Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 21:42
*bloempotje*
*bloempotje* is offline
Hallo,

Ja ik ben hier nog maar net. Maar wil meteen even iets kwijt. Laatste tijd heb ik soms zo van die rare en heftige dromen. Ik snap er niets meer van. Het gaat namelijk (bijna) altijd over school, mijn dromen. En dan is er een jongen, die bij mij in de klas zit. Die komt steeds maar weer in mijn dromen terug. Ik vind 'm helemaal niet leuk ofzo. Maar toch komt -ie steeds weer in mijn dromen terug. Zo raar, die eerste droom was ook zo raar. Toen de volgende dag op school keek ik, door mijn droom, ook wat raar tegen 'm aan. Misschien had -ie het door, ik weet het niet. Maar hij keek ook mij wat raar aan. Zou hij soms ook over mij dromen dan? Ik durf het hem niet te vragen en/of te vertellen over mijn dromen. Maar het zijn echt heftige dromen, het lijkt zo echt etc. Betekent dit nou wat? Of vind hij mij nou leuk? Of hoe zit het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2005, 21:56
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Dat jij over hem droomt, betekent niet dat hij jou leuk vindt nee.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sander Gessel schreef op 23-04-2005 @ 22:56 :
Dat jij over hem droomt, betekent niet dat hij jou leuk vindt nee.

inderdaad
dat hij vaag terugkijkt als jij vaag naar hem kijkt is natuurlijk ook niet erg verwonderlijk
en waarom zou je hem vertellen over je dromen?
Maar misschien voel jij je onbewust toch wel aangetrokken tot die jongen. Als je nieuwsgierig bent zoek je eens wat contact met hem.
Oud 23-04-2005, 23:00
Skilly
Skilly is offline
Ja dat heb ik ook. Ja zelfde als jouw TS
Messchien heb je iets van die jongen aan ofzo? Of messchien haat je hem en houdt dat je bezig. Of messchien vindt je hem diep in je hart gewoon leuk.

Maar wat doet hij in je droom praat hij of staat hij in de background?
Oud 23-04-2005, 23:16
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
je droom meestal over de dingen die je bewust/onbewust bezig houden, dromen zeggen meer over jezelf dan over anderen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 01:07
bamiPoep
bamiPoep is offline
als je er nat van wordt dan betekent het meestal wel wat (afgezien dat je nieuwe lakens enzo moet)
Oud 24-04-2005, 03:48
Verwijderd
De tijd zal het uitwijzen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 08:54
Verwijderd
de meeste droooooomen zijn bedroooog
maar als ik wakker word naast jou
droom ik noooooog
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 09:03
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
dem schreef op 24-04-2005 @ 00:16 :
je droom meestal over de dingen die je bewust/onbewust bezig houden, dromen zeggen meer over jezelf dan over anderen denk ik..
Dit wilde is dus ongeveer zeggen
Oud 24-04-2005, 10:17
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
dem schreef op 24-04-2005 @ 00:16 :
Er zijn verschillenden theorieën over waarom je eigenlijk droomt, dit is er een van ja. In dromen kun je alles naar je eigen hand zetten.
Maar vaak ook betekenen dromen iets heel anders. Zoals wanneer je droomt dat je zwanger bent, maar dat helemaal niet bent enz.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:59
Galcaticat
Galcaticat is offline
Dromen zijn vaak een onlogisch samenhangsel van dingen waaraan je heb zitten denken of naar hebt gekeken. Als je dus vaak denkt aan heftige dingen, en ook vaak die knul ziet, dan kunnen je hersenen dat wel eens combineren in je dromen. Daarom zijn dromen ook altijd zo vaag, omdat dingen gecombineerd en door mekaar gehusseld worden en er daardoor een vreemde situatie onstaat.

Het hoeft dus niet zo te zijn dat je die knul leuk vind, het kan gewoon zijn dat jou gedachte de laatste tijd daarheen gaan, en aangezien je hem vaak ziet wordt dat gecombineerd. Zou kunnen. Ik weet het ook niet precies.

Het kan natuurlijk ook wel zijn dat je hem wel leuk vind, maar als je dat overdag niet voelt dan zal dat wel niet zo zijn denk ik.
Oud 24-04-2005, 11:22
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dem schreef op 23-04-2005 @ 23:16 :
Oud 24-04-2005, 14:46
Skilly
Skilly is offline
Maar ik snap de TS niet. Je denkt zelf dat het wat met liefde heeft te maken. Waarom ze je het anders in dit subforum liefde en relatie?

Het is maar een droom dat niks hoeft te betekenen En waarom zou je het zeggen? Lekker boeiend allemaal. Ik ga ook niet zeggen: hee joh ik had vandaag weer eens met jouw gedroomt en heftig. Ik zal dat maar niet zeggen.

Dus waarom er een hele toestand van maken?

Ik denk dat je de antwoord op je vraag zelf weet
.
Oud 24-04-2005, 16:25
Zarya
Zarya is offline
Het kan ook zijn dat je na 1 keer dromen zo erg erover bezig bent, je vaker over hem gaat dromen, waardoor je daar weer over denkt, waardoor je steeds meer over hem gaan dromen, bla bla bla een vicieuze cirkel.
Oud 24-04-2005, 16:52
filia dei
filia dei is offline
Er is een of andere esoterische theorie die zegt dat je alle dingen die je droomt zelf bent. Dus misschien heb je onbewust het verlangen om net zo te zijn als die jongen.

Maja, ik geloof dat je gewoon dingen verwerkt die je gedurende de dag bezig hebben gehouden. En als je je dus met die jongen bezig hebt gehouden droom je er dus weer over en kom je in die cirkel van ievy terecht. Dat lijkt me een meer waarschijnlijkere verklaring.
Oud 24-04-2005, 17:21
Verwijderd
Over dromen is weinig bekend, dus je hebt dikke pech, want niemand hier kan je helpen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:41
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-04-2005 @ 18:21 :
Over dromen is weinig bekend, dus je hebt dikke pech, want niemand hier kan je helpen.
Ik sluit me aan bij Mephostophilis
Oud 24-04-2005, 23:13
Releric
Releric is offline
Over dromen zijn bepaalde wetenschappelijke teksten geschreven.

Ik kan je aanraden bijvoorbeeld eens op de (onwetenschappelijke) site http://www.ld4all.com of de nederlandse versie http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html te kijken. Vooral op de fora staan leuke en interessante dingen. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan (Freud's) droomanalyse en lucide dromen.

Oja, het boek Dromen van Jung is ook ontzettend interessant maar misschien wat droog . Er zijn dus wel degelijk bepaalde dingen bekend over dromen.
Oud 24-04-2005, 23:20
Verwijderd
Ben je misschien aan het stoppen met roken met nicotinepleisters? Of ben je drukker dan anders voor school? Of heb je weinig te doen de laatste tijd?
Misschien klopt één van de bovenstaande vragen, dan is dat de reden.
Dromenanalyse wordt tegenwoordig niet echt meer als wetenschappelijk beschouwd. Maar zoals Releric al zei zijn er van verschillende psycho-analytici als Freud en Jung veel (oude) theorieen over dromen en drijfveren geschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten