Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 11:33
Verwijderd
als ik smorgens wakker wordt (ik zet de wekker meestal om 8 uur) dan kom ik echt niet mn bed uit! Terwijl ik toch altijd best op tijd mn nest induik...
Het probleem daarmee is dus dat ik kei snel weer in slaap val en alsk dan uiteindelijk weer een keer rond 12 uur ofzo wakker wordt, ben ik nog steeds echt supermoe, en dan benk de rest van de dag ook echt uitgeput..
Een tijdje geleden heb ik pfeiffer gehad, dus ik weet niet of dat er nog iets mee van doen heeft...
Weet iemand misschien hoe dat komt en nog belangrijker, wat ik er aan kan doen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 11:40
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het zou goed kunnen dat het nog een restant van de pfeiffer is, je kan er zelfs 2 jaar last van hebben, zo erg dat het een jaar lang niet mogelijk is ook maar iets te doen!

Maar je zou jezelf ertoe moeten dwingen er gewoon om 8/9 uur uit te komen, je zegt zelf dat je genoeg slaap krijgt 's nachts, door te blijven liggen ga je je alleen maar lammer voelen en de rest van je dag is naar de knoppen.
Zorg voor een goede voeding, goede slaap, genoeg beweging en een goed dag en nachtritme.
Oud 20-04-2005, 11:40
Verwijderd
Ik word ook altijd moe wanneer ik langer slaap dan nodig is. (Ik kán zonder problemen langer slapen, maar ik word er dus niet fitter van.) Mja, je zal jezelf moeten dwingen wél op tijd op te staan. Zet twee wekkers; eentje om 7.55 uur, vlak naast je bed. En eentje om 8 uur een stuk van je bed af. Dan kan je je vijf minuten voorbereiden op het opstaan en móet je om 8 uur in ieder geval je bed uit om die tweede wekker uit te zetten. Gooi dan wat koud water in je gezicht en ga wat eten, dan kom je wel op gang
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2005 @ 12:40 :
Ik word ook altijd moe wanneer ik langer slaap dan nodig is. (Ik kán zonder problemen langer slapen, maar ik word er dus niet fitter van.) Mja, je zal jezelf moeten dwingen wél op tijd op te staan. Zet twee wekkers; eentje om 7.55 uur, vlak naast je bed. En eentje om 8 uur een stuk van je bed af. Dan kan je je vijf minuten voorbereiden op het opstaan en móet je om 8 uur in ieder geval je bed uit om die tweede wekker uit te zetten. Gooi dan wat koud water in je gezicht en ga wat eten, dan kom je wel op gang
goh wat een wijs antwoord, hier staat alles wat ik je ook aan had willen raden
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:37
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Xube schreef op 20-04-2005 @ 12:33 :
als ik smorgens wakker wordt (ik zet de wekker meestal om 8 uur) dan kom ik echt niet mn bed uit! Terwijl ik toch altijd best op tijd mn nest induik...
Het probleem daarmee is dus dat ik kei snel weer in slaap val en alsk dan uiteindelijk weer een keer rond 12 uur ofzo wakker wordt, ben ik nog steeds echt supermoe, en dan benk de rest van de dag ook echt uitgeput..
Een tijdje geleden heb ik pfeiffer gehad, dus ik weet niet of dat er nog iets mee van doen heeft...
Weet iemand misschien hoe dat komt en nog belangrijker, wat ik er aan kan doen!
Het is niet goed om dan toch nog tot 12 uur te blijven liggen, ook al ben je moe. Zo went je lichaam er namelijk ook aan dat het altijd lang slaapt/rust.
Probeer, bijvoorbeeld met de tips van Andijvie, er toch uit te komen, dat helpt het beste, zeker uiteindelijk.
Oud 20-04-2005, 16:04
Verwijderd
Je moet gewoon niet meer dan 8 á 9 uur slapen want dan slaap je veels te veel en daar wordt je gewoon moe van.

Ik hou bijvoorbeeld heel erg van lekker blijven liggen, daarom gaat mijn wekker ookal om 6.30 als ik er pas om 7.00 uit moet, kan ik nog even 3x op snooze drukken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten