Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 19:56
Snow White
Snow White is offline
Hello,

Ik heb een probleem waar ik zeer veel en al lang last van heb en ik ben heel benieuwd of mensen dit herkennen en wat zij er aan hebben gedaan en/of zij ook een onderzoek hebben laten doen.

Ik heb vroeger een eetstoornis gehad waarbij ik ook zeer vaak braakte. Daar ben ik al een aantal jaren weer mee gestopt.
Ik weet ook absoluut niet of het verband staat met de symptomen die ik nu heb.

Ik heb namelijk al 2 jaar veel last van mijn maag. De afgelopen maanden is het erger geworden. Ik heb een slechte adem, bij alles wat ik eet, moet ik 'opboeren' of zit ik heel snel vol. Dat is heel genant wanneer ik in gezelschap van mensen ben. Mijn vriendin is het wel gewend, maar ik voel me er toch vervelend bij. Ook zit ersoms slijm bij mijn ontlasting. Ik kan gerust een week niet naar de wc gaan, of juist 10 keer op een dag. Soms zit ik zo vol dat ik gewoon als vanzelf overgeef terwijl ik dan nog geen half bordje heb leeggegeten.
Ik ben al een aantal keren naar de huisarts geweest voor dit probleem.
De eerste keer zei hij dat ik te snel at en dronk. Dit heb ik drastisch geminderd maar het bleek wel mee te vallen en bovendien werden de klachten niet minder.
De keer daarop ging ik terug, dit was nadat ik al 2 weken diaree had. Hij stelde vast dat ik een ontsteking in mijn maag had en dat mijn dikke darm was opgezet. Ik kreeg medicatie (nexium) en daar werd het beter door. Maar nu zijn de klachten weer erger teruggekomen. Hij heeft het erover gehad dat ik eventueel een maagonderzoek moet.
Ik heb al veel dingen op internet opgezocht, van kanker tot luie maag. Ik kom er niet uit, dus ik heb weer een afspraak gemaakt met hem.

Herkent iemand dit probleem? Wat was het bij jou en wat heb je er aan laten doen? Laat me weten want ik heb er erg veel last van!
Oud 19-04-2005, 20:01
Snow White
Snow White is offline
Ik ben ook op de site www.mlds.nl geweest.
Staat veel op maar ik herken van alles wat.
Oud 19-04-2005, 21:24
Roos
Roos is offline
Ga weer naar de huisarts!
Vervelend dat de klachten steeds terugkomen. Misschien is het inderdaad een goed idee van jouw huisarts om eens wat onderzoek te doen. Want zodra men de oorzaak weet, kunnen ze ook een gerichte behandeling starten. Succes.
Oud 20-04-2005, 11:51
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik had het ook heel erg in me maag. Het was zo erg dat ik niet kon staan / zitten / liggen. Ik werd echt gek van de pijn en rolde zowat over de grond van de pijn.

(niet zo erg als jou dat ik vol zit met eten of opboeren en niet naar de toilet kunnen, braken)

Ben heel vaak naar de dokter geweest, heb weet ik hoe veel pillen gehad. Soms hielp het (was een kuur van een week) zodra ik met pillen stopte kreeg ik het weer.

Toen dacht de dokter dat ik het aan me gal (galstenen kan dat?)had ofzo dus ben naar het ziekenhuis gegaan voor een maag onderzoek. Ze konden niets vinden..

Het bleek dus van de zenuwen te komen in totaal heb ik het 3 jaar gehad..

(op school had ik het slecht naar me zin werd vaak gepest, toen ging ik van school af en ging werken, maar daar was ik ook nerveus omdat ze niet aardig waren en deden en dat ik daar samen mee moest werken) Nu heb ik een andere baan heb nergens last meer van

Dus misschien komt het ook wel bij jou door de zenuwen, maar zo extreem heb ik het dus nooit gehad.. en anders gwoon ff naar het ziekenhuis voor onderzoek dan heb je iig zekerheid en kan er wat aan gedaan worden.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:54
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 20-04-2005 @ 12:51 :

(Dus misschien komt het ook wel bij jou door de zenuwen, maar zo extreem heb ik het dus nooit gehad.. en anders gwoon ff naar het ziekenhuis voor onderzoek dan heb je iig zekerheid en kan er wat aan gedaan worden.

Sterkte!
Dankjewel voor je reactie. Ik heb ook ontdekt dat het misschien aan mijn spijsverteringskanaal kan liggen. Daar vond ik namelijk de volgende informatie over op het internet :

Iemand met klachten aan het spijsverteringskanaal kan last hebben van verschillende symptomen.
Zo kunt u last hebben van:

slikklachten (gevoel van een 'prop' in de keel).

eten zakt niet goed.
hoesten, hik, oprispingen of zuurbranden.

Afkeer van sterkruikende voedingsmiddelen (zoals koffie of bloemkool).

vage buikpijn (een gevoelige plaats in de buik).

verstopping en/of diarree.

rood bloed en/of slijm bij de ontlasting.

aandrang om naar het toilet te moeten, maar er komt niets.

Dit lijkt ook erg op wat ik heb. Ik ga morgen naar de dokter. Want ik wil er graag vanaf. Ik weet niet of het ligt aan zenuwen, dat zou wel eens kunnen maar dan heb ik al wel heel lang zeer veel stress.
Ik heb vroeger ook veel misbruik van laxeertabletten gemaakt. Misschien dat ik toch teveel beschadigd heb? Ik ga het iig goed navragen bij de dokter.
Oud 20-04-2005, 13:56
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-04-2005 @ 22:24 :
Ga weer naar de huisarts!
Vervelend dat de klachten steeds terugkomen. Misschien is het inderdaad een goed idee van jouw huisarts om eens wat onderzoek te doen. Want zodra men de oorzaak weet, kunnen ze ook een gerichte behandeling starten. Succes.
ja dat klopt. dankjewel!

Regels voor berichten