Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 13:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb hierover een brief gehad. Vroeg mij af of er meer mensen zijn hier die hem hebben gehad en of ze eraan mee gaan doen De bedoeling is dat je gedurende 3 maanden dagelijks 10 gram oplosbare vezels, onoplosbare vezels of een placebo inneemt.

Ik twijfel... Aangezien ik geen duidelijke symptonen heb (wel altijd opgezette buik, vaak misselijk en af en toe dunnere ontlasting... Maar voor de rest niet echt klachten en ook niet regelmatig).

Ze praten overigens niet over een vergoeding terwijl je wel 3 keer naar het UMC toe moet gedurende het onderzoek, je 6 maanden gevolgd wordt en een dagboek bij moet houden

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:56
coopergirl
coopergirl is offline
Ik persoonlijk doe niet mee aan dergelijk onderzoek als er geen verdiensten tegenoverstaan. Hoewel... Stel dat ik een zeer ernstig probleem heb en alle medicatie heb geprobeerd, dan is een expiriment maybe een uitkomst.

Tsja, ik zou voor jezelf een klassiek rijtje van de voors en tegens maken. Daar kun je waarschijnlijk zelf je conclusie uit trekken.
Oud 17-04-2005, 08:37
Roos
Roos is offline
Nou,
Vraag dan eerst of je er geld voor krijgt. Duh. Anders zou ik het sowieso nooit doen.

Bovendien is het helemaal niet zo erg om wat extra vezels binnen te krijgen aangezien de meerderheid van de bevolking deze te weinig eet.

Het enige 'nadeel' zou hem dus kunnen zitten in die onderzoeken. Wat zijn dit voor onderzoeken en hoeveel tijd neemt het in beslag?

Soms lijkt iets heel rendabel (vb. 100 euro verdienen) maar als je 6x langs moet komen, kost het alsnog veel tijd.

Dus altijd goed informeren!
Oud 17-04-2005, 10:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is 3 keer langs komen en naast die vezels slikken doen ze niet veel bij je. Het gaat puur om jouw ervaring, of het er minder van wordt of niet. Maar ik denk dat ik het sowieso niet doe. Ik vind het een te grote rompslomp (eerst afspraak maken bij huisarts die ik niet eens aardig vind, 3 keer naar het ziekenhuis, dagboek bijhouden) waar ik helemaal geen zin in heb. Daarbij zijn mijn klachten niet ál te erg.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten