Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 04:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OK, nu een keertje een verhaal van mezelf.

Ik was op feest. Had toen afgesproken daar met meisje die ik leuk vond, Petra. Is ook andere jongen bij (Corne).

Ik vond dat Petra al wel tijdje leuk. Waren eerder samen ergens geweest. Was supergezellig. Maar naar mijn eigen zeggen: geen chemie. Wel SMS'tjes, wel leuk. Maar geen.... vonk.

Nou, we gingen dus weer wat doen. En was erg gezellig. Veel gedanst enzo. Erg leuk. Veel mensen gesproken.

Ik merkte dat ze veel met die andere jongen hing. Vond ik prima. Ik vermaak me wel. Vond op zich beetje jammer, want zo vaak zie ik Petra ook niet. Maar was geen probleem.

Nou, superavond dus. Gaat Petra ineens met die andere jongen zoenen.

Tja, ....
Toen zat ik dus met hele ambivalente gevoelens. Aan de ene kant een schok. Ook lichamelijk. Soort adrealine-boost : O NEE!

Maar aan de andere kant iets van: tja, ze is nogal rustig meisje, eigenlijk past die rustige jongen veel beter bij haar.

En dat laatste vind ik echt. En meen ik echt!

Maar goed, blijft feit dat ik baal dat het niks kan worden. Ik had natuurlijk graag gezien dat die chemie er wel was tussen Petra en mij

Mijn vraag is: herkennen julllie dit? Hebben jullie zoiets ook meegemaakt? Hoe ging je er dan meeom?

En vooral dat gevoel, die flits door je lijf: NEE! (als je ze ziet zoenen onverwachts).

En wat moet ik nou tegen haar zeggen... toch expliciet zeggen: ik vond je leuk? Of meer in het midden houden (gewoon niks over zeggen).

Blijft feit dat ik niet leuk vond dat ze aan mij vraagt of ik meega naar feest en dan alleen maar met een ander staat (OK, iets overdreven, but you got the picture). Mag/kan ik daar iets van zeggen...

Ik weet het allemaal niet meer. Ik had graag gehad dat ik niks had gezien, sterker nog... dat er niks was gebeurd en dat ik gewoon later zou horen van Petra: "He, ik heb met Corne". Dan zou voor mij veel makkelijker zijn om te zeggen: OK, gaaf! Want op zich denk ik dus weer wel dat die Corne beter bij haar past dan ik....

En als allerlaatste: had toch ook wel graag keertje met haar gezoend! Want vind haar toch gewoon erg leuk!

HELP!

PS: Erg detail! Een andere jongen pushte hen nog een beetje. En kwam toen blij naar mij toe toen ze zoenden: he, he, eindelijk. Voelde me toen zo ellendig.
Kijk, die jongen kon er ook niks aan doen. Maar soms is het allemaal zo wreed!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 05:56
Optima
Optima is offline
wat is het toch met mannen: ze beseffen pas wat ze hebben/kunnen hebben, als het er eenmaal niet meer is

nouja, HELP? met wat? MAKE UP YOUR MIND. Vind je haar nu wel of niet leuk? Of wil je alleen een 'testrit'?Als je echt verliefd op haar bent, dan was dat gevoel in je buik toen je haar zag zoenen ONDRAAGLIJK. Maar voel je slechts een lichte vorm door affectie, al dan niet omdat ze misschien een van de weinige meisjes is waarmee je zo goed op kunt schieten, dan moet je het gewoon bij vriendschap laten.
Oud 21-04-2005, 05:57
Verwijderd
te laat.....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-04-2005 @ 05:33 :
Mijn vraag is: herkennen julllie dit? Hebben jullie zoiets ook meegemaakt? Hoe ging je er dan meeom?
Ja
Ja
En ik probeerde de betreffende persoon dan gewoon te vergeten. Maar als ik jou was zou ik me helemaal niet druk maken, er was toch geen 'chemie' tussen jullie, je schrijft het zelf. Forget about her.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Bedankt voor de reacties!

Citaat:
Maar als ik jou was zou ik me helemaal niet druk maken, er was toch geen 'chemie' tussen jullie, je schrijft het zelf. Forget about her.
Ja, ik zie je punt. Maar ik had zo graag gewild dat die chemie er wel was. Want ze is zo tof!

