Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 11:34
Verwijderd
Ik vraag het me al een tijdje af, maar wat is ongeveer de werking van THC op je bloedsuiker gehalte? Op Google kan ik niets vinden, neen. Maar misschien dat hier iemand is met suikerziekte die t mij even fijn kan uitleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 12:22
Verwijderd
ik zal mijn ma eens vragen, die werkt met diabetespatiënten enzo.
maar voor zover ik van haar gehoord heb heeft het geen effect, nou ja, 'de munchies' natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:36
Verwijderd
Ha medediabeet,

Ik blow zelf ook regelmatig maar ik heb tot nu toe niet gemerkt dat je bloedsuiker er een opdonder van krijgt. Natuurlijk als je gaat blowen gewoon iets vaker meten. Is natuurlijk wat lastig als je knetterstoned bent maar helaas het is niet anders.

Het enige nadeel is je vreetkick. Probeer deze in bedwang te houden of spuit wat bij (mits dit nodig is natuurlijk). Zorg er wel voor dat de mensen met wie je blowt weten hoe en wat. Niets is zo vervelenend als een hypo krijgen terwijl niemand weet wat te doen.

Wat gebruik je? Novorapid? Actrapid? Mixtard? Want met novorapid is het wel oppassen geblazen. Dit werk (zoals je vast al wel weet) erg snel. En als je stoned bent heb je nogal eens de neiging om dingen op een "rustig" tempo te doen.

Veel succes, en meten we weten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Mentu schreef op 24-04-2005 @ 14:36 :
Ha medediabeet,

Ik blow zelf ook regelmatig maar ik heb tot nu toe niet gemerkt dat je bloedsuiker er een opdonder van krijgt. Natuurlijk als je gaat blowen gewoon iets vaker meten. Is natuurlijk wat lastig als je knetterstoned bent maar helaas het is niet anders.

Het enige nadeel is je vreetkick. Probeer deze in bedwang te houden of spuit wat bij (mits dit nodig is natuurlijk). Zorg er wel voor dat de mensen met wie je blowt weten hoe en wat. Niets is zo vervelenend als een hypo krijgen terwijl niemand weet wat te doen.

Wat gebruik je? Novorapid? Actrapid? Mixtard? Want met novorapid is het wel oppassen geblazen. Dit werk (zoals je vast al wel weet) erg snel. En als je stoned bent heb je nogal eens de neiging om dingen op een "rustig" tempo te doen.

Veel succes, en meten we weten
Medediabeet <3,

Mijn diabetes neemt af, gelukkig. Vroeger had ik er veel last van, tegenwoordig moet ik alleen oppassen als mn eetgedrag erge extremen aanneemt. Ik weet niet hoe, maar mijn artsen zeggen dat mijn lichaam weer redelijk zelf het suikerpeil op peil kan houden en dat ik eigenlijk alleen maar hoef te meten en hoef te spuiten als er iets ernstigs is.

Maar ik blow nog niet zo lang.. en niet zo vaak. Dus het is bij mij geen "routine". Daarom was ik bang dat dat gevolgen zou hebben voor mn bloedsuiker.

Sowieso heb ik niet echt een goede vreetkick gehad, maar ik had al wel voor de zekerheid bijgespoten. Novorapid, inderdaad. Maar tot nu toe nog geen moeilijkheden, en die wil ik ook niet.

Meten is Weten , dankjewel
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:42
coopergirl
coopergirl is offline
Een goede vriend van me heeft eveneens diabetes en blowt iedere dag. Op zich is hij er over het algemeen sowieso wel 'ns wat laks in.. Hij houdt zich niet aan de regel van twee alcohol consumpties per avond e.d. Hij vreet chocola en drop en chips en nog meer chocola bij het leven waardoor hij nogal schommelt.. Dusch, erg betrouwbaar is hij wellicht niet (Hij meet niet extra omdat hij blowt oid).
Oud 24-04-2005, 18:16
Verwijderd
Je diabetes neemt af? Houd dat in dat je diabtes type2 hebt of heb je er nog niet zo heel veel verstand van?

ik heb het nu 19 jaar en ik heb er natuurlijk wel moeite mee gehad. Ook al die regeltjes gekregen maar nooit echt iets mee gedaan. 2 alcoholconsumpties per avond. Kom nou we leven wel in het jaar 2005 zeg. Gewoon een kwestie van goed op je bloedsuiker letten en dan bijspuiten indien nodig of bijeten. Zo moeilijk is het niet.

Even iets uit de wereld helpen, een diabeet mag eten wat hij/zij wilt. Het gaat erom dat je in die gevallen ook bijspuit. Een strak dieet zoals vroeger is er niet meer bij hoor.

En mja laksheid en diabetes gaan nou eenmaal samen (A)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Mentu schreef op 24-04-2005 @ 19:16 :
Je diabetes neemt af? Houd dat in dat je diabtes type2 hebt of heb je er nog niet zo heel veel verstand van?

ik heb het nu 19 jaar en ik heb er natuurlijk wel moeite mee gehad. Ook al die regeltjes gekregen maar nooit echt iets mee gedaan. 2 alcoholconsumpties per avond. Kom nou we leven wel in het jaar 2005 zeg. Gewoon een kwestie van goed op je bloedsuiker letten en dan bijspuiten indien nodig of bijeten. Zo moeilijk is het niet.

Even iets uit de wereld helpen, een diabeet mag eten wat hij/zij wilt. Het gaat erom dat je in die gevallen ook bijspuit. Een strak dieet zoals vroeger is er niet meer bij hoor.

En mja laksheid en diabetes gaan nou eenmaal samen (A)
Mijn doktoren zeiden altijd type 1, maar daar geloof ik ook geen flikker van. Type 1 houdt een permanente beschadiging van je alvleesklier en eilandjes van Langerhals in, en bij mij herstelt zich dat nu juist.

Wat je zelf ook zegt: die strakke en starre dieeten zijn echt uit t verleden. Ik eet gewoon wat ik lekker vind. En spuit/eet wat bij. Ook drink en rook ik gewoon, kwestie van alles gewoon goed bijhouden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:09
Verwijderd
Hmmm
mja was het maar zo'n feest dat die eilandjes weer bijgemaakt werden. Dan was ik er hopelijk nu vanaf geweest.

DIABEET BEN JE NIET VOOR EVEN, DIABEET BEN JE VOOR JE LEVEN

Maagoed lekker blowen en drinken en andere drug gebruiken kan best. Mits je goed op jezelf let of iemand goed op je laat letten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten