Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2005, 20:11
Fantôme
Fantôme is offline
hoi

ik weet niet of dit in één van de 'stickytopics' moet, zowel, sluit deze dan maar
Ik vroeg me iets af namelijk, en hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven:

sommige mensen gebruiken laxeertabletten om af te vallen. Maar ik vraag me af of je hier nu echt van af kunt vallen? Alle vetten en andere voedingstoffen neemt je lichaam toch gewoon op??
Niet dat ik het zelf wil gaan gebruiken hoor!!

groetjes, fantome
Oud 18-04-2005, 20:13
Verwijderd
nee, dat kan inderdaad niet, het enige gevolg is dat je ontlasting sneller door de dikke darm gaat, waardoor je meer water en zout kwijtraakt. Op heel korte termijn val je dan wel iets af, want water weegt ook wat, maar bijna alle voedingsstoffen worden gewoon opgenomen; alleen sommige vitaminen niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 20:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-04-2005 @ 21:13 :
nee, dat kan inderdaad niet, het enige gevolg is dat je ontlasting sneller door de dikke darm gaat, waardoor je meer water en zout kwijtraakt. Op heel korte termijn val je dan wel iets af, want water weegt ook wat, maar bijna alle voedingsstoffen worden gewoon opgenomen; alleen sommige vitaminen niet.
waarom slikken zoveel mensen het dan om af te vallen?!
eigenlijk is het gewoon heel slecht duz.
vitaminen behoud je minder waardoor je (theoretisch) minder fit bent, minder beweegt en wellicht weer aankomt?!
Oud 18-04-2005, 20:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 18-04-2005 @ 21:16 :
waarom slikken zoveel mensen het dan om af te vallen?!
eigenlijk is het gewoon heel slecht duz.
vitaminen behoud je minder waardoor je (theoretisch) minder fit bent, minder beweegt en wellicht weer aankomt?!
Je hebt helemaal gelijk

Maar sommige mensen denken na een eetbui, dat je het eten kunt 'doorspoelen', zonder calorieen op te nemen. Dit is helemaal niet zo, want zoals Sarah zei, werken laxeermiddelen in op de dikke darm (de voedingsstoffen zijn dan allang opgenomen!)
Oud 18-04-2005, 20:45
Fantôme
Fantôme is offline
wat is dan de reden dat mensen het gebruiken om af te vallen?
Oud 18-04-2005, 20:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 18-04-2005 @ 21:45 :
Omdat ze niet zo slim zijn als jij?

Die mensen denken dus, dat je alle calorieen gelijk doorspoelt, zonder dat ze worden opgenomen door het lichaam.

En ookal vertel jij ze, dat ze ongelijk hebben, dan zullen ze het waarschijnlijk nog niet geloven, tja. Dat heeft weer met andere dingen te maken.
Oud 18-04-2005, 23:11
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 18-04-2005 @ 21:45 :
Ze voelen zich dan wel lichter, en zo minder schuldig omdat ze teveel gegeten hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 08:47
Phlox
Phlox is offline
Zoals gezegd, laxeertabletten werken niet, want als je voedsel eenmaal in de dikke darm is zijn de calorieen al opgenomen.

Mensen gebruiken het omdat je er wel veel vocht mee verliest, en dat zie je op de weegschaal (maar je lichaam gaat ook meteen weer meer vocht vasthouden als je ermee stopt en gaat drinken) en omdat het een leeg gevoel geeft in je buik.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:46
Snow White
Snow White is offline
Laxeertabletten zorgen ervoor dat voedsel niet goed in je lichaam opgenomen wordt waardoor je veel belangrijke voedingsstoffen mist. Omdat het voedsel je lichaam weer snel verlaat, kom je niet aan maar dat heeft niks te maken met vet/spier of wat dan ook. Laxeertabletten zijn funest voor je lichaam, het zorgt er alleen voor dat je darmen kapot gaan.
Ze voeren het vocht in je lichaam af.
De reden waarom mensen het slikken is (omdat ik hier zelf veel ervaring mee heb) omdat het soms heel goed kan voelen wanneer je 'leeg' bent van binnen. Met name mensen met een eetstoornis kunnen verslaafd raken aan dit gevoel. Dat ze rein zijn van binnen en geen voedsel meer in hun lichaam hebben zitten.
Oud 20-04-2005, 18:27
A*
A* is offline
Citaat:
Piloff schreef op 19-04-2005 @ 00:11 :
Ze voelen zich dan wel lichter, en zo minder schuldig omdat ze teveel gegeten hebben?
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:49
Verwijderd
Eigenlijk net als boulimia - eerst eten en dan zo snel het voedsel mogelijk weer het lichaam uit.

Ik denk trouwens juist dat het averechts werkt omdat je veel vocht verliest door het laxeren. Heb gehoord dat als je af wilt vallen, je juist heel veel moet drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 11:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
bugge schreef op 20-04-2005 @ 19:49 :
Eigenlijk net als boulimia - eerst eten en dan zo snel het voedsel mogelijk weer het lichaam uit.

Ik denk trouwens juist dat het averechts werkt omdat je veel vocht verliest door het laxeren. Heb gehoord dat als je af wilt vallen, je juist heel veel moet drinken.
maar wanneer je overgeeft is het voedsel niet veel verder gekomen dan je maag en is er nog veel niet verteerd waardoor het wellicht wél werkt (ik zeg zeker niet dat het goed is hoor!) maar bij laxeren is het overal al geweest zeg maar...
Oud 21-04-2005, 13:55
cerys
cerys is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 21-04-2005 @ 12:25 :
maar wanneer je overgeeft is het voedsel niet veel verder gekomen dan je maag en is er nog veel niet verteerd waardoor het wellicht wél werkt (ik zeg zeker niet dat het goed is hoor!) maar bij laxeren is het overal al geweest zeg maar...
ik denk dat die mensen die laxeertabletten nemen om af te vallen, vaak ook geprobeerd hebben over te geven -> maar ja, overgeven is gewoon een veel rotter gevoel dan poepen!

Regels voor berichten