Citaat:
nouja, HELP? met wat? MAKE UP YOUR MIND. Vind je haar nu wel of niet leuk? Of wil je alleen een 'testrit'?Als je echt verliefd op haar bent, dan was dat gevoel in je buik toen je haar zag zoenen ONDRAAGLIJK.
Wel/niet leuk: ja, ik vind haar leuk. Maar die chemie he.... Niet of nauwelijks. En dat is dan balen... Als iemand voor de rest gewoon wel heel leuk en tof is.

Testrit: nee, ben niet type voor one night stand. Maar keertje zoenen met haar had me wel leuk geleken.

Ondragelijk: Hmmm, het was wel een rotgevoel. Ben wel naar het toilet gegaan om even alleen te zijn, even na te denken over hetgeen ik net zag.

Citaat:
Maar voel je slechts een lichte vorm door affectie, al dan niet omdat ze misschien een van de weinige meisjes is waarmee je zo goed op kunt schieten, dan moet je het gewoon bij vriendschap laten
Misschien WILDE ik graag verliefd op haar zien. Misschien ben ik het ook wel beetje geweest. Denk het wel. En als je dan wat gaat doen, en het is superleuke avond (eerste keer), maar er is geen chemie, dan wordt die verliefdheid niet sterker. Maar ook niet echt minder.

Misschien hoopte ik dat het nog beetje zou komen. Hoewel ik zelf toch ook weer iets had van: het wordt toch niks.

Ik ben igg blij dat ze zoende met een rustige, verlegen jongen. Die ik het van harte gun.
Gelukkig niet met zo'n player die even langsloopt en HAP! doet!

Ben ik heeeeeeeeeeeeeeel blij om!

Blijft mijn vraag:

Citaat:
Blijft feit dat ik niet leuk vond dat ze aan mij vraagt of ik meega naar feest en dan alleen maar met een ander staat (OK, iets overdreven, but you got the picture). Mag/kan ik daar iets van zeggen...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:18
WolterB
WolterB is offline
Als er geen chemie is houdt het bij voorbaat al op. Dat ze dan ooit met iemand anders zal zoenen is een logisch gevolg (of ze moet dr hele leven met niemand willen zoenen).
Dat jij er toevallig bij was, mja, daar kan je nu ook niets meer aan veranderen en wees blij dat het iemand is, waar jij blij mee bent voor haar
Oud 21-04-2005, 16:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als er geen chemie is houdt het bij voorbaat al op. Dat ze dan ooit met iemand anders zal zoenen is een logisch gevolg (of ze moet dr hele leven met niemand willen zoenen).
Ja, tuurlijk. Ik ben ook niet boos ofzo...

Citaat:
Dat jij er toevallig bij was, mja, daar kan je nu ook niets meer aan veranderen en wees blij dat het iemand is, waar jij blij mee bent voor haar
Nou, het draait dus ook om dat 'toevallig'. Ze vraagt of ik meega naar party. En hangt dan alleen maar aan die andere gast. Nou ben ik vrij extravert dus ik red me wel Maar was toch niet helemaal hoe ik me de avond had voorgesteld.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 19:51
Verwijderd
Als duidelijk was dat het niks meer dan gewoon zou worden tussen jullie, dan kan je haar niet verbieden om met een andere jongen te zoenen. Vind je dat vervelend, dan kan je dat toch eerlijk tegen haar zeggen (leuk, je vraagt me mee, om vervolgens de hele avond niet meer naar me om te kijken.). Het kan natuurlijk ook toeval zijn; dat het gewoon zo ging, deze keer alleen.

En verder love-object, ow no!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:19
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-04-2005 @ 17:21 :
Ja, tuurlijk. Ik ben ook niet boos ofzo...
Nee, dat snap ik ook wel, was alleen maar even verduidelijking
Citaat:
Nou, het draait dus ook om dat 'toevallig'. Ze vraagt of ik meega naar party. En hangt dan alleen maar aan die andere gast. Nou ben ik vrij extravert dus ik red me wel Maar was toch niet helemaal hoe ik me de avond had voorgesteld.
Avonden en dingen lopen zelden of nooit zoals je ze voorstelt. Verwachtingen hebben is altijd wel logisch, maar je eraan vast proberen te klampen is iets wat je niet echt moet doen
Oud 22-04-2005, 17:44
mara18
mara18 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 21-04-2005 @ 21:19 :
Avonden en dingen lopen zelden of nooit zoals je ze voorstelt. Verwachtingen hebben is altijd wel logisch, maar je eraan vast proberen te klampen is iets wat je niet echt moet doen
so true
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:54
Loezzel
Loezzel is offline
Gingen jullie met zijn 2en naar dat feest?
Dan kan het zijn dat ze jou gebruikte als veiligheid.
Misschien ging ze wel voor die Corne, maar durfde ze niet alleen naar dat feest en dus vroeg ze jou mee...?
Oud 22-04-2005, 18:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gingen jullie met zijn 2en naar dat feest?
Dan kan het zijn dat ze jou gebruikte als veiligheid.
Misschien ging ze wel voor die Corne, maar durfde ze niet alleen naar dat feest en dus vroeg ze jou mee...?
Nou, ze vroeg of ik mee ging. Maar we moesten om praktische redenen apart gaan. Toen ik binnenkwam stond ze met die gast, en de rest van de avond ook. Maar goed, ik vermaak me wel. Ik hou van dansen, babbelen, gek doen, het naar mijn zin hebben...

