Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 15:02
BiL@L
BiL@L is offline
OM in beroep tegen vonnis Samir A.

Uitgegeven: 6 april 2005 15:51
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 15:52

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam in de strafzaak tegen Samir A.

Dat heeft een woordvoerster van het landelijk parket van het OM woensdagmiddag laten weten.

Bron: http://www.nu.nl/news/507502/13/OM_i..._Samir_A..html
Oud 06-04-2005, 15:10
RanC
RanC is offline
Mooi.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:12
slipknotjoeri23
slipknotjoeri23 is offline
die samir a is gewoon een kleuter, domme marrokkaan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:17
Verwijderd
Ze hebben zeker tijd te veel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hij is wel tot drie maanden gevangenisstraf veroordeeld wegens verboden wapenbezit.
Oud 06-04-2005, 15:28
one.
one. is offline
Citaat:
makelville schreef op 06-04-2005 @ 16:17 :
Ze hebben zeker tijd te veel
Vind jij dat je moet wachten tot er daadwerkelijk een aanslag wordt gepleegd om actie te ondernemen?
Oud 06-04-2005, 15:28
Pikey
Pikey is offline
Foei.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-04-2005 @ 16:28 :
Vind jij dat je moet wachten tot er daadwerkelijk een aanslag wordt gepleegd om actie te ondernemen?
Vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:32
Pikey
Pikey is offline
Je kan niet iemand veroordelen met enkel vermoedens Snakez.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:33
one.
one. is offline
Citaat:
makelville schreef op 06-04-2005 @ 16:30 :
Vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs?
Dat is waar, en misschien ook wel terecht.

Maar is het volgende logisch?

Citaat:
Plattegronden

Bij doorzoekingen van zijn huis vond de politie plattegronden van de in de aanklacht genoemde locaties. Die waren voorzien van aantekeningen. Ook trof de politie enorme hoeveelheden radicaal islamitisch materiaal aan, waaronder informatie hoe je aanslagen kunt plegen en fragmenten van het doodschieten en onthoofden van een persoon.
Bron.
Oud 06-04-2005, 15:35
one.
one. is offline
Citaat:
Pikey schreef op 06-04-2005 @ 16:32 :
Je kan niet iemand veroordelen met enkel vermoedens Snakez.
Er was wel bewijs, maar hij wilde niet praten, waardoor het bewijs nutteloos was, dat is wat ik heb begrepen.
Oud 06-04-2005, 15:36
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-04-2005 @ 16:33 :

Bron.
Jammer genoeg, nog enkel een vermoeden. Met geen ernstige bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:36
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-04-2005 @ 16:35 :
Er was wel bewijs, maar hij wilde niet praten, waardoor het bewijs nutteloos was, dat is wat ik heb begrepen.
Tja, we kunnen moeilijk een Amerikaans rechtssysteem gaan invoeren
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:39
one.
one. is offline
Citaat:
Pikey schreef op 06-04-2005 @ 16:36 :
Tja, we kunnen moeilijk een Amerikaans rechtssysteem gaan invoeren
Gelukkig niet, nee.

Maar je zult het toch wel met mij eens zijn dat dergelijk materiaal niet in een normale kamer thuishoort?
Oud 06-04-2005, 16:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Yep. Maar zijn dit soort zaken verleden tijd met de invoering van het veiligheidsplan of het-ook-mag-heten door het kabinet? AIVD bewijs wordt namelijk meegeteld.
Oud 06-04-2005, 16:13
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-04-2005 @ 16:39 :
Gelukkig niet, nee.

