:51 :
Ja.
Maar als je de eerste keer niet kunt bewijzen, kan dat toch nooit meetellen in een beoordeling van de situatie? Of wordt dan gedacht "die tweede keer kan nooit toeval zijn" oid?
Oud 27-05-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-05-2005 @ 23:28 :
Maar als je de eerste keer niet kunt bewijzen, kan dat toch nooit meetellen in een beoordeling van de situatie? Of wordt dan gedacht "die tweede keer kan nooit toeval zijn" oid?
Dat je niets kunt 'bewijzen' maakt niet uit. Het gaat hier om strafrecht he. Jij hoeft alleen aangifte te doen, en het is aan de politie om te kijken wat ze daarmee kan. Als er meerdere meldingen binnenkomen over een persoon moet er wel iets aan de hand zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:40
Keith
Keith is offline
Ik zou naar de politie gaan. Het is beter dat zij het wel weten dan niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:29
Verwijderd
Juist. Misschien heeft een ander ook al melding gemaakt van die jongen en dan gaat hij nu mooi voor schut.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 09:54
Gimme more beer
Precies, dus wil ik vragen of de TS al aangifte heeft gedaan? Als je daar te lang mee wacht, nemen ze je ook niet altijd zo serieus als je zou willen.
Oud 28-05-2005, 10:18
Verwijderd
Dit moet je wel bij de politie melden. Ik weet uit ervaring dat de drempel om een oude kennis of oude vriend aan te geven verschrikkelijk hoog kan liggen. Toch kun je in ieder geval melding maken van wat er gebeurd is.

Je hoeft dan geen "echte" aangifte te doen, maar je maakt enkel melding van de gebeurtenis. De politie zal een orienterend gesprek met je houden en gegevens registreren.

Ook zeg je bang te zijn dat je nog meer woede bij hem opwekt, ook dat herken ik uit eigen ervaring. Mijn advies: wel melden bij politie. Je hoeft niet direct aangifte te doen, maar meldt het in ieder geval wel!

Dit had net zo goed fout af kunnen lopen, ook al was dat zijn bedoeling misschien niet en wilde hij je enkel schrik aanjagen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:43
noa-zut
noa-zut is offline
Ik heb inmiddels aangegeven. Ze hebben geen verder meldingen van hem binnengekregen, maar zodra er weer iets gebeurd zouden ze hem ondervragen. (het klinkt nu raar maar ergens hoop ik dat het weer gebeurd zodat hij door heeft wat hij heeft gedaan, ben namelijk echt boos)

Ik zit alleen met de vraag of het verstandig is hem te bellen Ergens wil ik hem spreken omdat ik echt boos ben. Maar weet niet of dat wel verstandig is eigenlijk. Maar ik bedoel dit kan toch niet zomaar.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 12:08
Gimme more beer
Citaat:
noa-zut schreef op 28-05-2005 @ 12:43 :
Ik zit alleen met de vraag of het verstandig is hem te bellen Ergens wil ik hem spreken omdat ik echt boos ben. Maar weet niet of dat wel verstandig is eigenlijk. Maar ik bedoel dit kan toch niet zomaar.
Niet bellen, dan lok je het zelf uit. Bellen is provoceren en zo zal de politie het ook zien. Laat hun het nou maar oplossen, jij hebt je daad gedaan
Oud 28-05-2005, 12:08
Verwijderd
Ik denk dat als je hem belt, het probleem groter kan worden.
Ook dit weer uit eigen ervaring.

"Maar ik bedoel dit kan toch niet zomaar"
--> Jawel, dat is het vervelende, dit kan wel zomaar.
Sommige personen kicken erop om anderen in (levens)gevaar te brengen.

Dit betekent echter niet dat je het ook moet accepteren, absoluut niet.

Daarom is het goed dat je er melding van gemaakt hebt. Praat er met meerdere mensen over zou ik ook zeggen. Mocht het nog eens gebeuren, dan weet in ieder geval iedereen wat er aan de hand is en mocht je in gezelschap worden lastig gevallen, dan heb je meteen getuigen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 14:59
Verwijderd
je kan het altijd proberen, als ze je niet geloven ofzo heb je het geprobeerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2005, 09:21
queterd
queterd is offline
Jij hebt het recht om hem aan te geven, als jij groen licht had had hij zeker weten rood licht. Hij reed door rood en je zou het als mogelijke poging tot moord kunnen aangeven. Ik denk dat de politie wel nader onderzoek zal doen op plaats delict, bandensporen etc. en kijken of er echt geen getuige waren. Maar meestal gelooft de politie ook degene die iets aangeeft

Succes
Oud 30-05-2005, 11:35
MB
MB is offline
Citaat:
queterd schreef op 30-05-2005 @ 10:21 :
Jij hebt het recht om hem aan te geven, als jij groen licht had had hij zeker weten rood licht. Hij reed door rood en je zou het als mogelijke poging tot moord kunnen aangeven. Ik denk dat de politie wel nader onderzoek zal doen op plaats delict, bandensporen etc. en kijken of er echt geen getuige waren. Maar meestal gelooft de politie ook degene die iets aangeeft

Succes
Wat heeft de politie aan banden sporen? Als die man zegt dat het niet zo was is het zijn woord tegen het hare en dan kan de politie verder niks doen. Hij zal zeggen dat ze al een tijd ruzie hebben en dat ze hem op deze manier wil pakken en zij zal zeggen dat hij haar overhoop probeerde te rijden (of haar probeerde te intimideren). Voor beide beweringen is evenveel bewijs, dus de politie zal helemaal neit zomaar in het voordeel van degene die het aan heeft gegeven beslissen.
Oud 30-05-2005, 11:38
Gimme more beer
Citaat:

Succes
Jij kijkt teveel TV.
Oud 30-05-2005, 11:57
Verwijderd
Dat niet alleen, je praat ook onzin
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:40
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:

Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten