Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 23:06
Unique Clone
Unique Clone is offline
Omdat het vorige topic al meteen was verneukt door de grote lappen tekst hier even opnieuw het nummer:

Right click --> Save Target as (doel opslaan als)
Oud 19-04-2005, 23:16
botulismf
botulismf is offline
de mix klinkt goed
het nummer is redelijk
de synths zijn matig
de gepitchte stemmen zijn verschikkelijk
Oud 19-04-2005, 23:36
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
botulism schreef op 20-04-2005 @ 00:16 :
de mix klinkt goed
het nummer is redelijk
de synths zijn matig
de gepitchte stemmen zijn verschikkelijk
Ja je kan niet alles hebben als je stoned een nummer maakt , maarja het enige wat ik veranderd zou willen hebben is dat radiopiepje, maar helaas ben ik de flp files kwijt en kan ik het dus niet meer goed bewerken. Tenzij iemand anders hier nog een oplossing voor heeft.
Oud 20-04-2005, 00:14
botulismf
botulismf is offline
als het afgemixt is en je hebt geen flp meer dan kun je er verder vrij weinig aan veranderen. Je zou met een equaliser bepaalde hoge tonen eruit kunnen pakken en dan hoor je de bliepjes waarschijnlijk minder, maar dan verpest je mogelijk de rest van het geluid ook.
Oud 20-04-2005, 13:52
tiq
tiq is offline
ik vind die hoge tonen vet...
alleen jammer dat je een "knip-tik" hoort

de synths zijn idd matig maar vind die stemmen wel oke
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:15
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Jammer dat je nog steeds slecht geproduceerde demo muziek maar. Het is geen nummer.

Mijn ervaring leert me; (het zijn tips, geen aanval)
Het komt over als zo'n nummer waarbij je bent begonnen met een kick op de maat, daarna een synth hebt geschreven, op alleen die kick, daarna de random opvullende geluidjes hebt toegevoegd, en daarna de synth hebt aagepast. en een nummer mag je nooit op een kick schrijven, zie hem als het puntje op i. En je random opvullende geluidjes overlappen elkaar/heffen elkaar op, en zitten zowieso op tonen die eigenlijk geen opvulling nodig hebben. En de ride/HH, maak hem zachter, draai de resonance en cutoff zo dat hij scherp niet aanwezig is, maar wel missend als hij er niet is. Het zou ook beter klinken als hij niet op de maat zit, iig niet achterelkaar, doe hem max. om de 2 maten en breng en op de 7e of 8e maat iets in variatie. Verder is de synth die erin komt te abrupt (?) , een sythn geef in dance muziek meestal de climax, breng hem dus geleidelijk is, in een makkelijke sequence, de sythn is een toevoeging, en nu klinkt hij als volledig nummer op zichzelf. Mensen die willen dansen of horen, kunnen zo'n synth niet aan, hoe vet hij ook is. Maak hem rustiger, bouw hem op. En een sample te lang op de dansvloer zonder achtergrond geluiden doet het ook niet goed. ga er doorheen freaken met een synth, maak ruis... Maak er een nummer van !

Edit:, hij si helemaal niet afgemixt, dat doen vrij weinig mensen op dit forum, saven als mp3 betekent niet afmixen, je moet elk geluid er perfect ingooien, en afzonderlijk de volumes goed stellen, enz. En als laatste gooi je er een dikke compressie over om je nummer toch nog dik te maken , bij een dik nummer minder compressie... Wat compressen is, kan je mooi vinden in de help file van je programma;0

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 14:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten