Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 19:29
Verwijderd
Voor alle duidelijkheid, ik zoek een mp3 speler.

Maar vanwege het aanbod op het moment en het feit dat ik nog nooit een MP3 speler heb gekocht noch ervaring heb over dit vraag ik dus om advies.
Ik zoek er een met 512MB of hoger met een goede batterij levensduur.
Het liefst een beetje compact maar het uiterlijk is niet zo belangrijk.
Ik heb een budget van ~€100, maar ik kan er altijd €5 tot €50 erbij gooien.

Iemand messchien advies over het merk of type MP3 speler dat ik zoek?
Ervaringen zijn ook welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 22:36
Balance
Balance is offline
Ik zou voor jezelf een aantal dingen gaan bepalen:
- Wil je dat ie ook dienst doet als USB stick?
- Wil je dat je er ook radio mee kan luisteren?
- Moeten er goede oortjes bij zitten of koop je die toch los erbij en maakt dat dus niet zoveel uit?

Ikzelf heb een Creative MuVo V200 (zoals je in het 3e topic van mrboot kan lezen) en ben er tevreden over. Heb wel één 'maar': de speler gaat erg makkelijk aan. Dit is heel irritant als je hem in je tas doet, want er komt vaak wel iets tegenaan en vervolgens haal ik na 2 uur college m'n mp3speler uit m'n tas: blijkt ie 2 uur aan te hebben gestaan en is de batterij dus 2 uur lichter.
Misschien een puntje om naar te kijken waar je in eerste instantie niet aan zou denken.
Oud 21-04-2005, 22:46
]{ing
]{ing is offline
je hoeft al die afwegingen niet te maken, gewoon iRiver kopen. zie andere topics..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-04-2005 @ 23:36 :
Ik zou voor jezelf een aantal dingen gaan bepalen:
- Wil je dat ie ook dienst doet als USB stick?
- Wil je dat je er ook radio mee kan luisteren?
- Moeten er goede oortjes bij zitten of koop je die toch los erbij en maakt dat dus niet zoveel uit?
- Wil je er via een line-in (kabeltje dus) dingen mee op kunnen nemen?

...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:22
Verwijderd
Hij hoeft niet ten dienst te doen als USB stick, radio en voice recorder is niet nodig en oordopjes koop ik er zelf apart bij mocht dat nodig zijn.

EDIT:
Na wat onderzoek en geneuzel kwam ik deze tegen:
iRiver iFP-895, 512MB.

Waarschijnlijk word het deze, nog even wat verder zoeken.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 22-04-2005 @ 14:22 :
Hij hoeft niet ten dienst te doen als USB stick, radio en voice recorder is niet nodig en oordopjes koop ik er zelf apart bij mocht dat nodig zijn.
Een simpel dingetje dus. Tweedehands? Aanbieding afwachten bij de Aldi/Lidl? Of gewoon de goedkoopste zoeken op sites als www.kieskeurig.nl en www.mp3man.nl.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 14:29 :
Een simpel dingetje dus. Tweedehands? Aanbieding afwachten bij de Aldi/Lidl? Of gewoon de goedkoopste zoeken op sites als www.kieskeurig.nl en www.mp3man.nl.
Hoefte niet perse, radio en voice recorden vind ik eigenlijk nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 22-04-2005 @ 14:53 :
Hoefte niet perse, radio en voice recorden vind ik eigenlijk nutteloos.
Volgens mij zit er op bijna alle goedkope dingen wel een voice recorder. Tja, en een simpele mp3 speler voor toch 100 euro en goede kwaliteit enz., kom je toch denk ik op een iRiver oid uit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:56
]{ing
]{ing is offline
die iRiver is een heel prettig spelertje. en niet alleen de bediening is goed, ook het geluid is erg mooi (zeker in vergelijking met de echte budget troep)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 22-04-2005 @ 20:56 :
die iRiver is een heel prettig spelertje. en niet alleen de bediening is goed, ook het geluid is erg mooi (zeker in vergelijking met de echte budget troep)
Zoals dat van de blokker
Nou, iemand uit m'n klas had dus een iRiver, maar binnen een niet al te korte tijd was hij kapot. Waarom weet ik niet precies.

