Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 14:21
noa-zut
noa-zut is offline
Ik heb al een aantal jaren een vriend met wie ik pas een huis heb gekocht . (hiervoor woonden we ook al samen maar dan op een klein etagetje

Onze relatie ging ik het begin allemaal echt super, deden veel dingen samen. Nou heeft hij een erg drukke baan die veel tijd van hem vraagt. Hij zit zeker 2 weekenden in de maand in het buitenland. Ik heb door de jaren heen een heel druk sociaal leven weten op te bouwen, zodat ik ook een eigen leven heb gekregen omdat hij zo vaak weg is.

Maar nu ik samen met hem het huis heb gekocht, had ik gehoopt dat we daar meer tijd samen in zouden kunnen besteden. De hele inrichting ed heb ik alleen gedaan of samen met een goede vriendin. Mijn vriend heeft het zo druk met werk dat hij geen tijd heeft.

Ik krijg steeds vaker het gevoel alsof we wel samen wonen en alleen tegelijk. We leven een beetje langs elkaar heen.

IK heb het er met hem over gehad, maar telkens krijg ik hetzelfde antwoord dat hij een verantwoordelijke baan heeft en enorm belangrijk is voor het kantoor. (hij verdient er enorm veel en vind dat ik hem dankbaar moet zijn)

Ik voel me dus best wel een beetje zijn tweede keus, of in de steek gelaten.

Heeft er iemand ideëen of wat, wat ik kan doen? Of heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 14:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 14:29
filia dei
filia dei is offline
ik heb 'n hekel aan mensen die zeggen dat ze belangrijk zijn en onmisbaar en onvervangbaar op hun werk.

Owh en dat je dankbaar moet zijn om het geld dat hij verdient is onzin. Ik heb liever een vriendje zonder geld die genoeg aandacht aan me besteed dan eentje die me alleen maar probeert te kopen en er verder nooit is.

Maarjah, doet hij verder nog iets anders dan werken? Als hij alleen maar werkt en slaapt en eet en op verjaardagen of anderen sociale aangelegenheden over z'n werk praat, dan lijkt het me fucking irritant. En weet ik ook niet wat je kan doen. Je kan hem moeilijk vragen een andere baan te zoeken ofzo.

Als hij wel andere dingen doet kan je voorstellen dát samen te doen. Gaat hij fitnessen ofzo, dan kan je meegaan.

Maar jah, hij moet wel bereidt zijn erover te praten. Misschien kan je er over beginnen op een moment dat hij niet druk bezig is met z'n werk, maar aan het ontspannen is.
Oud 21-04-2005, 14:32
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
filia dei schreef op 21-04-2005 @ 15:29 :
ik heb 'n hekel aan mensen die zeggen dat ze belangrijk zijn en onmisbaar en onvervangbaar op hun werk.

Owh en dat je dankbaar moet zijn om het geld dat hij verdient is onzin. Ik heb liever een vriendje zonder geld die genoeg aandacht aan me besteed dan eentje die me alleen maar probeert te kopen en er verder nooit is.

Maarjah, doet hij verder nog iets anders dan werken? Als hij alleen maar werkt en slaapt en eet en op verjaardagen of anderen sociale aangelegenheden over z'n werk praat, dan lijkt het me fucking irritant. En weet ik ook niet wat je kan doen. Je kan hem moeilijk vragen een andere baan te zoeken ofzo.

Als hij wel andere dingen doet kan je voorstellen dát samen te doen. Gaat hij fitnessen ofzo, dan kan je meegaan.

Maar jah, hij moet wel bereidt zijn erover te praten. Misschien kan je er over beginnen op een moment dat hij niet druk bezig is met z'n werk, maar aan het ontspannen is.

Fitnessen doen we al samen, en als hij thuis is, praat hij helemaal niet over het werk en is het ook allemaal koek en ei, Maarja, hoevaak is hij nou thuis.........
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:23
Sidje
Sidje is offline
Misschien moet je het hem is een keer heel goed duidelijk maken wat je voelt en wat daar de gevolgen van kunnen zijn. Misschien moet hij een keertje goed schrikken voordat er verbetering komt. Klinkt misschien een beetje hard, maar ik vaak wel effectief.