Maar je zult het toch wel met mij eens zijn dat dergelijk materiaal niet in een normale kamer thuishoort?
Tuurlijk niet. Het maakt hem natuurlijk wel verdacht, en hij wordt (hopelijk voor de ''zekerheid'') ook nog een tijdje in de gaten gehouden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:23
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:

Bron.
Eh, ik denk toch wel dat de rechter het beter weet dan jij
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:24
RanC
RanC is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-04-2005 @ 17:23 :
Die avatar van je is geweldig.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:29
koelieboelie
koelieboelie is offline
hij is net vrij uit het huis van bewaring en heeft net al gevochten met de pers! die Marokkanen ook altijd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:31
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-04-2005 @ 17:24 :
Thanks.
Jij hebt je oude weer terug
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:32
one.
one. is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-04-2005 @ 17:23 :
Citaat:
Ik zeg niet dat hij zeven jaar vastgehouden had moeten worden. Ik denk echter wel dat hij in de gaten gehouden zal moeten worden, maar ik denk niet dat de AIVD dat ged genoeg zal doen.
Oud 06-04-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-04-2005 @ 16:35 :
Nou, kijk. Je kunt in Nederland op twee manieren niet veroordeeld worden. Je hebt vrijspraak, dat wil zeggen dat de feiten waarvoor hij moest voorkomen niet bewezen kon worden. En je hebt zgn. ontslag van alle rechtsvervolging, dat wil zeggen dat de feiten wel bewezen zijn, maar dat die feiten a) geen misdrijf opleveren of b) dat er een reden is om de dader niet te straffen. Die laatste reden laat zich weer onderscheiden in b1) het feit is wel een misdrijf, maar er was een rechtvaardiging voor (noodweer, overmacht enz.) en b2) de dader valt geen verwijt te maken (geestelijke stoornis, ontoerekeningsvatbaarheid).

Als iemand wordt vrijgesproken is het bewijs dus gewoon onvoldoende. Dat in dit geval het andere bewijs 'nutteloos' was omdat Samir niet wilde praten, is niet helemaal zuiver, maar het komt wel in de buurt. Het Nederlandse strafrecht kent de zgn. unus testis nullus testis-regel: 'één getuige is geen getuige'. Dat betekent dat er altijd minstens twee bewijsmiddelen moeten zijn voordat je iemand kunt veroordelen. Een bewijsmiddel kan bijv. een getuigenverklaring zijn, maar ook een bekentenis van de verdachte of technisch bewijs, bijvoorbeeld DNA-materiaal.

Waarschijnlijk was het bewijs tegen Samir flinterdun. Geheim AIVD-materiaal mag tegenwoordig gebruikt worden voor het bewijs, maar vermoedelijk was er maar één AIVD-verklaring. Als er dan geen tweede bewijsmiddel is (geen getuigen en ook geen bekentenis van de verdachte) dan houdt het gewoon op. Dat is nu eenmaal ons strafprocesrecht: er moet wel vaststaan dat iemand 'het gedaan heeft' en daarvoor is meer nodig dan één verklaring. Tenslotte moet de rechter nog overtuigd zijn van de schuld van de verdachte, maar dat is een aanvullende eis: ook al is de rechter nog zo overtuigd van de schuld van de verdachte, als er maar één bewijsmiddel is gaat het feest niet door.

Dus misschien heeft het OM in hoger beroep meer succes, dat zou kunnen. In hoger beroep wordt de zaak helemaal overgedaan, dus als er in de tussentijd nog meer bewijsmateriaal over Samir wordt verzameld kan hij dan alsnog veroordeeld worden. Wordt vervolgd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:59
one.
one. is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 17:34 :
Nou, kijk. Je kunt in Nederland op twee manieren niet veroordeeld worden. Je hebt vrijspraak, dat wil zeggen dat de feiten waarvoor hij moest voorkomen niet bewezen kon worden. En je hebt zgn. ontslag van alle rechtsvervolging, dat wil zeggen dat de feiten wel bewezen zijn, maar dat die feiten a) geen misdrijf opleveren of b) dat er een reden is om de dader niet te straffen. Die laatste reden laat zich weer onderscheiden in b1) het feit is wel een misdrijf, maar er was een rechtvaardiging voor (noodweer, overmacht enz.) en b2) de dader valt geen verwijt te maken (geestelijke stoornis, ontoerekeningsvatbaarheid).

