Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 19:28
Nona
Nona is offline
Mijn konijntje had altijd een beetje moeite met opgetild worden (ze is een beetje bang om te vallen) en het hervullen van haar voerbak (ze is bang dat ze hem niet meer terugkrijgt). Maar de laatste tijd wordt het steeds erger! Ze begint enorm te grommen en knorren als ik in de buurt kom en als ze de kans krijgt vliegt ze me aan. Ik heb al geprobeerd haar gerust te stellen, om streng te zijn, haar mee te nemen met eten geven... Maar het wil maar niet helpen! Wat kan ik doen om haar een beetje rustiger te krijgen? Want hoe ze zich opwindt kan ook echt niet goed voor haar zijn!
Oud 09-04-2005, 19:58
Fantôme
Fantôme is offline
misschien is het een idee om nog een voerbakje aan te schaffen en dan eerst de tweede te vullen voordat je de andere weghaalt? je haalt het probleem niet weg, maar het gedrag iig wel, het de angst van je konijntje
Oud 10-04-2005, 20:03
Raven
Raven is offline
...konijntje ..
heb je gezien wat voor monster ?

hu gewoon beetje lief doen .. veel aandacht geven denk ik

Of hijs jaloers op peter

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:27
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 10-04-2005 @ 21:03 :
...konijntje ..
heb je gezien wat voor monster ?

hu gewoon beetje lief doen .. veel aandacht geven denk ik

Of hijs jaloers op peter
Ja, tis ook altijd al een beetje een hooligan geweest. Maar nu wordt het wel heel erg.
Aan Peter zal het niet liggen, die ziet ze amper. Ben meestal bij hem.

Ochja, als ik haar voer geef probeer ik het nu met een ovenhandschoen. Ze kijkt er wel vreemd van, maar ze durft niet aan te vallen en als ze dat toch doet heb ik geen schrammen. Op die manier hoef ik haar niet vast te houden wanneer ik haar eten geef, misschien is dat minder bedreigend.
Oud 10-04-2005, 20:47
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2005 @ 21:27 :
Ja, tis ook altijd al een beetje een hooligan geweest. Maar nu wordt het wel heel erg.
Aan Peter zal het niet liggen, die ziet ze amper. Ben meestal bij hem.

Ochja, als ik haar voer geef probeer ik het nu met een ovenhandschoen. Ze kijkt er wel vreemd van, maar ze durft niet aan te vallen en als ze dat toch doet heb ik geen schrammen. Op die manier hoef ik haar niet vast te houden wanneer ik haar eten geef, misschien is dat minder bedreigend.
maareh .. ik weet niet hoe het met konijnen zit maar de meeste huisdieren vogels bv moet je ook beetje opvoeden he.. leren wat wel en wat niet de bedoeling is .. en ook veel aandacht geven
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:07
Verwijderd
Vrouwtjeskonijnen kunnen enorm fel zijn in hun territoriumgedrag, zeker als het voorjaar is. Ze wil gewoon niet dat jij met je handen in haar hok komt.
De bedoeling is natuurlijk dat ze jou als familie gaat beschouwen, zodat je geen indringer meer bent. Het kan helpen om het hok in de kamer te zetten in plaats van in de tuin of schuur, zodat ze al jouw dagelijkse bezigheidjes ruikt/hoort, en om meerdere keren per dag even vijf minuutjes tegen haar te praten en aandacht te geven. Elke dag 'uitlaten' alsin een tijd rond laten lopen buiten het hok (in de badkamer kan dat meestal wel) helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:09
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 10-04-2005 @ 21:47 :
maareh .. ik weet niet hoe het met konijnen zit maar de meeste huisdieren vogels bv moet je ook beetje opvoeden he.. leren wat wel en wat niet de bedoeling is .. en ook veel aandacht geven
Oh, ze weet dondersgoed wat wel en niet mag. Bij de eerste keer rorpen komt ze niet achter de bank vandaan (waar veel verleidelijke knabbelsnoeren liggen), bij de tweede keer soms, en als ik opsta om haar te halen zit ze zo weer ergens anders onschuldig naar me te kijken.

