Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil graag voor mijn verjaardag een USB stick omdat ik vaak op verschillende pc's werk en dit lijkt me makkelijker om gegevens over te zetten dan ze steeds bij branden op een rewriteble cd.

Nou vraag ik me alleen af of mijn pc hier wel geschikt voor is omdat ie al vrij oud is. Vrije USB poort is aanwezig.

Specs van mijn pc:
Pentium 2
333 MHz
64 MB Ram (binnenkort 128)
windows 98

Gil maar als je nog meer informatie nodig hebt.
Oud 10-04-2005, 20:48
M@rco
M@rco is offline
Yep. Je zal er waarschijnlijk wel een driver voor moeten installeren (Windows 98 is nou eenmaal niet echt je van het), maar als dat zo is dan krijg je die er wel bij.
Oud 10-04-2005, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dankjewel

Kan er iemand nog een advies geven over merken, waar je op moet letten enz?
Oud 10-04-2005, 21:04
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-04-2005 @ 21:50 :
Okee, dankjewel

Kan er iemand nog een advies geven over merken, waar je op moet letten enz?
Koop er een kabeltje bij dan breekt hij niet zo makkelijk af. (waneer hij in een front usbport zit en eruit gelopen wordt.) gebeurde bij ons op school dagelijks
Veder moetje gewoon zelf kiezen kingston maakt ze met levenslange garantie. Veder zijn eigelijk alle sticks het zelfde.. Ik hou wel van degelijk en moet er dus mee kunnen gooien.Zelf heb ik dan ook een kingston.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:09
firelizzard
firelizzard is offline
Hey ikzelf heb dan een MP3 speler die tevens dienst doet als USB stick van Creative en die bevalt prima.....kijk eens op KLIK OP MIJ !!!!

Hier kan je verschillende merken vergelijken.....Succes met je keuze Oja en alvast gefeliciteerd

F.
Oud 11-04-2005, 11:11
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 11-04-2005 @ 09:09 :
Hey ikzelf heb dan een MP3 speler die tevens dienst doet als USB stick van Creative en die bevalt prima.....kijk eens op KLIK OP MIJ !!!!

Hier kan je verschillende merken vergelijken.....Succes met je keuze Oja en alvast gefeliciteerd

F.
jij zit zeker op t ID college?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:52
D@mien
D@mien is offline
Je moet er ook op letten of dat ding voor USB 2.0 is....op jouw computer zal waarschijnlijk 1.0 zitten, maar 2.0 geeft véél grotere snelheden op nieuwere computers....en et is backwards compatable dus problemen zal et neit geven...
Ik had per ongeluk een USB 1.0 stick gekocht vorig jaar...en als ik grote dingen wil overzetten ben ik niet zo blij...dat duurt nogal lang
Oud 11-04-2005, 13:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 11-04-2005 @ 12:52 :
Je moet er ook op letten of dat ding voor USB 2.0 is....op jouw computer zal waarschijnlijk 1.0 zitten, maar 2.0 geeft véél grotere snelheden op nieuwere computers....en et is backwards compatable dus problemen zal et neit geven...
Ik had per ongeluk een USB 1.0 stick gekocht vorig jaar...en als ik grote dingen wil overzetten ben ik niet zo blij...dat duurt nogal lang
Zo'n USB 2.0 werkt dan wel ook op mijn pc? Thuis en bij mijn vriend hebben we wel een nieuwere pc dus daar is het dan wel handig voor maar dan moet het hier ook wel werken.
Oud 11-04-2005, 14:01
Verwijderd
Ik denk dat ik dat hier wel kan vragen. Aangezien het toch over usb gaat.

Op mijn school hebben we windows 2000 (geen idee hoe het nog meer heet). We hebben USB poorten op de computers, nou stak ik laatst mijn mp3 speler erin. Maar geen reactie. Wat zou er moeten gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 11-04-2005 @ 15:01 :
Ik denk dat ik dat hier wel kan vragen. Aangezien het toch over usb gaat.