Als iemand wordt vrijgesproken is het bewijs dus gewoon onvoldoende. Dat in dit geval het andere bewijs 'nutteloos' was omdat Samir niet wilde praten, is niet helemaal zuiver, maar het komt wel in de buurt. Het Nederlandse strafrecht kent de zgn. unus testis nullus testis-regel: 'één getuige is geen getuige'. Dat betekent dat er altijd minstens twee bewijsmiddelen moeten zijn voordat je iemand kunt veroordelen. Een bewijsmiddel kan bijv. een getuigenverklaring zijn, maar ook een bekentenis van de verdachte of technisch bewijs, bijvoorbeeld DNA-materiaal.

Waarschijnlijk was het bewijs tegen Samir flinterdun. Geheim AIVD-materiaal mag tegenwoordig gebruikt worden voor het bewijs, maar vermoedelijk was er maar één AIVD-verklaring. Als er dan geen tweede bewijsmiddel is (geen getuigen en ook geen bekentenis van de verdachte) dan houdt het gewoon op. Dat is nu eenmaal ons strafprocesrecht: er moet wel vaststaan dat iemand 'het gedaan heeft' en daarvoor is meer nodig dan één verklaring. Tenslotte moet de rechter nog overtuigd zijn van de schuld van de verdachte, maar dat is een aanvullende eis: ook al is de rechter nog zo overtuigd van de schuld van de verdachte, als er maar één bewijsmiddel is gaat het feest niet door.

Dus misschien heeft het OM in hoger beroep meer succes, dat zou kunnen. In hoger beroep wordt de zaak helemaal overgedaan, dus als er in de tussentijd nog meer bewijsmateriaal over Samir wordt verzameld kan hij dan alsnog veroordeeld worden. Wordt vervolgd.
Bedankt, wist ik niet.
Oud 06-04-2005, 17:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 06-04-2005 @ 17:29 :
hij is net vrij uit het huis van bewaring en heeft net al gevochten met de pers! die Marokkanen ook altijd
Oud 06-04-2005, 17:08
one.
one. is offline
Citaat:
Die generaliserende koelieboelies ook altijd.
Oud 06-04-2005, 18:03
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-04-2005 @ 17:24 :
Blackadder
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:06
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 17:34 :
*blub

*blub2*
Klein vraagje. Stel je hebt iemand vermoord er is een lijk blabla.. . Je bekend de moord, maar er is geen enkel bewijs dat jij het hebt gedaan, dan kan je niet veroordeeld worden?

Kinda weird
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 06-04-2005 @ 19:06 :
Klein vraagje. Stel je hebt iemand vermoord er is een lijk blabla.. . Je bekend de moord, maar er is geen enkel bewijs dat jij het hebt gedaan, dan kan je niet veroordeeld worden?

Kinda weird
Nee, zo moet je het niet zien. Het proces-verbaal van de agent of de getuigenverklaring van de persoon die dat lijk heeft aangetroffen is ook een bewijsmiddel. Als je dus ook nog bekent dat je het hebt gedaan, kun je gewoon veroordeeld worden.

Maar je hebt op zichzelf wel een punt. Het gebeurt ook nog wel eens dat iemand vermist is en dat iemand verdacht wordt die persoon te hebben vermoord, maar dat er bijv. maar één getuigenverklaring is. Als er dan geen lijk is, heb je wel een probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:10
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 19:08 :
Nee, zo moet je het niet zien. Het proces-verbaal van de agent of de getuigenverklaring van de persoon die dat lijk heeft aangetroffen is ook een bewijsmiddel. Als je dus ook nog bekent dat je het hebt gedaan, kun je gewoon veroordeeld worden.
Aha, ok

Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 19:08 :
Maar je hebt op zichzelf wel een punt. Het gebeurt ook nog wel eens dat iemand vermist is en dat iemand verdacht wordt die persoon te hebben vermoord, maar dat er bijv. maar één getuigenverklaring is. Als er dan geen lijk is, heb je wel een probleem.
Aha, maarja dat lijkt me ook niet meer dan logisch, je zal dan enkel een motief hebben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:12
Summerlover
Summerlover is offline
Gelukkig..

