Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik durf te wedden dat je last hebt van een virus dat via msn is binnengehaald.
Zou je ff een hijackthis-log hier willen posten? (voor meer info over hijackthis zie starterspost van [centraal] spyware & adware (3))
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Voor MSN zijn lang Bropia en Serflog in omloop geweest. Die serflog blokkeerde ook veel beveiligingssites, dus misschien is het dat.
Ik zou zeggen: brand elders een cd met je favoriete virusscanner (ik ben zeer tevreden van Avast Pro; Norton en McAfee vind ik wat te sloom) en daarbij de nieuwste updates (niet vergeten!!!!). Die installeer je gewoon. Voor bropia en serflog heb je ook nog wel removal tools, maar die zijn enkel handig als je geen AV wilt installeren en je zeker bent dat het dat virus is (want ze scannen gewoon heel de harde schijf). Van McAfee kun je eventueel gewoon een SuperDAT afhalen, dat zijn virusdefinities met een afgeslankte scanner erbij. Als je wat technisch aangelegd bent, lukt dat zeker om hiermee alles weg te krijgen. Meer info over die superDAT's staat op de site van BartPE: http://www.nu2.nu/pebuilder/#plugins (bij MCAfee Commandline) Daarmee zou je eventueel ook gewoon een bootcd kunnen bouwen die alle virusjes weghaalt, maar er kruipt toch redelijk wat tijd in (en de cd is natuurlijk zo verouderd). Niet zo simpel, in het vervolg is dat misschien een reden om steeds een AV te gebruiken en de updates bij te houden. Zeker bij gewone gebruikers moet je veel beveiliging inzetten (nu je eigenlijk toch bezig zou zijn, eventueel HitMan Pro www.hitmanpro.nl installeren daar); technisch aangelegde gebruikers kunnen sneller zonder wat beveiliging, maar zelfs voor die mensen is het onontbeerlijk om een AV te hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 38 Biertank 52 | 500 | 19-09-2007 22:20 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spy-, adware & virussen [4] M@rco | 500 | 01-12-2006 11:27 | |
De Kantine |
Knip en plak maar weer! hasseltboy | 500 | 23-03-2006 18:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
pfeiffer+huiduitslag Tulpje6 | 15 | 28-02-2006 22:16 | |
Beleidszaken |
Anti-semitisme? Verwijderd | 182 | 06-03-2004 00:43 | |
Software & Hardware |
Als msn en hotmail het beide niet meer doen? Deliveran©e | 1 | 28-02-2003 09:59 |