Ikzelf heb de MobiBlu Dah 1200, 512 mb. Relaxed dingetje, kan een afstandsbediening bij, voice recorder, Direct Music Encoding (met een line-in direct in mp3-formaat opnemen), lekker klein, FM radio, en ga zo maar door. Heeft me € 170,- gekocht, nu is hij 10 euro goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 21:08 :
Zoals dat van de blokker
Nou, iemand uit m'n klas had dus een iRiver, maar binnen een niet al te korte tijd was hij kapot. Waarom weet ik niet precies.

Ikzelf heb de MobiBlu Dah 1200, 512 mb. Relaxed dingetje, kan een afstandsbediening bij, voice recorder, Direct Music Encoding (met een line-in direct in mp3-formaat opnemen), lekker klein, FM radio, en ga zo maar door. Heeft me € 170,- gekocht, nu is hij 10 euro goedkoper.
Hoelang doe je ongeveer over 1 batterij?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 23-04-2005 @ 18:25 :
Hoelang doe je ongeveer over 1 batterij?
Pfff, echt geen idee. Meestal doe ik er ongeveer 2-2,5 dag mee, en dat is een paar uur per dag. Volgens mij beweerde die site die ik gaf 12 uur of zo, maar dit klopt niet. Ik denk tussen de 5 en 10 uur (ligt aan volume, etc).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 09:34
Verwijderd
Het word dus de iRiver iFP-895 met Sony E71 oordopjes.

Is het slim om meteen herlaadbare batterijen erbij te kopen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 10:34 :
gefeliciteerd dan
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:

Goede keus. Ik zou wel herlaadbare batterijen erbij kopen, oude accu's gaan niet zo lang mee. En gewone batterijen zijn te duur. Ik had een IFP180, de eerste flash speler van iRiver geloof ik, het batterijklepje was toen nogal gammel. Op minder heldere momenten ben ik vaker oplaadbare batterijen kwijtgeraakt. Maar gelukkig is het klepje vanaf de IFP3xx serie verbeterd
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik heb de GP Mini Powerbank, volgens mij gekocht voor iets van € 12,-. Zaten 2 AAA batterijen van 800 mAh bij. Minder fijn is wel dat ze zeker een hele nacht op moeten laden voordat ze vol zijn.

Je kan natuurlijk ook gewone batterijen kopen, maar dit loopt toch aardig op qua prijs.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 24-04-2005 @ 14:05 :
Ja. Ik heb de GP Mini Powerbank, volgens mij gekocht voor iets van € 12,-. Zaten 2 AAA batterijen van 800 mAh bij. Minder fijn is wel dat ze zeker een hele nacht op moeten laden voordat ze vol zijn.

Je kan natuurlijk ook gewone batterijen kopen, maar dit loopt toch aardig op qua prijs.
Er is een aanbieding bij mp3man.nl, samen met 4x AA batterijen en een oplader: 4 x NiMH AA 2400 mAh.

Maar als ik deze nou eens vergelijk met die van jou, als jij deze zou gebruiken.
Zou je mp3 speler het dan langer doen vanwege een hogere mAh of zie ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 17:00 :
Er is een aanbieding bij mp3man.nl, samen met 4x AA batterijen en een oplader: 4 x NiMH AA 2400 mAh.

Maar als ik deze nou eens vergelijk met die van jou, als jij deze zou gebruiken.
Zou je mp3 speler het dan langer doen vanwege een hogere mAh of zie ik dat verkeerd?
dat zie je verkeerd, hij zou het helemaal niet doen.

AAA (potlood) is iets anders dan AA (penlight)

een hoger amparage is niet noodzakelijkerwijs beter de cell moet ook voldoende spanning kunnen blijven leveren (vooral cellen in digi camera's hebben hier last van)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 24-04-2005 @ 17:14 :
dat zie je verkeerd, hij zou het helemaal niet doen.

AAA (potlood) is iets anders dan AA (penlight)

een hoger amparage is niet noodzakelijkerwijs beter de cell moet ook voldoende spanning kunnen blijven leveren (vooral cellen in digi camera's hebben hier last van)
Nee maar eigenlijk bedoelde ik dat de AA(A) (Noem je dat de cells?) hetzelfde waren dus een 'stel nou eens dat.'
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:33
twain4me
twain4me is offline
blijft het antwoord het zelfde..
ja er zit meer stroom in..
Nee dit hoeft niet te betekenen dat je apperaat langer zal werken.
de ontlaadspanning is de schuldige in deze

Dus alleen het amperage is niet voldoende om cellen te beordelen

edit: bij mp3 spelers zal het waarschijnlijk wel zo zijn. Zoals ik al noemde kunnen fotocamera's een heel ander verhaal zijn.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 16:36.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 17:29 :
Nee maar eigenlijk bedoelde ik dat de AA(A) (Noem je dat de cells?) hetzelfde waren dus een 'stel nou eens dat.'
Nee, sorry. Ik was even vergeten dat in de iRiver waarschijnlijk AA batterijen gaan, en in de van mij AAA batterijen. Ze zijn dus niet hetzelfde!

(AA zijn die grotere batterijen, meestal gaan die in een zaklamp oid. Die AAA batterijen zie je vaak in kleine mp3-spelers of in digitale camera's)

Even verkeerd gedacht.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 16:36.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:38
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
mrboot schreef op 24-04-2005 @ 17:34 :
Nee, sorry. Ik was even vergeten dat in de iRiver waarschijnlijk AA batterijen gaan, en in de van mij AAA batterijen. Ze zijn dus niet hetzelfde!

(AA zijn die grotere batterijen, meestal gaan die in een zaklamp oid. Die AAA batterijen zie je vaak in kleine mp3-spelers of in digitale camera's)

Even verkeerd gedacht.
je vergeet kleine zaklampen met AAA
BTW. AAA in een digi camera het wordt steeds gekker
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 24-04-2005 @ 17:38 :
Maakt niet uit.

Maar heeft iemand nog ervaring met oordopjes van Sony?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 24-04-2005 @ 17:38 :

Nou ja, in een analoge fotocamera dan. In een modere digitale camera zit meestal een accu, je hebt gelijk. Ander voorbeeld, afstandsbediening van je tv dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 16:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-04-2005 @ 17:39 :
Maakt niet uit.

Maar heeft iemand nog ervaring met oordopjes van Sony?
Ik heb de Ex 71. Worden steeds beter naarmate ik ze langer in gebruik heb. In het begin was ik alleen echt enthousiast over het draagcomfort, maar door het inspelen is ook het geluid steeds beter geworden. Nu klinken ze stukken beter dan mn oude Sennheiser MX400. Het enige nadeel van de dopjes vind ik de kabel, het stuk tussen linker oordopje en rechter is aan de lange kant, had wel 10 cm korter gemogen..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 24-04-2005 @ 17:59 :
Ik heb de Ex 71. Worden steeds beter naarmate ik ze langer in gebruik heb. In het begin was ik alleen echt enthousiast over het draagcomfort, maar door het inspelen is ook het geluid steeds beter geworden. Nu klinken ze stukken beter dan mn oude Sennheiser MX400. Het enige nadeel van de dopjes vind ik de kabel, het stuk tussen linker oordopje en rechter is aan de lange kant, had wel 10 cm korter gemogen..
Voor hoeveel heb je ze gekocht?

En er zit toch een kabel bij zodat je ze om je nek kan hangen of heb ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:44
]{ing
]{ing is offline
Ja het hangt ook om mn nek, alleen dat stuk wat over je nek loopt is aan de lange kant

38 euro exclusief verzending, 46 inclusief
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:17
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
in de nieuwe consumentengids staat een onderzoek naar mp3 spelers
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 24-04-2005 @ 20:17 :
in de nieuwe consumentengids staat een onderzoek naar mp3 spelers