Moet je dan eerst echt een aanslag plegen voor mensen geloven dat ze misschien dan toch wel echt iets van plan waren tegenwoordig?! *duh
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:12
Verwijderd
Precies. Het is bij de meeste strafzaken wel handig dat je in elk geval bewijs hebt dat er een strafbaar feit is gepleegd. Het wordt immers wel heel moeilijk om te bewijzen dat iemand een moord heeft gepleegd als er geen lijk is, of diefstal maar er is nergens aangifte van gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:14
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
BMF schreef op 06-04-2005 @ 19:12 :
Gelukkig..

Moet je dan eerst echt een aanslag plegen voor mensen geloven dat ze misschien dan toch wel echt iets van plan waren tegenwoordig?! *duh
Zullen we dan maar elke ''verdachte'' man oppakken?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:27
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik zag vanmiddag een tekening in de krant:

Alleen al die (ik noem het even) "kledij" waarmee hij de rechtszitting bijwoonde verteld mij al genoeg over zijn denkbeelden. In een jurk, ongeschoren en een of ander hoofddeksel op. Of hij wilt zich met deze "kledij" afzetten tegen het gezag en de heersende moraal, of hij is gewoon wél overwegend radicaal islamiet bereid tot terroristische daden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:29
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 06-04-2005 @ 19:27 :

Alleen al die (ik noem het even) "kledij" waarmee hij de rechtszitting bijwoonde verteld mij al genoeg over zijn denkbeelden. In een jurk, ongeschoren en een of ander hoofddeksel op. Of hij wilt zich met deze "kledij" afzetten tegen het gezag en de heersende moraal, of hij is gewoon wél overwegend radicaal islamiet bereid tot terroristische daden.
Laten we iedereen beoordelen en veroordelen op hun kledij en uiterlijk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 06-04-2005 @ 19:29 :
Laten we iedereen beoordelen en veroordelen op hun kledij en uiterlijk
Ach, je kan het er ook naar maken. Als jij een groep kaalkopjes met Lonsdale-sweaters, swastika's en kisten met witte veters tegenkomt, weet je ook wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:

Alleen al die (ik noem het even) "kledij" waarmee hij de rechtszitting bijwoonde verteld mij al genoeg over zijn denkbeelden.
als hij het bij denken houd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 06-04-2005 @ 19:37 :
als hij het bij denken houd
"Denken van" is het eerder. Je gaat niet voor de lol instructies voor het maken van explosieven bewaren, dat doe je met een reden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:02
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
groot gelijk, die nare paparazzi's altijd... ik hoop dat een een goeie mep gehad heeft

Citaat:

kom op, doe even volwassen alsjeblieft; we gaan lonsdale-jongeren, kakkers, alto's, sjonnies of staphorstenaren ook niet puur op hun kleding beoordelen;

"Nou dan weten we het wel" is voor mensen uit de jaren '50.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:03
JH
JH is offline
Hij kan dan wel juridisch gezien nog niet te pakken zijn maar intussen is het wel volkomen duidelijk in welke richting hij denkt. Dat is gewoonweg een gevaar. Die gevangenisstraf zal dan toch niet zo'n groot effect hebben maar het lijkt me een beter idee om eens stevig te hersenspoelen, dit is gewoon het soort tuig dat problemen blijft veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:12
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Foresight schreef op 06-04-2005 @ 20:02 :

kom op, doe even volwassen alsjeblieft; we gaan lonsdale-jongeren, kakkers, alto's, sjonnies of staphorstenaren ook niet puur op hun kleding beoordelen;

Waarom hoor ik vanaf vorige maand dan elke dag wel een aantal keer de term "lonsdale-jongeren" Als je mensen die dat merk kleding dragen gaat indelen in een groep en vervolgens dat woordje een lading geeft door de groep in kwestie toe te schrijven aan geweldadige vechtpartijen doe je ook aan het beoordelen op kleding. Met kakkers, alto's of sjonnies is het precies hetzelfde, kleding zegt wie je bent en laat wat zien van je persoonlijkheid. En zo is dat precies hetzelfde als bij deze jonge Mohammedaan.