En niemand is onmisbaar op zijn werk, dus ook hij niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:33
Optima
Optima is offline
hoe denk je dat hij anders voor dat huis van jullie kan betalen?

tis of het een, of het ander
Oud 21-04-2005, 15:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
misschien is het een idee om 1 weekend in de maand samen iets leuks te gaan doen! en dan verplicht voor je vriend. dat kan misschien een beginnetje zijn! succes!
Oud 21-04-2005, 16:22
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Optima schreef op 21-04-2005 @ 16:33 :

het is echt niet zo dat hij de enige is met inbreng in ons huis, en ja hij betaald inderdaad meer, maar hij verdient dan ook 10 keer zoveel als ik
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:40
The0
The0 is offline
Citaat:
sweet-les schreef op 21-04-2005 @ 15:21 :
(hij verdient er enorm veel en vind dat ik hem dankbaar moet zijn)
Moest na deze zin meteen denken aan 'Mannen komen van Mars'. Hierin wordt beschreven dat mannen zaken anders waarderen dan vrouwen. Vrouwen waarderen kleine en grote dingen gelijk. Mannen waarderen grote dingen als zijnde groter dan kleine.

Je vriend verwacht dus dat hij door de 'grote investering' van zijn goede baan en veel geld veel dankbaarheid zal oogsten, maar heeft niet door dat hij op deze manier juist de kleine dingen die jij gelijk waardeert aan zijn baan (zoals het huis inrichten) daardoor moet laten schieten. Vervolgens wordt jij ongelukkiger waardoor hij NOG meer gaat werken, omdat hij denkt dat jij daar gelukkig van wordt, hetgeen.. naja you get the point.

Bespreek misschien eens met hem dat je het allemaal prima vind dat salaris enzo, maar dat met iets minder salaris jullie een boel meer samen zouden kunnen zijn en je ook met iets minder salaris misschien wel zelfs een boel meer gelukkig kunt worden.
Oud 22-04-2005, 18:24
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
The0 schreef op 21-04-2005 @ 17:40 :
Moest na deze zin meteen denken aan 'Mannen komen van Mars'. Hierin wordt beschreven dat mannen zaken anders waarderen dan vrouwen. Vrouwen waarderen kleine en grote dingen gelijk. Mannen waarderen grote dingen als zijnde groter dan kleine.

Je vriend verwacht dus dat hij door de 'grote investering' van zijn goede baan en veel geld veel dankbaarheid zal oogsten, maar heeft niet door dat hij op deze manier juist de kleine dingen die jij gelijk waardeert aan zijn baan (zoals het huis inrichten) daardoor moet laten schieten. Vervolgens wordt jij ongelukkiger waardoor hij NOG meer gaat werken, omdat hij denkt dat jij daar gelukkig van wordt, hetgeen.. naja you get the point.

Bespreek misschien eens met hem dat je het allemaal prima vind dat salaris enzo, maar dat met iets minder salaris jullie een boel meer samen zouden kunnen zijn en je ook met iets minder salaris misschien wel zelfs een boel meer gelukkig kunt worden.
Mooi gezegd, je maakt het denken van de man heel duidelijk!
Ik kan me hier wel in vinden..!
Oud 22-04-2005, 18:32
juno
juno is offline
Eerlijk zeggen dat je hem mist, dat je hem te weinig ziet, dat je dit op de langere termijn niet volhoudt.
Hij moet zich nu nog bewijzen, kan niet zomaar een stapje terug doen, maar het zal ook vanzelf wel minder worden, vooral dat buitenlandgedoe moet hij afkappen, en ach, het went vaak wel. Zelf een drukke baan nemen is een hele goede zet.

En dan word je opeens verliefd op iemand anders. Tja, dat zal hem leren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:26
Zarya
Zarya is offline
Citaat:
The0 schreef op 21-04-2005 @ 17:40 :

Ik ben het niet eens met jou sig

Verder heb je compleet gelijk!
Oud 24-04-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 21-04-2005 @ 16:33 :

Ze hebben een huis gekocht om samen te gaan wonen. Als je 60/80 uur per week moet werken om je huis te kunnen betalen doe je echt iets fout.
Niemand in loondienst is zo onmisbaar dat ze haast nooit thuis kunnen zijn, dat maken ze er zelf van. Voor de rest sluit ik me aan bij The0
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten