Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gister een tetanusprik gehad en nu is mijn arm dik, hard, rood, stijf en pijnlijk. Ook heb ik uitslag rond die prikplek. Nou heb ik vanmiddag onder de warme douche gestaan en toen was het een stuk minder pijnlijk en stijf dus ik heb net met mijn warme kersenpitkussentje op mijn arm gezeten. Nou sprak ik mijn moeder net en ze zei dat ik beter een koud washandje kon pakken omdat het ook warm was en gloeide enzo. Nou vraag ik me af wat ik beter kan doen: kersenpitkussentje (warmte) tegen stijfheid en pijn of koud washandje tegen zwelling, gloeien en pijn?
Oud 19-04-2005, 20:26
Ieke
Ieke is offline
Afwisselent
Maar goed, nu serieus. Ik heb nu een aantal keer hepB gehad en het afvies wat we daar kregen was bewegen, het liefste sporten ofzo. Dit omdat de doorbloeding dan beter wordt, minder stijfheid en een snellere opname van de stoffen.
In deze redenatie kan je zeggen: van warmte gaan je bloedvaten ook wat meer open staan. Maar goed, ik zou gewoon zeggen: wat je zelf het fijnste vind.
Oud 19-04-2005, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 19-04-2005 @ 21:26 :
Afwisselent
Maar goed, nu serieus. Ik heb nu een aantal keer hepB gehad en het afvies wat we daar kregen was bewegen, het liefste sporten ofzo. Dit omdat de doorbloeding dan beter wordt, minder stijfheid en een snellere opname van de stoffen.
In deze redenatie kan je zeggen: van warmte gaan je bloedvaten ook wat meer open staan. Maar goed, ik zou gewoon zeggen: wat je zelf het fijnste vind.
Mja, bewegen heb ik ook wel gedaan maar ik reageer altijd heel heftig op inentingen en dus blijkbaar ook op deze. Ik vroeg me af of een van beide het kon verergeren omdat ik de vorige keer na meningokokkenprik veel meer pijn in mijn arm had nadat ik in de zon had gelegen. Ik ga vanavond dan maar een washandje proberen, volgens mijn moeder werkte dat ook toen ik baby was.
Oud 19-04-2005, 21:23
Raven
Raven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 21:30 :
Mja, bewegen heb ik ook wel gedaan maar ik reageer altijd heel heftig op inentingen en dus blijkbaar ook op deze. Ik vroeg me af of een van beide het kon verergeren omdat ik de vorige keer na meningokokkenprik veel meer pijn in mijn arm had nadat ik in de zon had gelegen. Ik ga vanavond dan maar een washandje proberen, volgens mijn moeder werkte dat ook toen ik baby was.
zwemmen doet wonderen .. maar was wel (vrijwel) meteen erna. ik weet niet hoe het zit als het al een dag geleden is.

wrom moest je die ? ergens in getrapt ofzo

iig beterschap

@ ieke: afwisselend

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-04-2005 @ 22:23 :
zwemmen doet wonderen .. maar was wel (vrijwel) meteen erna. ik weet niet hoe het zit als het al een dag geleden is.

wrom moest je die ? ergens in getrapt ofzo

iig beterschap

@ieke: afwissellend
Mja, sporten heeft nu weinig zin meer denk ik omdat ik hem gistermiddag gehad heb.

Ik kreeg hem bij het preventief medisch onderzoek hier aan de universiteit voor alle eerstejaars omdat ik hem tien jaar geleden voor het laatst gehad had, en dan is ie verlopen.

Dankje

Ieke is dyslectisch
Oud 19-04-2005, 21:31
Raven
Raven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 22:26 :
Mja, sporten heeft nu weinig zin meer denk ik omdat ik hem gistermiddag gehad heb.

Ik kreeg hem bij het preventief medisch onderzoek hier aan de universiteit voor alle eerstejaars omdat ik hem tien jaar geleden voor het laatst gehad had, en dan is ie verlopen.

