Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 21:41
bench140
bench140 is offline
Ik zat net hart van nederland te kijken en er komt as donderdag een nieuwe test om te kijken of iemand drugs gebruikt heeft en wat (blowen, slikken,snuiven). Het gaat via transpiratievocht, ze kunnen deze test dus als ze een kledingstuk van je hebben bij je uitvoeren. Het kost 40 euro.
Denken jullie dat het aanslaat , want 40 euro is natuurlijk niet zo duur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2005, 21:48
Verwijderd
Waarvoor willen ze die test gaan gebruiken? Voor particulieren of alleen voor de politie (enzo)?

Want met t eerste haal je wel een hoop op je donder. Ik bedoel: vriendinnetjes die willen weten of hun vriendjes pilletjes slikken, ouders die willen weten of hun kindjes snuiven, stikken, roken of spuiten.. Dan is t misschien niet zo slim.

Maar als alleen de politie (enzo) t gaat gebruiken, vind ik t niet zo heel erg. Moet je maar niet met je stonende harses gaan rijden. Helaas wordt t dan wel steeds moeilijker om bv een festival of een club in te komen, maar of ze nou voor elke malloot 40 euri gaan uittrekken, weet ik ook niet.

Maar goed.. als die malloot z'n ID niet bij zich heeft, maken ze toch 10 euri winst
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 22:21
Risce
Risce is offline
Bronnen graag, hier heb ik nog nooit van gehoord.
Oud 04-04-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 04-04-2005 @ 23:21 :
Bronnen graag, hier heb ik nog nooit van gehoord.
Ohja.. die zijn idd wel handig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 22:57
bench140
bench140 is offline
Ja, kan ik nu effe niet vinden. Had er ook nog nooit van gehoort, ik weet niet of je het op www.sbs6.nl kan vinden?
En de drugtest is volgens hart van nederland in drogist/apotheek vanaf donderdag te koop. Ik weet alleen niet zeker of de test meerdere keren te gebruiken is.

Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 23:02.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 23:31
JCG
JCG is offline
ziet een agent al met mijn zweetsokken in de weer
Oud 05-04-2005, 08:53
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 04-04-2005 @ 23:57 :
Ja, kan ik nu effe niet vinden. Had er ook nog nooit van gehoort, ik weet niet of je het op www.sbs6.nl kan vinden?
En de drugtest is volgens hart van nederland in drogist/apotheek vanaf donderdag te koop. Ik weet alleen niet zeker of de test meerdere keren te gebruiken is.
Ja.. hij is dus voor particulieren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 05-04-2005 @ 09:53 :
ach nja boeie
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 09:01
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 05-04-2005 @ 09:57 :
ach nja boeie
Leuk voor vriendinnetjes enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 09:02
Tsasil
Tsasil is offline
Bij mijn weten komen sporen van de meeste soorten drugs helemaal niet in je transpiratievocht terecht

Maarja, eigenlijk zal het mij een worst wezen. Als iemand de behoefte heeft om precies te weten wat ik allemaal heb gebruikt in de afgelopen paar dagen (want veel langer zal het al helemaal niet in je zweet blijven hangen) dan gaat-ie zijn gang maar.
Oud 05-04-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 05-04-2005 @ 09:53 :
Ik quote mezelf.. hoe zielig

Maar.. als hij dan voor particulieren is.. wat schiet je er dan mee op? Hoogstens.. zoals ik al 2x eerder zei: voor achterdochtige vriendinnetjes/echtgenotes.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 05-04-2005 @ 10:01 :
Leuk voor vriendinnetjes enzo.
ja enorm

dumpen die nieuwsgierige vriendinnetjes
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 10:17
WickedDevil
WickedDevil is offline
mn vriendin weet al dat ik heel soms blowde, wat ik nu al nieteens meer doe..
Oud 05-04-2005, 10:49
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
n vriend van me is 22 en nog steeds als de dood dat zn vriendin erachter komt dattie blowt
mietje....