Waarom loopt hij volgens jou dan in dit kloffie rond terwijl zijn vrienden waarschijnlijk rondlopen met levi's, armani en nike?

Je hele betoogje gaat compleet onderuit

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:08
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:

Kledij? Hmmm, het is geen lonsdale style ofzo hoor. De meerderheid van de mensen die dat soort kledij draagt, zijn zeer vredelievende mensen, weliswaar een minderheid in NL, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is (Arabische wereld) dan zul je dit soort kleding in overvloed zien.

Ik persoonlijk vind het prachtige kledij. Zeer losjes en luchtig...
Oud 06-04-2005, 20:13
Verwijderd
Hij kan wel veroordeeld worden voor het verwekken van een kind bij een bekeerd mokkel en dat kind 'Zwaard van het Geloof' noemen. Dat is wel strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 20:48
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 06-04-2005 @ 20:12 :
Waarom hoor ik vanaf vorige maand dan elke dag wel een aantal keer de term "lonsdale-jongeren" Als je mensen die dat merk kleding dragen gaat indelen in een groep en vervolgens dat woordje een lading geeft door de groep in kwestie toe te schrijven aan geweldadige vechtpartijen doe je ook aan het beoordelen op kleding. Met kakkers, alto's of sjonnies is het precies hetzelfde, kleding zegt wie je bent en laat wat zien van je persoonlijkheid. En zo is dat precies hetzelfde als bij deze jonge Mohammedaan.

Waarom loopt hij volgens jou dan in dit kloffie rond terwijl zijn vrienden waarschijnlijk rondlopen met levi's, armani en nike?

Je hele betoogje gaat compleet onderuit
Nee helemaal niet, het zegt alleen iets over hoe voorbeoordeeld jij denkt.

veel sterkte ermee.

Oh.. en wil je mij alsjeblieft niet over een kam scheren met "de Media" die het wel nodig vinden Lonsdale-dragers over een kam te scheren?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:24
Verwijderd
Vooroordelen zijn stout, maar niet inzien dat bepaalde kleding bij bepaalde groepen hoort is gewoon dom. Het moge bekend zijn dat Lonsdale tegenwoordig zeer sterk met rechtse neigingen wordt geassocieerd - wat zeg ik, het is zelfs een journaalwoord geworden. Gerard Arninkhof in het NOS journaal gebruikt gewoon de aanduiding 'Lonsdalers' en in de krant zie je regelmatig het woord 'Lonsdalejongere' waar een jongere met rechtsradicale sympathiëen wordt bedoeld.

Met andere woorden, degenen die nu nog Lonsdale dragen nu het merk zo in de publiciteit is gekomen, kiezen er bewust voor met dat imago in verband gebracht te worden. Ergo, je kunt vrij veilig zeggen dat de kans dat iemand die nu Lonsdale draagt, het op zijn minst genomen niet erg vindt om met zo'n imago in verband gebracht te worden. Ik zie niet in wat daar 'bevooroordeeld' aan is.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 22:01
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 22:24 :
Vooroordelen zijn stout, maar niet inzien dat bepaalde kleding bij bepaalde groepen hoort is gewoon dom. Het moge bekend zijn dat Lonsdale tegenwoordig zeer sterk met rechtse neigingen wordt geassocieerd - wat zeg ik, het is zelfs een journaalwoord geworden. Gerard Arninkhof in het NOS journaal gebruikt gewoon de aanduiding 'Lonsdalers' en in de krant zie je regelmatig het woord 'Lonsdalejongere' waar een jongere met rechtsradicale sympathiëen wordt bedoeld.