Dankje

Ieke is dyslectisch
weet ik
maar we plagen elkaar wel vaker

ow ok.. dacht al ze zal toch niet gewond zijn
viel verder wel mee ? alleen stijve arm .. ?
hmmja sporten kan zoieso geen kwaad en in water ben je volgens mij altijd minder stijf.. ik iig wel tenminste
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-04-2005 @ 22:31 :
weet ik
maar we plagen elkaar wel vaker

ow ok.. dacht al ze zal toch niet gewond zijn
viel verder wel mee ? alleen stijve arm .. ?
hmmja sporten kan zoieso geen kwaad en in water ben je volgens mij altijd minder stijf.. ik iig wel tenminste
Okee dan

Nee, gewond ben ik gelukkig niet, naja op een miniplekje in mijn arm na dan Het prikje zelf viel echt mee maar de nawerking niet zo, stijf, pijnlijk (voelt alsof er nog een naald instaat), uitslag, rood, dik, warm.

Mja, sporten kan nooit kwaad neem ik aan maar ik probeer ook wel gewoon te blijven bewegen, alles te doen wat ik normaal ook doe. Ik ben voor een groot deel tweehandig en ik heb hem links gekregen dus ik doe ook wel vrij veel met links dus het bewegen doe ik wel.
Oud 19-04-2005, 21:36
Verwijderd
Niet te druk over maken, mss dat de pijn dan sneller weggaat .

Verder zou ik gaan voor het koude washandje, moeders hebben toch altijd gelijk .

Sterkte ermee, hopelijk is het irritante gevoel snel weg getrokken.

gelukkig heb ik hier nooit echt last van na een vaccinatie, aangezien ik 6 keer hep b inenting heb moeten krijgen, en nog geen antistoffen heb .
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 22:33 :
Okee dan

Nee, gewond ben ik gelukkig niet, naja op een miniplekje in mijn arm na dan Het prikje zelf viel echt mee maar de nawerking niet zo, stijf, pijnlijk (voelt alsof er nog een naald instaat), uitslag, rood, dik, warm.

Mja, sporten kan nooit kwaad neem ik aan maar ik probeer ook wel gewoon te blijven bewegen, alles te doen wat ik normaal ook doe. Ik ben voor een groot deel tweehandig en ik heb hem links gekregen dus ik doe ook wel vrij veel met links dus het bewegen doe ik wel.
ben ook tweehandig .. schrijf wel links (als het ff kan )
hu anders .,. van die advil spray schijnt ook te helpen had ik wel es gehoord
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 19-04-2005 @ 22:36 :
Niet te druk over maken, mss dat de pijn dan sneller weggaat .

Verder zou ik gaan voor het koude washandje, moeders hebben toch altijd gelijk .

Sterkte ermee, hopelijk is het irritante gevoel snel weg getrokken.

gelukkig heb ik hier nooit echt last van na een vaccinatie, aangezien ik 6 keer hep b inenting heb moeten krijgen, en nog geen antistoffen heb .
Mja, ik probeer me er ook niet zo druk om te maken maar iedere keer dat ik iets doe wat pijn doet dan denk je er natuurlijk toch aan.

Ik ga denk ik ook voor het advies van mijn moeder, als het vroeger werkte waarom nu dan ook niet? Ik hoop dat het dan sneller over is en dat ik dan vannacht wel slaap.

Wees blij dat je er geen last van hebt dan. Ik reageer altijd heel heftig, ook al toen ik klein was enzo. Vorige keer was ik echt ziek (misselijk, duizelig, koorts) maar dat gelukkig nu niet.
Oud 19-04-2005, 21:41
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 22:26 :

Student uit Leuven zeker?

OT: ik zou er ook een koud washandje of iets dergelijks op houden. En misschien één of ander zalfje tegen de zwelling?
Oud 19-04-2005, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 19-04-2005 @ 22:41 :
Student uit Leuven zeker?