en dat terwijl zn vriendin t al tijden weet

ik maak me meer zorgen over de speekseltest die volgend jaar ingevoerd zou moeten gaan worden... ik kan er niets over vinden op goo gol

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 11:28
Risce
Risce is offline
Citaat:
bench140 schreef op 04-04-2005 @ 23:57 :
Op sbs6 wordt niet eens melding gemaakt van dit topic in de aflevering. Voorlopig bestempel ik het dus als

Onzin
Oud 05-04-2005, 12:40
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 05-04-2005 @ 11:49 :
n vriend van me is 22 en nog steeds als de dood dat zn vriendin erachter komt dattie blowt
mietje....

en dat terwijl zn vriendin t al tijden weet

ik maak me meer zorgen over de speekseltest die volgend jaar ingevoerd zou moeten gaan worden... ik kan er niets over vinden op goo gol
zou je het dan niet eens gaan vertellen dat ze het al weet?
Oud 05-04-2005, 14:53
bench140
bench140 is offline
Citaat:
Risce schreef op 05-04-2005 @ 12:28 :
Op sbs6 wordt niet eens melding gemaakt van dit topic in de aflevering. Voorlopig bestempel ik het dus als

Onzin
debiel
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:14
Risce
Risce is offline
Citaat:
bench140 schreef op 05-04-2005 @ 15:53 :
debiel
? het gaat hier om een sbs6 uitzending.
Oud 05-04-2005, 15:16
Type
Type is offline
eerst bronnen, dan geloven. SBS 6 neem ik ook niet serieus namelijk.

En hoe willen ze dat doen dan, via transpiratievocht...? Dan moet je namelijk eerst dingen uitzweten en er zijn genoeg drugs die je echt niet uitzweet.
Oud 05-04-2005, 15:24
Verwijderd
pff nou en, boeiend. de meeste bedrijven gebruiken zo'n dergelijke test al lang (shell, esso, siemens, etcetera) en die blijven toch bloed prikken aangezien dat veel secuurder is.
Het onder invloed zijn is trouwens NIET verboden. Evenals het gebruik, je mag het alleen niet bij je hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 05-04-2005 @ 16:16 :
eerst bronnen, dan geloven. SBS 6 neem ik ook niet serieus namelijk.

En hoe willen ze dat doen dan, via transpiratievocht...? Dan moet je namelijk eerst dingen uitzweten en er zijn genoeg drugs die je echt niet uitzweet.
De drugs zweet je niet uit, maar residuele stoffen waarmee je heel duidelijk kan aangeven wat je gebruikt hebt en wat niet . Gemeen van ze he?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:57
Verwijderd
http://www.d-test.com
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:19
Tsasil
Tsasil is offline
Een website die promoot om je kinderen niet te vertrouwen

Vast en zeker gesponsord door de EO
Oud 05-04-2005, 16:30
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Veel te onnauwkerig die test.

Bewijs maar eens dat de test positief was omdat ik onder de morfine zat of dat het komt door de codeine tegen de kriebelhoest.

Die test maakt geen onderscheid in derivaten....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:52
Verwijderd
hoewel, toch best handig als je gewoon weet dat je zoon flink aan de HD zit maar stevig blijft ontkennen dat ie niets gebruikt.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 17:59
Verwijderd
poe hee.. en wat werken die dingen ook betrouwbaar..

iemand die aflevering van discovery's mindbusters gezien waarin ze gingen kijken of je als je maar genoeg maanzaad at je positief op heroine kunt scoren bij een dusdanige test..

als ik dat op zoiets getest zou worden zou ik zo veel maanzaad eten dat ik theoretisch een heroine od had moeten hebben
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:33
de here Jezus
de here Jezus is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 05-04-2005 @ 17:30 :
Veel te onnauwkerig die test.

Bewijs maar eens dat de test positief was omdat ik onder de morfine zat of dat het komt door de codeine tegen de kriebelhoest.