@ Sarah: ja ze staat al in de huiskamer en ze mag gewoon in de kamer rondlopen als er iemand tijd heeft om een beetje op te letten. Je opmerking over het voorjaar stelt me wel wat gerust, ik hoop dat het daar een beetje mee te maken heeft.
Oud 11-04-2005, 15:05
Verwijderd
het konijn van m'n zus doet het ook, vooral dat wat je zegt met de voerbak, en aan het begin van de lente is het altijd echt vreselijk, ze knort al als je van bovenaf een pluk gras in het hok laat vallen. Maar dat wordt dan gewoon weer minder na een tijdje
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:02
Lelle_*
Lelle_* is offline
Op het moment dat jij haar voerbakje uit de kooi haalt, ziet jouw konijn dat waarschijnlijk als het binnendringen in haar territotium. Wat je hier aan kan doen.. ik weet het niet. Misschien kun je haar eerst uit de kooi laten springen en dán pas het voerbakje pakken?

Ennuh, konijnen voelen zich vooral aangetrokken tot voeten (omdat die bewegen en een bepaalde vorm hebben). Mijn konijn heeft de neiging om op mijn voet te gaan zitten en dan heel snel heen en weer te bewegen... En is het niet met mijn voet, dan wel mijn arm of been. Het houdt niet meer op. Zo hitsig is dat beest!
Oud 19-04-2005, 21:30
MQ
MQ is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 19-04-2005 @ 15:02 :

Ennuh, konijnen voelen zich vooral aangetrokken tot voeten (omdat die bewegen en een bepaalde vorm hebben). Mijn konijn heeft de neiging om op mijn voet te gaan zitten en dan heel snel heen en weer te bewegen... En is het niet met mijn voet, dan wel mijn arm of been. Het houdt niet meer op. Zo hitsig is dat beest!
ok.. ieuw?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:04
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
MQ schreef op 19-04-2005 @ 22:30 :
ok.. ieuw?
Jaaah, ik wordt er gek van! En hij houdt gewoon niet op. Ik weet ook niet hoe het komt. Hij heeft het nog nooit zo erg gehad. Misschien is hij op zijn toppunt of zo? Ik weet het niet. Maar ik krijg het hem niet afgeleerd...
Oud 20-04-2005, 19:36
MQ
MQ is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 20-04-2005 @ 20:04 :
Jaaah, ik wordt er gek van! En hij houdt gewoon niet op. Ik weet ook niet hoe het komt. Hij heeft het nog nooit zo erg gehad. Misschien is hij op zijn toppunt of zo? Ik weet het niet. Maar ik krijg het hem niet afgeleerd...
stimuleer je em ook niet stiekem met je grote teen als ie op je voet rijdt?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:29
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
MQ schreef op 20-04-2005 @ 20:36 :
stimuleer je em ook niet stiekem met je grote teen als ie op je voet rijdt?
Nee.
Echt niet
Oud 20-04-2005, 21:58
Nona
Nona is offline
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Mijn voeten vindt ze wel heel leuk, maar meer om overheen te wandelen. Niet om tegenop te rijden. Het konijn van een vriendin deed dat trouwens wel, maar dat was een mannetje.
Oud 20-04-2005, 22:02
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-04-2005 @ 22:58 :
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Mijn voeten vindt ze wel heel leuk, maar meer om overheen te wandelen. Niet om tegenop te rijden. Het konijn van een vriendin deed dat trouwens wel, maar dat was een mannetje.
en kruimel speelt nog graag met een rammelaar
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:38
heavyukkie
heavyukkie is offline
dat doet het konijn van mn moeder ook. die moet nml haar eerst aaien en dan pas kan ze het bakje (terwijl ze haar aait) pakken.
Je konijn vind het dan niet tof dat je zijn bakje eruit haalt zonder hem het te laten weten. stel je voor jij als konijn in 1 keer een hand in je hok te zien.....het kan in ieder gaval helpen.
Oud 21-04-2005, 07:39
Verwijderd
als je bij het aaien je hand op de kop legt en over de oren naar achter laat glijden, zodat je de oren van het konijn op zijn rug houdt, en je hand daar laat liggen (ik schreef handt, hmm), dan blijft-ie ook rustiger, omdat-ie zich dan op een positieve manier hulpeloos voelt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 11:28
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-04-2005 @ 22:58 :
Het is ook een mannetje.
Oud 23-04-2005, 08:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 20-04-2005 @ 23:02 :
en kruimel speelt nog graag met een rammelaar
Oud 23-04-2005, 12:27
Henkje
Henkje is offline
een rammelaar is een mannetjes konijn

(of wat bedoel je )