Op mijn school hebben we windows 2000 (geen idee hoe het nog meer heet). We hebben USB poorten op de computers, nou stak ik laatst mijn mp3 speler erin. Maar geen reactie. Wat zou er moeten gebeuren?
En als je dan in verkenner staat wordt ie dan wel herkend? Misschien moet je nog software ervoor installeren.
Oud 11-04-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-04-2005 @ 15:18 :
En als je dan in verkenner staat wordt ie dan wel herkend? Misschien moet je nog software ervoor installeren.
nee ik dacht dat die hem ook niet herkende, eigenlijk best kut. Ontdek ik eindelijk de usb poorten, heb altijd een mp3 speler bij me en aangezien floppy's bij mij altijd eng doen dacht ik: super. Maar nee hoor, doen ze het niet.

ooh en drivers installeren, nja dat doe ik niet zo snel aangezien het de mediatheek is enje altijd ergens anders zit. Mss iets om voor te leggen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:50
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Anneka schreef op 11-04-2005 @ 15:33 :
nee ik dacht dat die hem ook niet herkende, eigenlijk best kut. Ontdek ik eindelijk de usb poorten, heb altijd een mp3 speler bij me en aangezien floppy's bij mij altijd eng doen dacht ik: super. Maar nee hoor, doen ze het niet.

ooh en drivers installeren, nja dat doe ik niet zo snel aangezien het de mediatheek is enje altijd ergens anders zit. Mss iets om voor te leggen.
Op scholen kan je nooit wat installen...en als je een USB stick in een computer doet voor de eerste keer moet 2k(win 2000) in dit geval wat installen...al is die software van 2k zelf..installen mag niet van de administrator, dus werkt et niet..

Verder werken USB 2.0 sticks prima op oude USB 1.0 poorten (dat heet backwards compatable ) alleen heeft zo'n 2.0 stick dan de snelheid van een 1.0 stick op dat moment..
Oud 11-04-2005, 17:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 11-04-2005 @ 15:50 :
Verder werken USB 2.0 sticks prima op oude USB 1.0 poorten (dat heet backwards compatable ) alleen heeft zo'n 2.0 stick dan de snelheid van een 1.0 stick op dat moment..
Okee, dankjewel. Het was me niet helemaal duidelijk of je dat er nou mee bedoelde.
Oud 12-04-2005, 00:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
@Anneka, een 'normale' MP3 pendrive zou je zonder problemen in Windows 2000 moeten kunnen gebruiken. Het kan echter zijn dat:

1) de USB poorten zijn uitgeschakeld
2) het gebruik van "solid state volumes" is uitgeschakeld, dus dat het gebruik van pendrives in Windows 2000 is uitgeschakeld.

Vraag de systeembeheerder van je school naar je situatie, en zeg dat je geen floppies wilt gebruiken omdat die prehistorische troep je vorige werkstuk heeft vernield.
Oud 12-04-2005, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2005 @ 01:57 :
@Anneka, een 'normale' MP3 pendrive zou je zonder problemen in Windows 2000 moeten kunnen gebruiken. Het kan echter zijn dat:

1) de USB poorten zijn uitgeschakeld
2) het gebruik van "solid state volumes" is uitgeschakeld, dus dat het gebruik van pendrives in Windows 2000 is uitgeschakeld.

Vraag de systeembeheerder van je school naar je situatie, en zeg dat je geen floppies wilt gebruiken omdat die prehistorische troep je vorige werkstuk heeft vernield.
ok dankje

goed idee, want ik hoor het al uit veel hoeken dat usb opslagsystemen toch beter zijn. Ik zal het eens aankaarten, want floppy's vertrouw ik echt nietm eer na allemaal problemen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:45
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2005 @ 01:57 :

Dat doen newage usb bagger sticks ook
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-04-2005 @ 17:45 :
En hoe weet je dan dat je een goed hebt die dat niet doet?
Oud 12-04-2005, 17:06
twain4me
twain4me is offline
Dat ligt niet zo zeer aan de stick maar, meer aan de mensen op deze wereld die niet kijken waar ze lopen. in combintie met frontusb poorten

PS gebruiken van zoon kort verleng kabeltje voorkomt dit.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-04-2005 @ 18:06 :
Dat ligt niet zo zeer aan de stick maar, meer aan de mensen op deze wereld die niet kijken waar ze lopen
Ah, okee maar dat moet dan geen probleem zijn als je niet langs je pc kan lopen en je USB poort van achter zit

Er zijn dus niet echt hele goede en hele slechte in dezelfde prijsklasse?
Oud 12-04-2005, 20:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-04-2005 @ 17:45 :
Nee hoor, flash kent de problemen niet van een superfoutgevoelig opslagsysteem. Flash werkt gewoon, zonder mechanische onderdelen. Dat blijkt ook wel uit de vele verhalen, leuk voorbeeldje was een camera die dichtbij een explosie kapot was geslagen, maar de flashkaart stonden alle foto's nog op.

