Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2005, 22:00
Verwijderd
OK, ik heb echt een mega-irritant probleem. Twee weken geleden heb ik mijn oude schijf vervangen door een nieuwe harde schijf (WD1200JB voor Maxtor Diamondmax 10). Het probleem nu is dat ik geen DVDs meer normaal kan branden. Kom ik nergens aan dan werkt het wel, maar zodra ik ook maar een internet-explorer venster open lijkt het wel of de boel bevriest. De buffer loopt dan terug naar 15% of soms zelfs naar nul en de recorder houdt even op met schrijven, en gaat daarna weer verder.

Ik ben dus redelijk geïrriteerd en weet onderhand ook niet meer wat ik eraan moet doen. Mijn setup is een VIA KT266A bord, 512 MB DDR onder XP Pro SP2, een Maxtor Diamondmax 10 160 GB PATA als primary master, een NEC ND-2510A als secondary master en een Toshiba DVD SD-M1402 als secondary slave. Ik gebruik Nero 6603 Ultra met patches en dergelijke.

Help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 22:28
Jolt
Jolt is offline
Had het niet iets me maken met CPU Load + Mem?
Oud 22-04-2005, 22:37
M@rco
M@rco is offline
Hm... het is natuurlijk wel zo dat de prestaties van een harde schijf afnemen zodra hij twee dingen tegelijk moet doen, maar dit is wel erg extreem.
Oud 22-04-2005, 22:47
phoxetis
phoxetis is offline
weet je zeker dat je DMA toegang aanstaat ?
Oud 22-04-2005, 22:54
twain4me
twain4me is offline
dat was mijn tekst
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 23:32
Verwijderd
Yup, even een update:

- DMA staat aan (UDMA/133, oftewel mode 6)
- DMA staat ook aan voor beide DVD-spelers (UDMA/33)
- met mijn oude schijf (Western Digital 120 GB, 8 MB, ATA100) ging het perfect, ik kon zelfs UT2004 opstarten tijdens fikken op 8X)
- CPU load is inderdaad schommelend, het lijkt wel alsof hij echt 'op load blokkeert' tijdens het fikken, want de harde schijf is - uiteraard - snel genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten