Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 20:30
Verwijderd
Een goede oefening, je leert met de tijd omgaan (als in: wat neemt de meeste tijd in beslag, waar moet ik op letten etc.) en voor vakken als Nederlands (en de andere talen) is het de beste voorbereiding.

Of niet? Doen ze het überhaupt wel op jouw school?

Tell me, tell me.
Advertentie
Oud 27-04-2005, 21:02
JaJ
JaJ is offline
ons wordt aangeraden om proefexamens uit de examenbundel te maken. ik moet bekennen dat ik dat eigenlijk niet meer doe, sinds huiswerk een beetje aan het verslonzen was gegaan de laatste maand
Oud 27-04-2005, 21:20
freakinaround
freakinaround is offline
wij doen met alle vakken proefexamens. helpt heel erg vind ik
Oud 28-04-2005, 00:09
Verwijderd
Zeker de laatste maanden / weken (afhankelijk van de leraar) maakten we veel oefenexamens en examens van voorgaande jaren.

We hebben begin dit jaar van de school een cd gehad met daarop van alle vakken de uitwerkingen van de boeken, en examens met de uitwerkingen. Erg handig.

En zeker voor de exacte vakken vind ik het een goede oefening. Die vakken leer je (of ik in ieder geval) het beste door te oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen, oefenen, oefenen.
Oud 28-04-2005, 07:57
Phlox
Phlox is offline
Mijn school doet z. weinig aan examenvoorbereiding. De meeste leraren delen wat examenvragen uit tijdens de les die je dan zelfstandig moet maken en 'ooit' wel eens besproken worden.
Maar goed dat kan ik thuis ook wel.
Oud 28-04-2005, 08:20
Verwijderd
Naja, ik heb 5 examens voor biologie uitgedeeld gekregen van de afgelopen 5 jaar geloof ik. Daarnaast een examen van natuurkunde en wat scheikunde-opgaven, maar het is meer de bedoeling dat je dat een beetje in de les doet en als je er echt niet uitkomt kan je het vragen.
Oud 28-04-2005, 09:03
Verwijderd
Ik zit op een speciale school maar ze doen het er zeker wel. Maar alleen als je voldoende tijd over hebt. Daardoor heb ik er voor Engels nu echt al heel veel gedaan en moet ik voor de andere vakken nog beginnen.
Maar ik ga er zeker nog een paar doen voor de examens beginnen.
Oud 28-04-2005, 13:31
Verwijderd
heb afgelopen aantal examens gemaakt, erg handig
Oud 28-04-2005, 13:37
Verwijderd
bij ons delen ze ook examens uit en zo en soms worden ze besproken ja. je kunt ze thuis ook zelf afmaken, want vanaf vandaag hoeven we niet meer naar school en je kunt de antwoorden op internet lezen en als je vragen hebt dan kun je gewoon naar de leraar toestappen... dus...
Oud 28-04-2005, 14:45
filia dei
filia dei is offline
wij doen het wel op school, maar ik doe niet echt super enthoustiast mee, als in op zondag middag met 'n kookwekkertje 3 uur klokken en kijken of ik het haal binnen de tijd. Meestal kom ik er maandag om half 8 achter dat we eigenlijk een proefexamen hadden moeten maken, naja en dan vul ik in 50 minuutjes wat in en meestal heb ik toch wel rond de 5,5 dus naja, ik ga er maar vannuit dat als ik dan in zo'n gymzaal zit en er geen computer of andere verlokkende afleidingen in de buurt zijn ook wel een voldoende haal.
Oud 28-04-2005, 17:21
Erbenda
Erbenda is offline
De afgelopen drie weken heb ik onwijs veel proefexamens uitgedeeld gekregen, word er iig een beetje gek van. Eerst liet ik 't een beetje zitten, ik kan me er maar slecht op concentreren.
Maar nu probeer ik wat serieuzer te oefenen... ik hoop dat het helpt . Het gaat op zich wel redelijk, maar voor bijv. wiskunde vind ik het erg verwarrend.
Oud 28-04-2005, 17:23
Miracle
Miracle is offline
Proefexamens vind ik een raar woord. Wij noem het gewoon oefenexamens.
Per vak verschillend, maar bij de meeste vakken is het vrijblijvend. Het wordt wel gezegd dat het kan en er wordt tijd voor vrijgemaakt, maar het hoeft niet.
Oud 28-04-2005, 19:21
Lilium
Lilium is offline
Examens uit de examenbundel oefenen, soms klassikaal, soms als huiswerk. Ik vind het fijn want dan weet je wat je op het echte examen verwachten kunt.
Oud 28-04-2005, 21:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
We gaan een echte doen voor Engels. Frans examen doe ik zelf thuis, ben echt megasnel klaar steeds
Oud 29-04-2005, 10:11
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 28-04-2005 @ 22:30 :
We gaan een echte doen voor Engels. Frans examen doe ik zelf thuis, ben echt megasnel klaar steeds
Dat heb ik ook! Bij Duits was ik bijv. na 80 minuten al klaar met het hele examen (en ik had nog een 7.3 ook) Volgens mij is er teveel tijd ingepland zodat je kunt gaan twijfelen over de antwoorden..
Oud 29-04-2005, 11:52
piepje
piepje is offline
En wij zitten 2 weken lang op school om dan proefexamens te maken.. je hebt er 3 uur de tijd voor en dan 2 uur daarna heb je de bespreking ervan en je mag je boek dr bij houden ja nogal een onzin
Oud 29-04-2005, 14:35
Skilly
Skilly is offline
Laatste tijd doen we dat alleen maar op school. Vindt het best saai maar je leert idd veel. Wat moet je extra opletten/leren etc
Oud 29-04-2005, 14:36
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
piepje schreef op 29-04-2005 @ 12:52 :
En wij zitten 2 weken lang op school om dan proefexamens te maken.. je hebt er 3 uur de tijd voor en dan 2 uur daarna heb je de bespreking ervan en je mag je boek dr bij houden ja nogal een onzin
Wat is het nut als je je boek erbij houdt? Het gaat toch om wat je extra moet leren
Oud 29-04-2005, 14:37
Lily16
Lily16 is offline
we hebben 4 weken examentraining en ik word er knettergek van
Oud 29-04-2005, 14:53
piepje
piepje is offline
Citaat:
Skilly schreef op 29-04-2005 @ 15:36 :
Wat is het nut als je je boek erbij houdt? Het gaat toch om wat je extra moet leren
Ja volgens mij heeft dat dus geen nut.. heb het ook niet gedaan.. Deze 2 weken hebben sowieso geen zin
Oud 29-04-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-04-2005 @ 18:23 :
Proefexamens vind ik een raar woord. Wij noem het gewoon oefenexamens.
Per vak verschillend, maar bij de meeste vakken is het vrijblijvend. Het wordt wel gezegd dat het kan en er wordt tijd voor vrijgemaakt, maar het hoeft niet.
Ik noemde het proefexamens omdat het bij ons inhoudt dat je gewoon van 13.00 tot 16.30 op school zit, alsof het een echt examen is. Oefenxamens is dus gewoon dat je een boekje uitgedeeld krijgt in de les waar je dan incidenteel iets uit maakt
Oud 29-04-2005, 18:25
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Selien schreef op 29-04-2005 @ 18:19 :
Ik noemde het proefexamens omdat het bij ons inhoudt dat je gewoon van 13.00 tot 16.30 op school zit, alsof het een echt examen is. Oefenxamens is dus gewoon dat je een boekje uitgedeeld krijgt in de les waar je dan incidenteel iets uit maakt
Vandaar. Daar doen wij dus helemaal niet aan.
Oud 02-05-2005, 11:50
Liss
Liss is offline
Op school hebben we geen examens geoefend maar ik ga het over een week of 2 voor elk vak wel een klein beetje doen, kijken of ik goed geleerd heb of wat ik nog moet leren
Oud 03-05-2005, 16:56
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
wij hebben straks 3 dagen waarin je de 4 profielvakken oefent. Dat gebeurt ook in de gymzaal, in de examenopstelling met de examenregels, dus duurt ook 3 uur...

lijkt me wel een goede oefening....

Verder heeft bijna elke leraar proefexamens die je mee naar huis mag nemen of op school mag oefenen
Oud 03-05-2005, 18:16
jet
jet is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 03-05-2005 @ 17:56 :
wij hebben straks 3 dagen waarin je de 4 profielvakken oefent. Dat gebeurt ook in de gymzaal, in de examenopstelling met de examenregels, dus duurt ook 3 uur...

lijkt me wel een goede oefening....

dat lijkt me eigenlijk best fijn
Oud 03-05-2005, 19:13
Cindy_gurlie
Cindy_gurlie is offline
ik vond altijd erg handig om examenbundels te gebruiken, héééel erg handig zelfs, kan je lekker veel oefenen + uitleg staat er ook bij

zag net op FOK! nog iemand die ze aanbood, zal even kijken of ik dat topic nog kan vinden

edit: dit is dat topic dat ze aanbiedt: http://forum.fok.nl/topic/696487

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 19:16.
Oud 05-05-2005, 17:59
tinkebel
tinkebel is offline
op school werd het ons ook aangeraden, we hebben bij bijna elk vak 1 of 2 gemaakt. Ondertussen hebben wij al weer zo'n week "vakantie" en thuis gebruik ik ook oude examens om te oefenen, zeer handig en werkt beter dan alle theorie herhalen. Zo kom je er ook achter wat je nog niet kent

Regels voor berichten