Met andere woorden, degenen die nu nog Lonsdale dragen nu het merk zo in de publiciteit is gekomen, kiezen er bewust voor met dat imago in verband gebracht te worden. Ergo, je kunt vrij veilig zeggen dat de kans dat iemand die nu Lonsdale draagt, het op zijn minst genomen niet erg vindt om met zo'n imago in verband gebracht te worden. Ik zie niet in wat daar 'bevooroordeeld' aan is.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Lonsdale is pas verkeerd wanneer dit gepaard gaat met een hakenkruis, een whitepower teken of andere van dat soort tekens, gepaard met een Nederlandse vlag.
Oud 06-04-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
BiL@L schreef op 06-04-2005 @ 23:01 :
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Lonsdale is pas verkeerd wanneer dit gepaard gaat met een hakenkruis, een whitepower teken of andere van dat soort tekens, gepaard met een Nederlandse vlag.
Je zult het toch met me eens zijn dat wanneer je tegenwoordig Lonsdale koopt, de kans heel groot is dat je in verband wordt gebracht met brandstichtingen en relletjes à la Bedir in Uden. Als je dus nu nog Lonsdale koopt, accepteer je bewust die kans en waarschijnlijk vind je dat dan niet erg.

Tenminste, ik kan me niet echt voorstellen dat er mensen in Nederland zijn die nog nooit van Lonsdale hebben gehoord als ze de actualiteit een beetje hebben gevolgd, tenzij ze de afgelopen maanden onder een steen hebben geleefd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 22:41
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 23:35 :
Je zult het toch met me eens zijn dat wanneer je tegenwoordig Lonsdale koopt, de kans heel groot is dat je in verband wordt gebracht met brandstichtingen en relletjes à la Bedir in Uden. Als je dus nu nog Lonsdale koopt, accepteer je bewust die kans en waarschijnlijk vind je dat dan niet erg.

Tenminste, ik kan me niet echt voorstellen dat er mensen in Nederland zijn die nog nooit van Lonsdale hebben gehoord als ze de actualiteit een beetje hebben gevolgd, tenzij ze de afgelopen maanden onder een steen hebben geleefd ofzo.
Ik begrijp je wel, maar je kunt het niet verbieden. Dat zou onrechtvaardig zijn tegenover het bedrijf dat deze kleding produceert. Aangezien zij het gedachtengoed dat dit soort jongeren trekt niet steunen en er zelfs tegen ageren. Je zou dat bedrijf hoogstens kunnen belonen met postbus 51 spotjes met statements als "Lonsdale loves all colors." enz...

Oud 07-04-2005, 00:47
T_ID
T_ID is offline
Daar kan je gvd 4 jaar voor krijgen.

Die gozer is nu voor, wat? de vierde keer vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs (of beter gezegd, gebrek aan rechtmatigheid van het bewijs).

Niet alsof Samir A. ooit nog wat dan ook zal doen zonder dat de AIVD er van weet, maar het feit dat iemand die bereid is mensen te vermoorden, puur omdat ze bij 'het westen' horen rustig vrij rond kan lopen is hemeltergend.
Oud 07-04-2005, 08:46
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-04-2005 @ 01:47 :
Daar kan je gvd 4 jaar voor krijgen.

Die gozer is nu voor, wat? de vierde keer vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs (of beter gezegd, gebrek aan rechtmatigheid van het bewijs).

Niet alsof Samir A. ooit nog wat dan ook zal doen zonder dat de AIVD er van weet, maar het feit dat iemand die bereid is mensen te vermoorden, puur omdat ze bij 'het westen' horen rustig vrij rond kan lopen is hemeltergend.
Ik snap ook niet waarom de wetsregels die bewijs onrechtmatig verkregen kunnen verklaren nog niet allang zijn geschrapt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 07-04-2005 @ 09:46 :
Ik snap ook niet waarom de wetsregels die bewijs onrechtmatig verkregen kunnen verklaren nog niet allang zijn geschrapt.
Je kunt niet alles snappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten