Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 13:28
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 08-02-2012 om 14:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 13:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
www.google.nl
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 14:09
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou dit op google niet kunnen vinden hoor.

En ik vind dit meer een topic voor moderne talen.

Het antwoord weet ik niet.
Oud 21-04-2005, 15:17
Nijn*
Nijn* is offline
Sowieso niet echt voor psychologie maar idd meer iets voor moderne talen zoals grl zegt. Trouwens, volgens mij weet Meneer van Dale daar wel antwoord op, kijk maar bij de synoniemen lijst

Nijn*
Oud 21-04-2005, 15:37
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 08-02-2012 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:19
Lorelei
Lorelei is offline
Bedoel je niet iets met visueel?
Oud 21-04-2005, 19:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fajen schreef op 21-04-2005 @ 14:28 :
Ik zoek een ander woord voor fotografisch geheugen..
Iets met feminaal ofziets?! Ik kom er niet op
Grtjs
Bedoel je soms het woord fenomenaal? Dit betekent buitengewoon of wonderbaarlijk, maar het heeft niet noodzakelijk met het hebben van een fotografisch geheugen te maken.
Oud 21-04-2005, 20:24
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 21-04-2005 @ 21:05 :
Het enige andere woord voor fotografisch geheugen dat ik kan bedenken is

(bron:klik)
, in het nederlands 'eidetisch'.
maar dat lijkt helemaal niet op wat jij bedoelt, geloof ik.
Dat vond ik ook op het internet
Dit is overigens uit een encyclopedie en er staat o.a. dat het vaak voorkomt bij autisten (of mensen met syndroom v. Asperger). Maar verder kom ik tot nu toe ook niet..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:44
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-04-2005 @ 21:24 :
Dat vond ik ook op het internet
Dit is overigens uit een encyclopedie en er staat o.a. dat het vaak voorkomt bij autisten (of mensen met syndroom v. Asperger).
Dit kan ik uit eigen ervaring beamen, aangezien ik zelf het syndroom van Asperger heb.
Oud 22-04-2005, 19:21
Verwijderd
In het dagelijks spraakgebruik wordt met 'fotografisch geheugen' niet veel meer bedoeld dan dat iemand gewoon een heel goed geheugen heeft. Het is geen medische term, ook 'eidetisch' niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 07:25
I love stars
I love stars is offline
offtopic: Weet iemand nog een goede site op welke manier mensen denken of het met kleur is , zwart - wit of zelfs meestal zonder kleur.
Ik ben bij mijzelf nagegaan dat ik denk denk in een soort van beelden zonder kleur en dat ik dan weet waar de lijnen zitten, je ziet dus verder niet echt. Soms staan er echter zwarte lijnen maar dat komt niet vaak voor. Soms weet ik welke kleur het heeft maar zie ik dat dus niet. Heel soms zie ik wel kleur, als ik dat expres probeer of bij bloed in een droom ofzo. (Natuurlijk denk ik ook in woorden, anders zou ik niet kunnen praten )

Nog een vraagje : Je hebt een kubus , die kan je van verschillende kanten bekijken. Maar in je gedachten hoef je geen standpunt in te nemen je kan met je gedachten als je wilt rondjes om een voorwerp heen draaien. Dus is het ook mogelijk om alle standbeelden van een kubus tot 1 beeld te maken. Dit heeft tot gevolg dat je de kubus van alle kanten ziet.
Zo zie ik dus een kubus automatisch in mij gedachten , ook een huis etc. Dit is waarschijnlijk denk ik de reden waarom ik helemaal niet kan tekenen

maar dit was mijn onderzoeksdrang, had geen zin om hiervoor een nieuwe topic te openen, dus even offtopic.
Desnoods worden de reacties maar naar mij gepmt , of kan ik alsog nieuw topic openen.

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 07:34.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 18:58
Fantôme
Fantôme is offline
Veel mensen met autisme blijken dit te hebben idd...
lol, de meester boos omdat *** niet zit op te letten, en vervolgens kan *** het hele verhaal na vertellen
Oud 24-04-2005, 23:17
Verwijderd
als ik een examen moest maken, wist ik bij een vraag altijd op welke bladzijde in mijn boek ook alweer het antwoord stond, en kon zo de tekst voor de geest halen.

En ik maak soms boodschappenlijstjes die ik niet mee hoef te nemen, want in de supermarkt kan ik het lijstje zo zien

Maar wat een ander woord ervoor is, geen idee wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:22
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
bugge schreef op 25-04-2005 @ 00:17 :
als ik een examen moest maken, wist ik bij een vraag altijd op welke bladzijde in mijn boek ook alweer het antwoord stond, en kon zo de tekst voor de geest halen.

En ik maak soms boodschappenlijstjes die ik niet mee hoef te nemen, want in de supermarkt kan ik het lijstje zo zien
Dat is volgens mij vrij normaal.
Oud 25-04-2005, 21:40
Verwijderd
Maar dat stel ik me wel voor mij fotografisch geheugen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 23:25
Verwijderd
Dat is nog lang niet een fotogratisch geheugen zijn. Het zou bijzonder zijn als je elk van de 1077 artikelen die het Wetboek van Burgerlijke rechtsvordering telt uit het hoofd zou kunnen citeren.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:35
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-04-2005 @ 00:25 :
Dat is nog lang niet een fotogratisch geheugen zijn. Het zou bijzonder zijn als je elk van de 1077 artikelen die het Wetboek van Burgerlijke rechtsvordering telt uit het hoofd zou kunnen citeren.
na 1 keer lezen ?
Oud 26-04-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 26-04-2005 @ 13:35 :
na 1 keer lezen ?
na 1 keer goed kíjken zelfs
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:50
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-04-2005 @ 14:10 :
na 1 keer goed kíjken zelfs
wat ik het verschil tussen kijken en lezen?
Oud 26-04-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 26-04-2005 @ 14:50 :
wat ik het verschil tussen kijken en lezen?
Bij kijken hoef je nog niet te weten wat er staat. Kleine kinderen kunnen niet lezen, maar wel kijken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:11
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Guusie schreef op 26-04-2005 @ 14:54 :
Bij kijken hoef je nog niet te weten wat er staat. Kleine kinderen kunnen niet lezen, maar wel kijken
Maar je kan niet citeren zonder te lezen

maar je zou het wel lettertje coor lettertje kunnen opschrijven
Reageren

Regels voor berichten