Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Lang leve Bios hacker, ik heb een Pentium 800 op een S939 mama plankje Soms is het wel nodig... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb dus dit in mijn bios staan nu: ADVANCED: CPU Speed (1200MHz) CPU Frequency Multiple (12.0x) (kan ik niks intypen) CPU Extrenal Freqvency (MHz) (100/33) (kan ik niks intypen) Memory Frequency (MHz) (Auto) CPU Vcoresetting (Auto) CPU Vcore (1.600v) (kan ik niks intypen) CPU level 1 Cache (Enabled) CPU level 2 Cache (Enabled) Ps/2 mouse Function control (Auto) USB legacy Support (Auto) OS/2 Onboard Menory > 64M (Disabled) Chip Configuration I/O Device Configuration PCI Configuration hopelijk kan iemand zeggen wat ik dan eventueel zou moeten aanpassen bedankt. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
*Hier kan ik niet eens op staan dat is het nou juist Memory Frequency (MHz) (Auto) *bij deze kan ik kiezen tussen auto waar die nu op staat of 266 Moet ik dan 266 kiezen of op auto laten? |
![]() |
||
Citaat:
Underclocked betekent dat ze minder snel draaien dan standaard het geval is (de fabrieksinstellingen). Je kunt niet standaard op een lagere snelheid draaien dan standaard het geval is. Jij bedoelt dat een processor altijd wat speling heeft qua kloksnelheid, dat noemt men Speedbin (weggegooide snelheid eigenlijk; de potentie heeft hij wel maar standaard staat hij lager ingesteld).
||
Citaat:
Maar misschien kun je beter je processor inruilen. En misschien had je beter deze proc gewoon niet gekocht. Maarja. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon fsb verhogen, en benchen/stressen. Wordt hij onstabiel, voltage verhogen en verder gaan. Anders timings losser zetten van je geheugen. Tot dat je aan een bepaald maximum zit. Temp en zo. Anders eerst je mem dvider op 100 zetten met 3-4-4-8 timings of zo. En dan kijken wat je CPU maximaal kan. Daarna je Cpu op 4x multiplier zetten en kijken wat je max mem kan. Op bepaalde timings. Daarna de gulden midden weg vinden ![]() Eitje
||
Citaat:
![]() Op het moment dat amd bv een tekort had in het 2400 segment, werden de net geproduceerde cpu's (veel meer potentie) terug geschroeft. Dit om aan de vraag te voldoen en dit deel van de niet in handen vanintel laten vallen. Vervolgens ontstaat overclockings heaven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bespaart mij een hoop tijd... En Enlightenment haar site krijgt meer bekentenis ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Al zou ik het ook zo getyped kunnen hebben, mierenneuker die ik ben ![]()
||
Citaat:
![]() en ik snap best dat er andere tuts zijn, maar deze van E. is gewoon lekker helder uitgelegd... |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En hey, zo slecht is mijn Nederlands nu ook weer niet...
|
Jolt, overclocken moet je niet aan beginnen als je je niet goed hebt ingelezen. Stel je systeem POST niet meer, dan moet je een CMOS clear doen. Als iemand niet weet hoe dat moet, is dat flink balen. Ook omdat je dan je computer niet kunt gebruiken om het op google of een forum op te zoeken.
Voordat je gaat overclocken eerst goed inlezen, is mijn advies. Mijn tutorial kun je hier vinden: http://www.fluffles.net/tutorials/hardware/overclocking Kijk vooral bij "Overclocken voor newbies"
||
Citaat:
Als je niet eens weet hoe je je bios moet resetten, kan je beter maar niks doen. Maar de mooie nieuwe moederborden (Msi, Asus, DFI K8 serie) hebben allemaal een mooi knopje, jumper free dus ![]() ![]() Maar het is nog altijd een eigen risico.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Prime95 zegt niet alles. Wat ik al zei, een te hoge HTT was bij mij waarschijnlijk de oorzaak. Hetzelfde bij G.Skill mem, die heeft ook een probleem bij memtest in een test als je die op 280+ mhz laat lopen.
Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 21:07. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
Software & Hardware |