Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 19:53
Jette
Jette is offline
hey mensies....
had ff een vraagje aan jullie...
de laatste tijd, lees 2 weken als ik aan het eten ben, normale hoeveelheid en helemaal geen abnormaal eten ofzo, dan op een gevgeven moment word ik ineen sheel erg misselijk... Ik kan dan echt geen hap meer door mijn keel krijgen...
iemand ervaring mee??? VInd het toch wel erg vervelend en ik drink nu best wel veel water en fruit enzo... groenten eet ik de laatste tijd dus maar als eerste op omdat dat er dan nog ingaat en ik teminste het gevoel heb dat ik nog een beetje gezond het gegeten... Maar ben sinds dat dit is gebeurd al ongeveer 2.5 kilo afgevallen. Terwijl ik niet af hoef te vallen van mezelf....
Jette
Oud 06-04-2005, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je last van stress of maak je je ergens druk of zorgen om?
Oud 06-04-2005, 20:59
.Renate
.Renate is offline
Hee ik ken het.
Heb het ook de laatste 2 weken. Maar dan een uurtje nadat ik gegeten heb.
Ook is het nieuw voor me dat ik alleen smiddags normaal kan eten en sochtends en savonds de grootste moeite heb..

Ik heb ook geen idee waar het van komt. Wel net me toetsweek achter de rug en ziek geweest. Maar dan moet het nomaal nu al over zijn...

Als je het weet, laat t even horen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:26
Boogie
Boogie is offline
Eten & Drinken ---> Lichaam & Gezondheid
Oud 07-04-2005, 17:33
ekki
ekki is offline
Ik ben wel vaak misselijk, maar niet tijdens het eten. Meestal juist een uurtje ofzo na het eten.
Oud 07-04-2005, 20:41
Neiu
Neiu is offline
Wacht je te lang met eten? Eet je erg snel? Of kauw je niet goed genoeg? Daar kan je namelijk ook behoorlijk last van krijgen. Ik heb het soms en weet ook niet waar het dan aan ligt, achteraf kan ik nog wel met een te snel/stress verklaring komen.
Een stressvolle tijd kan er ook best wat mee te maken hebben. Daarnaast is het misschien ook handig voor je om een kwartiertje/half uurtje voor je gaat eten geen fysieke inspanning meer te plegen (bv meteen eten na het sporten ofzo).
Oud 07-04-2005, 20:44
phink
phink is offline
Misschien een slikfobie?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:00
Nyawa
Ik heb er zelf ook last van, nu al zo'n 9 maanden, al is het sinds de kerstvakantie niet zo heel erg meer omdat ik nu veel minder gestrest ben. Probeer langzaam te eten en te drinken, drink veel water, eet gezond, blijf genoeg sporten en vezelrijk voedsel (bruin volkoren brood ipv. wit brood bijv.) wil ook nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:16
lukie
lukie is offline
Hé, ik had dat ook een tijdje terug. Werd na een paar happen al hartstikke miselijk, ben toen ook enorm afgevallen.
Dat van mij kwam waarschijnlijk doordat ik heel erg zenuwachtig was.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:08
bracelance
bracelance is offline
nooit last van! Als ik last van eten zou krijgen dan zou ik de hele dag misselijk zijn
Oud 12-04-2005, 18:10
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
ik ben er laatst achter gekomen dat ik iets met me spastische darm heb..
heb je vaak last van buik krampen of iets dergelijks.
want als je last van je spastische darm hebt dan zit je gauw vol en ik heb er ook erg last van dan heb ik echt heel erg honger maar als ik dan te lang wacht gaat me honger weg en het veranderd in misselijkheid..
Oud 14-04-2005, 20:27
MC Bobie
MC Bobie is offline
een verklaring zou kunnen zijn:
er gaat (te) veel bloed naar je verteringsorganen waardoor er minder bloed naar je hersenen gaat, dit verklaard misselijkheid.

ik ben geen dokter, heb er geen ervaring mee en het zou dus 100% onzin kunnen zijn..
je zou misschien langzamer kunnen eten en ook misschien makkelijk verteerbare dingen te eten zodat je organen minder bloed nodig hebben..

Regels voor berichten