Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 18:07
devilcat
devilcat is offline
Meneer van de EBAY heeft me ipv de door mij gekochte regio 0 dvd heeft ie mij regio 1 gestuurd.

NU ben ik ZOOOO nieuwsgierig naar die film maar heb ik kans om die te kunnen afspelen?

En volgens mij is mijn DVD regio vrij alleen ik weet neit waar je dat kan zien?
Advertentie
Oud 23-04-2005, 18:15
Martin
Martin is offline
Probeer hem eens in je PC af te spelen. Meestal zijn die DVD spelers regiovrij.
Oud 23-04-2005, 18:44
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Martin schreef op 23-04-2005 @ 19:15 :
Probeer hem eens in je PC af te spelen. Meestal zijn die DVD spelers regiovrij.
meestal niet.. maar je kan hem wel regiovrij maken

btw anders heb je zowel een tv als een dvd nodig die ntsc ondersteunen. owh en regio 1 natuurlijk

pc is meestal de makkelijkste oplossing
Oud 23-04-2005, 19:08
devilcat
devilcat is offline
ik wil hem op mijn laptop afspelen maar dan doet ie dat niet omdat ie zegt dat ik een compatible gedoe moet hebben voor om hem af te spelen...

argg...

Maar mijn broer zei dat je in nederland PAL moet hebben om op je schermpje af te kunnen spelen dat je SCHERM dus NTSC moet zijn om NTSC DVD's af te spelen..?
Oud 23-04-2005, 20:09
Nietzman
Nietzman is offline
Computers zijn universeel.

PAL, SECAM, NTSC... Voor een computer zou dat niets uit moeten maken.
Oud 24-04-2005, 14:28
ILUsion
ILUsion is offline
Computers kunnen met alles overweg, maar meestal zit er juist wel een regiobeveiliging op je pc (op je dvd drive en dan nog eens op je afspeelsoftware, als ik me niet vergis). Voor gewone dvd-spelers zijn er vaak simpele truucs om die regiocode eraf te halen, maar dan moet je tv inderdaad NTSC aankunnen (wat bij relatief nieuwe modellen wel zou kunnen). Daarvoor verwijs ik je echter naar google: merk en model dvd + "region free" OR "region 0" OR region free OR unlock.

Bij mij heeft dat steeds gewerkt op onze dvd-spelers.

Op je pc heb je meerdere mogelijkheden, de een is al wat makkelijker (en duurder) dan de andere (die goedkoper is).

Om gewoon een dvd te kijken, is AnyDVD of DVD Idle (of DVD Region+CSS Free) genoeg, maar spijtiggenoeg moet je voor die programma's betalen. Zij kunnen gewoon on-the-fly de beveiligingen van je dvd afhalen, zodat je direct kunt kijken (en DVD Idle laadt eerst de hele dvd zodat je drive niet de hele tijd staat te zoemen).

De gratis oplossing is manueel de dvd op je harde schijf zetten. Dat is echter ook niet zo veel werk; maar het betekent wel dat je:
1. eerst een half uurtje moet wachten voordat je kunt kijken
2. je zo'n 10 gieg ruimte moet vrijhebben
Je 'ript' de dvd naar je harde schijf met programma's als DVD Decrypter, en in je dvd-programma laad je gewoon de geripte bestanden (in WinDVD en PowerDVD is dat in ieder geval mogelijk, eventueel kun je ook VideoLAN (VLC) gebruiken met die bestanden, dat is een gratis speler, maar niet aan te raden voor de echte beginner).

Met beide methoden haal je de CSS-beveiliging weg, ook regiocode kun je laten weghalen en zelfs de PUO's (het verplicht kijken naar die voorfilmpjes van Brein/BAF, FBI, Universal, ...) zijn niet veilig. Met DVD Decrypter weet ik niet of hij automatisch de regiocode weghaalt, maar in het menu kun je daar in ieder geval selecteren om hem regiovrij te maken (of op regio 2 zetten voor Europa).
Oud 24-04-2005, 22:02
Manuzhai
Manuzhai is offline
Een zo'n topic lijkt me genoeg.

Regels voor berichten