OT: ik zou er ook een koud washandje of iets dergelijks op houden. En misschien één of ander zalfje tegen de zwelling?
Jep

Zalfjes vermijd ik liever nog even omdat het wondje nog niet helemaal dicht is geloof ik. Zoiets heb ik ook niet in huis trouwens.
Oud 19-04-2005, 21:47
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 22:43 :
Jep

Zalfjes vermijd ik liever nog even omdat het wondje nog niet helemaal dicht is geloof ik. Zoiets heb ik ook niet in huis trouwens.
Ja, dan zou ik ook even wachten... Dan lijkt de enige optie het koude washandje. Tenzij jij nog steeds het warme washandje wilt
Oud 19-04-2005, 21:50
Raven
Raven is offline
Masseren helpt ook trouwens.. als je dat aandurft
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 09:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gaat nu al een heel stuk beter. Het is niet meer stijf maar nog wel dik, rood en pijnlijk

Ik heb vannacht met een washandje op mijn arm geslapen voor zolang dat duurde en ik heb iig beter geslapen dan de nacht ervoor dus het lijkt dat het toch wat geholpen heeft.
Oud 20-04-2005, 09:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-04-2005 @ 22:50 :
Masseren helpt ook trouwens.. als je dat aandurft
Dat heb ik ook geprobeerd maar omdat het zo hard is gaat dat niet echt zonder dat het heel veel pijn doet.
Oud 20-04-2005, 10:20
Raven
Raven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2005 @ 10:18 :
Dat heb ik ook geprobeerd maar omdat het zo hard is gaat dat niet echt zonder dat het heel veel pijn doet.
hmmja *lolly geeft* grote meid
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 10:45
Henkje
Henkje is offline
Tetanusprikken zijn echt vervelend. Die huisartsvrouwmens zei dat je er niets van voelde achteraf, misschien een beetje dik... Man, ik heb het geweten... vette spierpijn en dat allemaal door een rat die me zonodig moest bijten
Oud 20-04-2005, 14:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 20-04-2005 @ 11:45 :
Tetanusprikken zijn echt vervelend. Die huisartsvrouwmens zei dat je er niets van voelde achteraf, misschien een beetje dik... Man, ik heb het geweten... vette spierpijn en dat allemaal door een rat die me zonodig moest bijten
Die arts zei tegen mij dus dat je van deze prik juist heel weinig last had Maar goed, dat zeiden ze bij meningokokken ook en daar had ik ook heel veel last van.
Oud 21-04-2005, 10:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb maandag die spuit gehad en het is nu nog niet over Dat duurt nou toch wel lang? Ik dacht dat het na een dag of drie wel over zou zijn. Het is nu niet meer stijf maar nog wel hard en pijnlijk en ik kan er bijvoorbeeld nog altijd niet op slapen.
Oud 21-04-2005, 11:07
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2005 @ 11:14 :
Ik heb maandag die spuit gehad en het is nu nog niet over Dat duurt nou toch wel lang? Ik dacht dat het na een dag of drie wel over zou zijn. Het is nu niet meer stijf maar nog wel hard en pijnlijk en ik kan er bijvoorbeeld nog altijd niet op slapen.
Misschien moet je maar eens terug gaan en vragen wat het is en wat eraan gedaan kan worden?
Oud 21-04-2005, 12:04
Ieke
Ieke is offline
Bij mij duurde het wel een week voordat ik geen last meer had van mijn laatste HepB. Volgens mij hangt het er gewoon vanaf hoe heftig je reactie erop is. Heb het idee dat het hoe heftiger, hoe langer het duurt voordat het ook weer helemaal weg is.
Oud 21-04-2005, 14:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-04-2005 @ 13:04 :
Bij mij duurde het wel een week voordat ik geen last meer had van mijn laatste HepB. Volgens mij hangt het er gewoon vanaf hoe heftig je reactie erop is. Heb het idee dat het hoe heftiger, hoe langer het duurt voordat het ook weer helemaal weg is.
Ah okee, dan is vier dagen niet eens bijzonder lang. Ik bedacht me vanmiddag ook dat ik van die meningokokkenprik ook langer dan vier dagen last had maar toen was ik echt ziek en dat duurt dan ook langer lijkt me. Ik reageer altijd heel heftig dus dan zal het daarom ook wel langer duren. Ik weet iig zeker dat ik antistoffen aan het opbouwen ben nu lijkt me

Regels voor berichten