Een van de grootste voordelen van Flash is de betrouwbaarheid. Bij floppies is het elke keer bidden tot allah of hij dit keer zal werken.
Oud 12-04-2005, 20:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-04-2005 @ 18:07 :
Er zijn dus niet echt hele goede en hele slechte in dezelfde prijsklasse?
Nee flash is flash. Enige verschil is uiterlijk, opslagcapaciteit, USB1 of USB2 (laatste sneller als je PC dat ondersteunt; aanbevolen) en sommigen hebben een 'write protect' functie die ik zelf wel handig vind.
Oud 12-04-2005, 21:18
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2005 @ 21:31 :
Nee hoor, flash kent de problemen niet van een superfoutgevoelig opslagsysteem. Flash werkt gewoon, zonder mechanische onderdelen. Dat blijkt ook wel uit de vele verhalen, leuk voorbeeldje was een camera die dichtbij een explosie kapot was geslagen, maar de flashkaart stonden alle foto's nog op.

Een van de grootste voordelen van Flash is de betrouwbaarheid. Bij floppies is het elke keer bidden tot allah of hij dit keer zal werken.
loop er maar eens tegaan en nee dit is geen uitzondering... menig usb stick is dood door er tegenaan te stoten
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-04-2005 @ 22:18 :
loop er maar eens tegaan en nee dit is geen uitzondering... menig usb stick is dood door er tegenaan te stoten
Ik heb er nog geen RMA gezien in elk geval, terwijl die dingen toch aardig verkocht worden.

En ik heb mijn eigen pendrives al tig keer laten vallen, mijn broer gebruikt hem om zijn sleutelbos en die is al 3 jaar oud. Dus jouw verhaal strookt ook niet met mijn eigen ervaringen.
Oud 12-04-2005, 22:06
twain4me
twain4me is offline
met de mijne wel...

op mijn vorige school hadden ze desktop kasten op hun kant staan in een beugel onder het buro usb port aan de voorkant zat presies op knie hoogte en staat dus ook op zijn kant (zwakste as richtig gevaar dus) in combinatie met een draai stoel.... dodelijk voor usbsticks ik heb er bosjes zien gaan op die manier.

en trouwens als dat ding in 6 stukjes ligt breng je hem idd niet terug voor rma.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-04-2005 @ 21:32 :
Nee flash is flash. Enige verschil is uiterlijk, opslagcapaciteit, USB1 of USB2 (laatste sneller als je PC dat ondersteunt; aanbevolen) en sommigen hebben een 'write protect' functie die ik zelf wel handig vind.
En wat is flash?
Oud 13-04-2005, 22:38
M@rco
M@rco is offline
Flash geheugen
Citaat:
Flash geheugen is een op chips gebaseerde, niet vluchtige en herschrijfbare geheugensoort, dat de functionaliteit van RAM (random access memory) en een harde schijf combineert. Flash geheugen slaat electronische data op in geheugencellen, net zoals DRAM, maar in tegenstelling tot DRAM bewaart het de gegevens ook als de stroomtoevoer wordt afgesloten.

Vanwege de hoge snelheid, duurzaamheid en het lage energieverbruik is flash geheugen ideaal voor vele toepassingen, zoals voor digitale camera's, mobiele telefoons, palmtops en vele portable industriële toepassingen.

Flash geheugens zijn leverbaar in diverse vormen waaronder CompactFlash, Secure Digital, SmartMedia, MultiMedia en USB-geheugen. Flash geheugen wordt ook geleverd in een industriële versie voor toepassing in veeleisende omgeving.

(bron)
Oud 14-04-2005, 14:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline

Dankjewel
Oud 14-04-2005, 22:09
vbmot
vbmot is offline
Citaat:
D@mien schreef op 11-04-2005 @ 12:52 :
Goeie tip; USB 2.0 is ongeveer veertig keer zo snel als USB 1.1 (resp. 480 Mbps en 12 Mbps). Echter, of deze snelheden worden gehaald is ook afhankelijk van de write speed van het flash geheugen zelf. Volgens mij ligt dit meestal lager dan 480 Mbps.
Oud 15-04-2005, 07:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
De snelheid van het flash geheugen zelf ja. Bij USB1 is de snelheid vaak gelimiteerd door de interface, wat natuurlijk zeer kwalijk is. 6MB/s moet je op rekenen met USB2, dus zes keer sneller dan USB1.
Reageren

Regels voor berichten