Ik denk niet dat ze voor die andere jongen (Corne) ging. Als dat zo zou zijn, en mij gebruiken als maatje, wow... dan zou ik echt boos zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:47
Tiks
Tiks is offline
Vergeet dr.
Als ze gelukkig is met die andere jongen, kan je het gewoon niet maken om dr te vertellen dat je wat voor dr voelde.
Of om op welke manier ervoor te zorgen dat ze gaat twijfelen of aan jou gaat denken op een andere manier dan vriendschappelijk. Je weet zelf niet eens of je wel of niet verliefd op haar bent, laat haar gewoon gelukkig zijn met die Corne.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:02
Envy
Envy is offline
Move on.
Oud 23-04-2005, 21:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Kleine update....

Ben bij haar langs gegaan. Gepraat. Alles verteld. Was erg relaxed gesprek. Gezegd: vind je leuk, maar helaas geen electricity. Gezegd dat ik het niet zo leuk vond om hen te zien zoenen.

Zij vertelde dat hij haar had geSMSt, maar ze wist nog niet wat ze ging terugsturen....

Anyway: ik heb er vrede mee zo!

Bedankt voor jullie adviezen!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 11:26
Verwijderd
er was geen chemie

blijkbaar was je alleen jaloers
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:08
Verwijderd
Als je iemand niet leuk genoeg vindt om er zelf honderd procent voor te gaan maar achteraf wel baalt als een ander dat wel doet moet je je gaan schamen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:18
mara18
mara18 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 23-04-2005 @ 22:22 :
Kleine update....

Ben bij haar langs gegaan. Gepraat. Alles verteld. Was erg relaxed gesprek. Gezegd: vind je leuk, maar helaas geen electricity. Gezegd dat ik het niet zo leuk vond om hen te zien zoenen.

Zij vertelde dat hij haar had geSMSt, maar ze wist nog niet wat ze ging terugsturen....

Anyway: ik heb er vrede mee zo!

Bedankt voor jullie adviezen!

Waarom vertel je haar dat je haar leuk vindt? Dat zal ze zelf toch ook wel al gesnapt hebben dat jullie goede vrienden zijn? Ik snap eigenlijk niks van je probleem. Gaat het er nu om dat je haar gewoon wil kunnen krijgen of voel je je gebruikt als maatje of ... Aangezien je toch geen gevoelens van verliefdheid koestert...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:20
Anteverta
Anteverta is offline
Idd.

Typisch geval van jammer dan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als je iemand niet leuk genoeg vindt om er zelf honderd procent voor te gaan maar achteraf wel baalt als een ander dat wel doet moet je je gaan schamen.
Bedankt voor het advies

Maar het ligt iets complexer. Ik vond haar echt leuk. En wilde er voor gaan. Tuurlijk. Maar ik merkte bij ons eerste uitstapje dat er gewoon geen electriciteit was. Daar baalde ik van. En als je haar dan met een ander ziet, dan denk je: waarom is die electriciteit er niet bij ons....

Ik gun haar het beste. Dus ook Corne Maar ik had liever graag zelf wat met haar gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 15:53
Zarya
Zarya is offline
Misschien wist ze helemaal niet dat corne op dat feestje zou zijn?
Oud 24-04-2005, 16:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ehhh, nou misschien niet 100% zeker, maar het zat er wel dik in....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:18
Zarya
Zarya is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-04-2005 @ 17:07 :
Ehhh, nou misschien niet 100% zeker, maar het zat er wel dik in....
Hmmz.. aparte situatie.
Reageren

Regels voor berichten