Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 20:19
Verwijderd
Oke, dit is het plan: na mijn vwo-diploma behaald te hebben wil ik een (groot deel van een) jaar gaan backpacken naar Japan en Vietnam.

Logischerwijs ben ik nu op zoek naar backpack-organisaties die reizen organiseren naar die landen, maar nu na anderhalf uur Googlen ben ik nog niet veel wijzer.

Kan iemand mij wijzen op een dergelijke (en degelijke) organisatie?

En verhalen, tips, aanwijzingen en andere hulp van mensen met backpack-ervaring naar die landen zijn natuurlijk ook welkom!

Bij voorbaat, dank ik U.
Advertentie
Oud 12-10-2004, 17:17
Verwijderd
Ga maar vast héééééél hard sparen als je naar Japan wilt, dat is echt heel duur. En waarom met een organisatie?
Oud 13-10-2004, 00:43
athousanddreams
athousanddreams is offline
Idd, Japan is duur en lijkt me niet echt een backpack-land, maar misschien kan je eens op www.joho.nl kijken, of bij de winkel langsgaan, weet niet of je een beetje in de buurt van Amsterdam woont? (of misschien dat ze ergens anders ook winkels hebben...dat weet ik niet...)
Oud 15-10-2004, 12:54
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
athousanddreams schreef op 13-10-2004 @ 01:43 :
Idd, Japan is duur en lijkt me niet echt een backpack-land, maar misschien kan je eens op www.joho.nl kijken, of bij de winkel langsgaan, weet niet of je een beetje in de buurt van Amsterdam woont? (of misschien dat ze ergens anders ook winkels hebben...dat weet ik niet...)
Ook in Leiden, Rotterdam en Groningen.
Oud 16-10-2004, 21:14
Verwijderd
Ik wil graag met een organisatie gaan, omdat die vaak veel goede tips hebben, ze meestal inzicht hebben op goed(kop)e vliegtickets en ze vaak ook nog opvang hebben de eerste paar dagen na je aankomst, waarin ze je uitleggen en laten wennen aan het land.

Ik heb gehoord dat Japan heel duur is ja, en ik heb nog wel een paar andere minpuntjes van Japan gehoord.

Bedankt voor de verwijzing naar Joho, hoewel ik nergens in de buurt woon van zo'n winkel.

Ik ga nog even verder zoeken.
Oud 17-10-2004, 22:34
Verwijderd
Japan, duur? Ja goed, niet goedkoop, maar over het algemeen wordt er vaak heel snel geroepen dat het duur is, terwijl het niet veel duurder is dan hier. Het ligt er helemaal aan wat je verwacht. En als back-packer ga je, denk ik, niet in hartje Tokyo in een hotel met 5 sterren zitten en elke dag in hartje Tokyo in een 7/11 je boodschappen doen. Als je naar simpele Japanese-style inn's gaat (de 'ryokan') dan hoeft het niet duur te worden. Ook western-style inn's zijn goed te betalen. Als je genoegen neemt met rijst en vis, dan heb je niets te klagen.

Een docent van me gaat regelmatig naar Japan en geeft daar nooit meer uit dan hier in NL. Mja, alleen zo'n ticket kost iets.

(Nadeel van Japan voor toeristen is dat ze in dorpen of kleinere steden géén normaal Engels spreken, in Kyoto en Tokyo wel, als je geluk hebt. En mja, je verstaat er dus geen zak van.)
Oud 02-11-2004, 15:46
Verwijderd
Nog meer hints en tips? Ik kan bedroevend weinig vinden of ik zoek compleet in de verkeerde hoek.

Voor Joho.nl moet ik €50,- borg betalen, wat me een beetje veel is nu ik me nog aan het orienteren ben.

Informatie over dergelijke zaken m.b.t. Taiwan is nu trouwens ook erg welkom.
Oud 05-11-2004, 14:21
Joris
Joris is offline
Wat je als eerst eens zou moeten doen is het bedenken wat je PRECIES wilt gaan doen daar. Wat versta jij onder backpakken? Een heel jaar rond lopen en geen kloot doen? Ik kan je verzekeren dat dat na een maand of 2 behoooooorlijk gaat vervelen. Je zou daar bijvoorbeeld een cursus kunnen doen (een taal, een bepaalde handwerktechniek etc). Waarom heb je een organisatie nodig om mee te gaan backpacken? Het hele idee van backpacken is dan kwijt. Je hebt wel niet zo lang meer om alles te regelen, maar ik denk dat het wel kan. Koop een gids over waaar je naartoe gaat, leg contacten door te schrijven, te mailen en desnoods te telefoneren. Maar boven alles is nogmaals een plan vereist. Stel dat je daar staat en je hebt echt helemaal niks te doen. Wat doe je dan? Zoek dat eerst eens uit. Ik snap dat je reizen geweldig vind, maar een plan is echt essentieel.

Ter voorbeeld mijn eigen plan kort:
Zelf ga ik volgend jaar een jaar naar india om daar zodoende dus een deel studie-gerelateerd (meelopen met arts) en eventueel een taal. Dit zal ongeveer 3 dagen van de week innemen. 1 van de doordeweekse dagen is om te gaan zwemmen in een zwembad wat doordeweeks goedkoper is dan in het weekend. 1 dag is voor huiswerk / eventueel extra schooldag en andere 2 weekenddagen tellen als uitrustdag (gewoon weekend zoals hier). Ik blijf dus een jaar waarin ik 1x een periode van 2 maanden tussenlaat waarbij ik ga reizen naar sri lanka wat naast de staat ligt waar ik verblijf ligt. 2/3 maanden (niet zeker) voor het eind van het jaar kap ik met studie etc en dan wil ik andere delen van india en Nepal bekijken.

Op dit moment schrijf ik brieven met een aantal artsen, een school die cursussen in bepaalde talen geeft. Verder mail ik met een paar personen die ik daar heb leren kennen (of via - via heb leren kennen van andere mensen die daar geweest zijn) zodat als ik daar ben een sociaal leven kan opbouwen (wat wel erg belangrijk is).

persoonlkijk vind ik dat ik goed op weg ben met het regelen van mijn jaar weg. Misschien denk jij er anders over of heb je hele andere plannen, maar ik wil je een voorbeeld geven van wat ik precies ga doen, om jou eventuyeel daardoor ook ideeen te geven.

succes!
Oud 06-11-2004, 23:03
Verwijderd
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. De bedoeling is dat ik zelfstandig ga rondtrekken daar. Ik ben me nu aan het verdiepen in wat er te zien valt en wat er te doen is.

Ik weet van mijn broer dat een jaar gaan reizen, met een bepaalde route in je hoofd, goed te doen is, zonder dat je precies weet wat je te wachten staat (qua overnachtingen, eten, werk, enz).
Hij is echter naar Australië geweest, waar veel backpackers zijn en er daar goede voorzieningen voor backpackers zijn.
Hoe dat zit met Japan en Vietnam weet ik niet, daarom zoek ik eigenlijk contact met een organisatie die wél weet hoe het zit.

Contacten in die landen heb ik verder niet. Wellicht 1 contactje in Vietnam en ook in Taiwan, maar daar houdt het dan bij op.

Ik denk dat het met de verveling wel mee zal vallen, omdat de reis toch een groot gebied beslaat, dus ik veel onderweg zal zijn, en er ook veel dingen te doen zijn en ik ook bepaalde interesses heb.
Ook wil ik daar af en toe werk simpel werk zoeken, omdat het anders wel erg duur wordt.
Of ik daar sowieso mag werken, moet ik nog met de ambassade's bespreken.
Hóe ik dat werk zoeken aan moet pakken e.d. weet misschien zo'n organisatie ook wel.

Ontzettend bedankt voor je advies en een plan komt er zeker!
Oud 26-01-2005, 13:10
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Joris schreef op 05-11-2004 @ 15:21 :
Waarom heb je een organisatie nodig om mee te gaan backpacken? Het hele idee van backpacken is dan kwijt.
Oud 18-03-2005, 10:48
Verwijderd
En hoe is het nu met je plannen? Zet je nog door? Dan heb ik wel wat vragen aan je.
Oud 16-04-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 18-03-2005 @ 11:48 :
En hoe is het nu met je plannen? Zet je nog door? Dan heb ik wel wat vragen aan je.
Ik zet nog steeds door. Mijn plannen zijn echter nog niet veel concreter.

Ik heb een me aangemeld bij een reisorganisatie. (www.joho.nl) en daarvan heb ik laatst een stapel informatie ontvangen over vrijwilligerswerk.
Ik ga nog meer info aanvragen over zelfstandig reizen, want ik wil niet de hele tijd vrijwilligerswerk doen.

Voor Japan heb je, als je korter dan 3 maanden wilt blijven, geen visum nodig. Als je langer wilt blijven dan die periode heb je wel een visum nodig. Echter, ze hebben niet iets als een toeristenvisum. Je hebt dus iets van een cultureel- of een werkvisum nodig. Om zo'n visum aan te vragen heb je weer een contactpersoon of contactgroep in Japan nodig die voor jou een als het ware borg staat en voor jou een visum kan aanvragen.
Vandaar ook dat ik me aangemeld heb bij een reisorganisatie.

Mijn plan is om zo'n 5 tot 6 maanden in Japan te verblijven, en dan nog 2 maanden naar Madagascar te gaan.
Ik heb daar een soort vrijwilligerswerk gevonden. Ik betaal er zelf wel voor, maar er het is voor mij enorm aantrekkelijk, omdat ik er kan duiken en leuk ecologisch/biologisch en sociaal cultureel werk kan doen. Daar moet ik me nog wel voor aanmelden.

Het plan om naar Vietnam te gaan heb ik dus laten varen. Ik vond het iets te onbereikbaar, en het was toch niet helemaal wat ik zocht.

Ik ben inmiddels al wel begonnen met verdere voorbereidingen zoals vaccinaties tegen hepatitus e.d.

Als je vragen hebt, post ze gerust hier of stuur me een pm voor mijn mailadres.

[edit]Sorry voor de late reactie.

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 16:13.
Oud 17-04-2005, 19:12
Verwijderd
Zekers vet man! Ik ga ook naar vietnam samen met mijn vriendin. Alleen backpacken is toch juist zonder organisatie. Dat is juist het leuke dat je nergens aan vast zit en alles boekt in het land zelf.
Oud 27-04-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 17-04-2005 @ 20:12 :
Zekers vet man! Ik ga ook naar vietnam samen met mijn vriendin. Alleen backpacken is toch juist zonder organisatie. Dat is juist het leuke dat je nergens aan vast zit en alles boekt in het land zelf.
Tuurlijk wil ik m'n eigen plan trekken. Maar zo'n organisatie is altijd handig wat betreft het vinden van goedkope tickets en hulp mocht er wat aan de hand zijn.
Voor Japan heb ik zeker een reisorganisatie nodig, want iemand, of een organisatie, uit Japan moet voor mij een visum aanvragen. Dat kan je niet zelf doen.
Advertentie

Regels voor berichten