Die test maakt geen onderscheid in derivaten....
ken jij een test die dat wel doet dan?

heroïne is niet als dusdanig aantoonbaar in de bloed en urine, enkel de afbraakstoffen daarvan t.w. morfine, codeïne

en deze test is ook niet super gedetailleerd bedoelt trouwens lijkt mij (rechtspraak e.d.), als iemand van zn ouders deze test moet doen en positief op opiaten scoort, meetsal zijn ouders op de hoogte van medicijngebruik en zeker bij codeïne, nou zit dat wel in wat hoestmiddels maar dat weten je ouders wel als je hoest en zeker als je daar meds voor slikt, ik zou zo'n rotsmoes iig wel doorhebben
Oud 05-04-2005, 18:34
de here Jezus
de here Jezus is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 05-04-2005 @ 18:59 :
poe hee.. en wat werken die dingen ook betrouwbaar..

iemand die aflevering van discovery's mindbusters gezien waarin ze gingen kijken of je als je maar genoeg maanzaad at je positief op heroine kunt scoren bij een dusdanige test..

als ik dat op zoiets getest zou worden zou ik zo veel maanzaad eten dat ik theoretisch een heroine od had moeten hebben
dat is ook logisch, maanzaad wordt uit papaver gemaakt, net als dus opium, morfine etc. ik meen dat maanzaad heel weinig codeïne bevat (nee mensen zeker niet genoeg om high van te worden )
Oud 05-04-2005, 19:09
Verwijderd
ja weinig.. maar het is mogelijk dat je positief test na niet eens zo veel maanzaad..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:13
de here Jezus
de here Jezus is offline
dat is waar, die testen zijn natuurlijk erg nauwluisterend ingesteld (en zeker deze test die het uit transpiratievocht wil kunnen zien), er staat ook gewoon op die website, als je helemaal zeker wilt zijn moet je een bloedonderzoek doen

wel onhandig want sommige stoffen zijn al na 48 uur je lichaam
Oud 05-04-2005, 19:16
little nemo
little nemo is offline
nah, de eerste die dat bij mij doet ga ik meteen aanklagen ... zoiets mag je echt niet zonder toestemming zomaar doen
Oud 05-04-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
de here Jezus schreef op 05-04-2005 @ 20:13 :
dat is waar, die testen zijn natuurlijk erg nauwluisterend ingesteld (en zeker deze test die het uit transpiratievocht wil kunnen zien), er staat ook gewoon op die website, als je helemaal zeker wilt zijn moet je een bloedonderzoek doen

wel onhandig want sommige stoffen zijn al na 48 uur je lichaam
Daarom moet je t kledingstuk ook binnen 18 uur testen. Plus mensen aan ervanuit dat je een t-shirt niet meer dan 1 dag draagt, hoogstens 2.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:28
de here Jezus
de here Jezus is offline
Citaat:
Lilith schreef op 05-04-2005 @ 20:16 :
Daarom moet je t kledingstuk ook binnen 18 uur testen. Plus mensen aan ervanuit dat je een t-shirt niet meer dan 1 dag draagt, hoogstens 2.
ik heb al 20 dagen dit t shirt aan
Oud 05-04-2005, 19:30
de here Jezus
de here Jezus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 05-04-2005 @ 20:16 :
nah, de eerste die dat bij mij doet ga ik meteen aanklagen ... zoiets mag je echt niet zonder toestemming zomaar doen
ik denk dat hun doelgroep toch vooral ouders zijn die weten of zoonlief (14-18 ofzo) heeft geblowd of pillen op een feest heeft geslikt
Oud 05-04-2005, 19:35
Verwijderd
een keertje blowen blijft tot 6 weken lang detecteerbaar met een bloedtest
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
de here Jezus schreef op 05-04-2005 @ 20:28 :
ik heb al 20 dagen dit t shirt aan

