Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Idd, Japan is duur en lijkt me niet echt een backpack-land, maar misschien kan je eens op www.joho.nl kijken, of bij de winkel langsgaan, weet niet of je een beetje in de buurt van Amsterdam woont? (of misschien dat ze ergens anders ook winkels hebben...dat weet ik niet...)
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb een me aangemeld bij een reisorganisatie. (www.joho.nl) en daarvan heb ik laatst een stapel informatie ontvangen over vrijwilligerswerk. Ik ga nog meer info aanvragen over zelfstandig reizen, want ik wil niet de hele tijd vrijwilligerswerk doen. Voor Japan heb je, als je korter dan 3 maanden wilt blijven, geen visum nodig. Als je langer wilt blijven dan die periode heb je wel een visum nodig. Echter, ze hebben niet iets als een toeristenvisum. Je hebt dus iets van een cultureel- of een werkvisum nodig. Om zo'n visum aan te vragen heb je weer een contactpersoon of contactgroep in Japan nodig die voor jou een als het ware borg staat en voor jou een visum kan aanvragen. Vandaar ook dat ik me aangemeld heb bij een reisorganisatie. Mijn plan is om zo'n 5 tot 6 maanden in Japan te verblijven, en dan nog 2 maanden naar Madagascar te gaan. Ik heb daar een soort vrijwilligerswerk gevonden. Ik betaal er zelf wel voor, maar er het is voor mij enorm aantrekkelijk, omdat ik er kan duiken en leuk ecologisch/biologisch en sociaal cultureel werk kan doen. Daar moet ik me nog wel voor aanmelden. Het plan om naar Vietnam te gaan heb ik dus laten varen. Ik vond het iets te onbereikbaar, en het was toch niet helemaal wat ik zocht. Ik ben inmiddels al wel begonnen met verdere voorbereidingen zoals vaccinaties tegen hepatitus e.d. Als je vragen hebt, post ze gerust hier of stuur me een pm voor mijn mailadres. ![]() [edit]Sorry voor de late reactie. Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 16:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor Japan heb ik zeker een reisorganisatie nodig, want iemand, of een organisatie, uit Japan moet voor mij een visum aanvragen. Dat kan je niet zelf doen. |
Advertentie |
|
|
|