Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 11:41
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Eigenlijk wou ik als titel:
het verhaal van de dappere ridder en de schone prinses, maar dan door de ogen van de draak.
Maar dat paste niet in het titelvak.
Het is dus een standaard fantasyverhaal, maar dan met een bijzondere insteek. Bovendien is het humoristisch bedoeld.
opbouwende kritiek is welkom, maar liever geen afzeikkritiek, als je begrijpt wat ik bedoel.....
Nou hier komt het:

Saai saai saai. Ik verveel me. Niks te doen. Bovendien heb ik honger.
Ik ben…ja dat weet ik eigenlijk niet. ‘k heb geen naam.
Maar ik ben rood, ben 15 meter groot, heb schubben, vleugels en ik spuug vuur.
Ja, ik ben een draak ja. En nou niet meteen in paniek wegrennen, ‘k vond het net zo fijn om wat gezelschap te hebben. Blijf nog even, ik beloof dat ik je niet zal opeten.
Ik vind mensen niet eens lekker. De meeste die hier komen, hebben een harnas aan dat nogal zwaar op de maag ligt. Ridders ja. Die komen hier soms om mij dood te maken. Is ze tot dusver nog niet gelukt echter. Ha ha. (pardon, moest even lachen)
Waarom ze hier komen, vraag je je af.
Euhmmm, nou….. een kleine erfenis van mijn vader….die heeft in zijn jeugd iets gevangen en in deze toren opgesloten…..
Nou mijn vader, dat was pas een echte draak. Hij was de schrik van de hele streek. Helaas werd hij door een ballista getroffen toen ik klein was. Mijn moeder was toen al gedood.
Oh, je wilt weten wat er in die toren zit? Goud zeg je? Nee, geen goud. Mijn vader heeft vroeger een prinses ontvoerd, en die zit hier opgesloten. Het is mijn taak om haar te bewaken, maar ik heb er helemaal geen zin meer in. Ze is namelijk verschrikkelijk geëmancipeerd. Ik moet altijd allerlei klusjes doen hier, anders gaat ze gillen, en daar kan ik niet tegen. Bovendien wil ze altijd haar zin hebben….
Wat? Vrijlaten? Nee, dat gaat niet! Dan ben ik de schande van het drakenras. Volgens onze wetten mag ze hier pas weg als een dappere ridder haar meeneemt. Maar dat is nog nooit voorgekomen. En ik ga ze niet laten winnen want dan ben ik dood, en dat zie ik ook niet zo zitten. Dilemma hé?
Ik heb al geprobeerd om te zeggen dat ze haar gewoon mogen meenemen als ze mij met rust laten, maar daar luisteren ze nooit naar. Het zijn allemaal van die ‘eerst hakken, dan pas vragen stellen’ types. En dan noemen ze mij agressief. Ik ben juist zachtaardig en doe geen vlieg kwaad (snik) niemand mag mij……(dikke tranen)
Oh pardon. (veegt tranen af) Zou je tegen niemand willen zeggen dat ik gehuild heb? Dan ben ik alle respect kwijt die ik tot nu toe heb opgebouwd……
Er is eigenlijk maar een ding wat ik wil, maar ik weet niet hoe ik daaraan kan komen. Ik wil graag een jonge draak hebben om op te voeden, zodat ik die van alles kan leren en zo. Ik weet dat ik daarvoor een ei moet hebben, maar ik kan me niet herinneren waar die eieren vandaan komen…. Dat heeft mijn moeder me nooit kunnen vertellen.
Zeg, als jij een drakenei ziet, zou je dat dan even tegen me willen zeggen? Ik wil er graag een mooie prinses voor ruilen. Ze is rijk, heeft de juiste maten, goed gevuld en zo, ze is erg wanhopig en haar vader is erg machtig. Ze is alleen een tikkeltje geëmancipeerd. Een klein beetje maar. En wat moet jij nou met een drakenei? In een toren stoppen en bewaken?
Nou, hebben we een deal?
Oud 19-04-2005, 13:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je maakt er toch geen vervolg op hč, hij is nu toch gewoon af? Dat hoop ik tenminste, want anders gaat denk ik de kracht verloren. Want ja, dit verhaal heeft wel kracht, dat humoristische is zeker gelukt! Ik vind hem grappig en origineel

Ik zou alleen de titel veranderen in iets Nederlands

Citaat:
‘k heb geen naam.
Waarom niet gewoon Ik?
Oud 19-04-2005, 14:08
Nijn*
Nijn* is offline
Als je een verhaal plaatst kun je zowel positieve als negatieve reacties verwachten, ieder zijn mening. En ach, waar ligt de grens tussen opbouwende en afzeikende kritiek?

Ik vind je begin best oké, maar je middenstuk verliest de kracht die je op het einde wel weer terug ziet. Zinnen als:
Citaat:
(pardon, moest even lachen)
Citaat:
Ik moet altijd allerlei klusjes doen hier, anders gaat ze gillen, en daar kan ik niet tegen.
Citaat:
Ik ben juist zachtaardig en doe geen vlieg kwaad (snik) niemand mag mij……(dikke tranen)
Oh pardon. (veegt tranen af)
Vind ik een beetje misstaan hier. Je schrijft een origineel verhaal, vanuit een andere invalshoek en behoorlijk grappig. Maar door deze zinnen lijkt het er af en toe op alsof je het allemaal een beetje té grappig wilt maken (een beetje nep).

Verder ben ik niet zo dol op overdreven veel puntjes achter elkaar, dat staat een beetje slordig en storend, als je begrijpt wat ik bedoel..........