Oooh.. gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 05-04-2005 @ 20:35 :
een keertje blowen blijft tot 6 weken lang detecteerbaar met een bloedtest
Wat lang is dat.. Ik dacht iets van 2 weken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:38
de here Jezus
de here Jezus is offline
Ik geloof dat 6 weken wat overdreven is en zeker voor 1 keer

Ik vond dit lijstje

* Amfetaminen = 2-4 dagen
* Benzodiazepines = tot 2 weken
* Cannabinoïden (thc) = tot 10 dagen bij onregelmatig gebruik, 30 dagen of langer bij chronisch gebruik
* Cocaïne (metaboliet) = 2-3 dagen
* Methadon = 2-4 dagen
* Opiaten = 2-3 dagen
Oud 05-04-2005, 19:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
de here Jezus schreef op 05-04-2005 @ 20:30 :
ik denk dat hun doelgroep toch vooral ouders zijn die weten of zoonlief (14-18 ofzo) heeft geblowd of pillen op een feest heeft geslikt
...of dochterlief ... maar dat lijkt me ook wel ja. verder is t wel nogal een rampzalige manier om zoiets te doen
Oud 05-04-2005, 19:58
de here Jezus
de here Jezus is offline
ja het is ook een rampzalige manier maar er zijn ook rampzalige gezinnen waar drugsgebruik werkelijk een probleem is, en dan komen die ouders er zo achter en dan krijgen ze geen scooter ofzo en dan nemen ze niet meer, ofzo

edit, serieus: Ik denk dat het best nuttig kan zijn in sommige gezinnen, als ouder heb je toch een opvoedkundige taak die onder andere inhoudt het controleren en sturen van het gedrag. Als dat niet met vragen en gesprekken gaat dan zal het met andere manieren moeten, hoewel dit natuurlijk niet echt leuk is om te doen.

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 05-04-2005 @ 11:49 :

"maar meneer agent, ik heb zo'n droge bek van t ape stoned zijn"
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:38
Verwijderd
een vriendin van mij is niet aangenomen bij een of ander groot chemisch bedrijf in keulen omdat ze 3 weken daarvoor een blowtje had gerookt (ze blowde praktisch nooit, enkele keren per jaar) en dat was nog steeds detecteerbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:37
delete_me
delete_me is offline
Citaat:
Fishy schreef op 05-04-2005 @ 21:36 :
"maar meneer agent, ik heb zo'n droge bek van t ape stoned zijn"
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:20
coopergirl
coopergirl is offline
Mmm, vaag. Als ze net zo onbetrouwbaar zijn als die testen die je in de smartshop kunt kopen. Bovendien vind ik het erg vreemd dat er bij ons in het psychiatrisch ziekenhuis dan zo 'omslachtig' gedaan wordt (lees: urine ontleden in het lab), terwijl het dus zoveel makkelijker kan (...)

Nein, ik geloof er niet in. Kan ie niet overgeplaatst naar het fabeltjes-topic worden?!
Oud 09-04-2005, 15:30
Verwijderd
tering, ik zie me ouders er nog wel voor aan ook om zo'n test te kopen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
de here Jezus schreef op 05-04-2005 @ 19:34 :
dat is ook logisch, maanzaad wordt uit papaver gemaakt, net als dus opium, morfine etc. ik meen dat maanzaad heel weinig codeïne bevat (nee mensen zeker niet genoeg om high van te worden )
vandaar mijn mysterieuze passie voor maanzaad
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:12
Verwijderd
bij de politie kunnen ze er denk ik weinig mee, zeg je gewoon dat je al 5 weken in die trui loopt ofzo en tegen je ouders zeg je dat iemand anders je trui aan had gehad
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:36
Verwijderd
Dat lijkt me like... echt gemeen als like... ze dat like... gewoon bij je like... gaan doen...

Like... no fair.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:09
HTID
HTID is offline
Hmz maar goed dat ik binnekort op kamers ga
Oud 18-04-2005, 10:19
Hooligirl
Hooligirl is offline
Echt een bagger plan.
Reageren

Regels voor berichten