Waarom gebruik je hierbij:
Citaat:
‘k heb geen naam.
Niet gewoon 'Ik'?

Citaat:
Dan ben ik alle respect kwijt die ik tot nu toe heb opgebouwd……
Is het niet: dan ben ik alle respect kwijt dat ik tot nu toe heb opgebouwd?

Verder vind ik het wel oké, niet bijzonder grappig, geen bijzonder mooi taalgebruik, maar wel origineel.

Nijn*

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:45
vleermuismaatje
vleermuismaatje is offline
Ik vind hem cool. echt heel leuk. Het huilen komt niet echt over maar de insteek en het flauwe van de draak spreken me heel erg aan.
Oud 20-04-2005, 08:26
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-04-2005 @ 14:42 :
Je maakt er toch geen vervolg op hč, hij is nu toch gewoon af? Dat hoop ik tenminste, want anders gaat denk ik de kracht verloren. Want ja, dit verhaal heeft wel kracht, dat humoristische is zeker gelukt! Ik vind hem grappig en origineel

Ik zou alleen de titel veranderen in iets Nederlands

Waarom niet gewoon Ik?
Komt idd geen vervolg.
De titel moest ook eigenlijk Nederlands zijn, maar dat paste niet in de titelbalk. Hij staat er wel bij (in de inleiding). Die andere titel kan ik (volgens mij) toch niet meer wijzigen, dus....

Ik had idd gekunnen, maar het was min of meer in spreektaal, vandaar...
Oud 20-04-2005, 08:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 20-04-2005 @ 09:26 :
Komt idd geen vervolg.
De titel moest ook eigenlijk Nederlands zijn, maar dat paste niet in de titelbalk. Hij staat er wel bij (in de inleiding). Die andere titel kan ik (volgens mij) toch niet meer wijzigen, dus....

Ik had idd gekunnen, maar het was min of meer in spreektaal, vandaar...
Maar dan had je er toch nog: Het verhaal van de draak van kunnen maken, dat past toch wel?

Mja, oké... Het staat niet zo mooi, dat 'k
Oud 20-04-2005, 10:53
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-04-2005 @ 09:55 :
Maar dan had je er toch nog: Het verhaal van de draak van kunnen maken, dat past toch wel?

Mja, oké... Het staat niet zo mooi, dat 'k
OK, het klinkt wel iets beter. Maar ik kan de titel niet meer wijzigen, toch?
Oud 20-04-2005, 14:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 20-04-2005 @ 11:53 :
OK, het klinkt wel iets beter. Maar ik kan de titel niet meer wijzigen, toch?
Volgens mij wel, maar ik weet het niet zeker Gewoon even proberen? En anders maakt het natuurlijk ook niet zoveel meer uit
Oud 20-04-2005, 19:37
A Narrator
A Narrator is offline
Leuk verhaal en een origineel idee. Alleen zou ik dat van (pardon, moest even lachen) en (dikke tranen) weglaten.

Waarom schrijf je hierna niet over een Ridder die de Prinses wil bevrijden en daarom een op zoek gaat naar een Draken Ei?
Oud 21-04-2005, 12:57
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Leuk verhaaltje. Niet heel sterk, maar ik vond het wel schattig. Dat pardon ik moest lachen vond ik juist wel grappig. Ehh, ook vind ik dat het wel langer mag, anders is het ook zo'n krom einde. Ik weet niet of je dat van plan was (ben lui, ga niet alle posts doorlezen).

Tja, je moet wel erg je best doen of er iig humor in stoppen wil je dit tot een geslaagd langer verhaal maken, want dit begin zo nog een paar pagina's doorschrijven, ik bedoel in die stijl, wordt wel snel vervelend. Probeer dus je humor er op los te laten, maar niet te geforceerd, want dan krijg je van die rare dingen .
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 10:47
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Simoen schreef op 21-04-2005 @ 13:57 :
Leuk verhaaltje. Niet heel sterk, maar ik vond het wel schattig. Dat pardon ik moest lachen vond ik juist wel grappig. Ehh, ook vind ik dat het wel langer mag, anders is het ook zo'n krom einde. Ik weet niet of je dat van plan was (ben lui, ga niet alle posts doorlezen).

Tja, je moet wel erg je best doen of er iig humor in stoppen wil je dit tot een geslaagd langer verhaal maken, want dit begin zo nog een paar pagina's doorschrijven, ik bedoel in die stijl, wordt wel snel vervelend. Probeer dus je humor er op los te laten, maar niet te geforceerd, want dan krijg je van die rare dingen .
Nou dan zal ik in ieder geval eens nadenken over een vervolg, maar ik beloof niks.
Hangt af van mijn inspiratie.
Oud 22-04-2005, 19:13
aaronmirck
aaronmirck is offline
Leuk, erg leuk. Kan om sommige stukjes erg laggen, het is goed geschreven, maar ook ik zeg dat je na(sorry even laggen) met het haakjes-gekut moet nokken: het ontziert gewoon te erg. Verder niets dan positieve woorden, ik kan dit soort creativiteit erg waarderen, het geeft weer een andere kijk op verhalen, wat ik altijd wel leuk vind.
Oud 25-04-2005, 19:41
Verwijderd
Toen iemand dat zei van misschien een ridder die een ei gaat zoeken enzo, dacht ik leuk, maar toen ik daarna las dat iemand zei dat het misschien wel erg saai ging worden, een paar bladzijden in diezelfde stijl, was ik het daar ook weer mee eens.
Kortom; een post waar je helemaal niets aan hebt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten