Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 14:26
FrantiC
FrantiC is offline
hallow allemaal..
ik ben sinds kort bloeddonor, en ik heb een week geleden voor het eerst een halve liter gegeven.
nu heb ik best wel last van mijn arm... het is een zeurende pijn bij het buigen en strekken van mijn arme, die veranderd in een stekende pijn als ik mijn arm ploteseling buig/strek.
Mijn arm is niet bijzonder blauw, gewoon wat licht blauw/geel/groen. de pijn zit boven de prikplek, en iets naar binnen, en straalt door naar mijn hele bovenarm.
bovendien wordt de pijn erger als ik mijn hand naar buiten draai...

ik vroeg me dus af of dit normaal is, omdat het al n week geleden is.. ik heb gewoon gewerkt (verpleging, dus ik gebruik mn armen redelijk veel) en een paar keer gekorfbald... ik heb mijn arm dus wel normaal gebruikt...
ik vind het wel n beetje vreemd, maarjah, t was pas de eerste keer dat ik die halve liter gaf (lees: dikke naald!) dus mss is het wel heel normaal maar weet ik dat niet wegens gebrek aan ervaring?

graag jullie mening!
bvd..

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 14:59
toemba
toemba is offline
Ik heb het nog nooit zelf gehad, ben nu bijna 3 jaar donor, maar heb het wel eens zelf gedaan. Zoals bij bijna iedere eerste keer prikte ik mis, en dat voel je wel een tijdje..

Zeker omdat je er gewoon mee hebt kunnen werken en korfballen, niet te veel druk om maken.

BTW als je in de verpleging zit, en je maakt je druk: arts naar vragen op je werk? En ja, die maakt echt wel tijd voor je (als het niet zo'n dickhead is)

komt goed..
Oud 02-05-2005, 16:40
Roos
Roos is offline
Of het normaal is durf ik niet te zeggen Maar de ene keer zal je meer last van je arm hebben dan de andere keer.
Ik had soms na een week ook nog een junkie-arm met een grote blauw-groene plek. De andere keer zie je alleen een klein plekje zitten en heb je helemaal geen last
Oud 02-05-2005, 21:36
wr_faya
wr_faya is offline
Het heeft er vaak ook mee te maken, of je je arm ontspannen houd, of heel gespannen en stijf.
Bij dat laatste voel je vaak Napijntjes
Oud 02-05-2005, 22:27
Mara
Mara is offline
Is normaal, voor zover je 't normaal kan noemen Het kan iig geen kwaad. Ik merk zelf dat het ook te maken heeft met wie je prikt, iemand die het heel goed kan daar heb je later helemaal geen last van
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:46
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
toemba schreef op 02-05-2005 @ 22:59 :
Ik heb het nog nooit zelf gehad, ben nu bijna 3 jaar donor, maar heb het wel eens zelf gedaan. Zoals bij bijna iedere eerste keer prikte ik mis, en dat voel je wel een tijdje..

Zeker omdat je er gewoon mee hebt kunnen werken en korfballen, niet te veel druk om maken.

BTW als je in de verpleging zit, en je maakt je druk: arts naar vragen op je werk? En ja, die maakt echt wel tijd voor je (als het niet zo'n dickhead is)

komt goed..
de neuroloog?
Oud 03-05-2005, 16:50
FrantiC
FrantiC is offline
hey...
bedankt voor de reacties...
degene die mij prikte priktje wel in een keer raak, dus dat is de oorzaak niet.. wel liep mijn bloed een beetje langzaam ws doordat de aderwand bij iedere polsslag tegen de naald aan kwam. Hierdoor heeft degene die mij prikte de hele tijd naast me gezeten, met de naald in haar hand om hem op zijn plaats te houden. Ook heeft ze het nodige met de naald heen en weer bewogen om hem zo te krijgen dat die aderwand niet meer zo raar deed mss dat het daar door komt.. najaah, ik merk het wel weer (wanneer het over gaat )

nogmaals thnxz
ciao!
Oud 08-05-2005, 22:59
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-05-2005 @ 23:27 :
Is normaal, voor zover je 't normaal kan noemen Het kan iig geen kwaad. Ik merk zelf dat het ook te maken heeft met wie je prikt, iemand die het heel goed kan daar heb je later helemaal geen last van
ben je bloeddonor?! moet je geen 18 zijn?!
ik wil ook wel bloed gaan geven als ik 18 ben
zijn er nog speciale eisen?
Oud 08-05-2005, 23:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-05-2005 @ 23:59 :
ben je bloeddonor?! moet je geen 18 zijn?!
ik wil ook wel bloed gaan geven als ik 18 ben
zijn er nog speciale eisen?
Nee, maar ik heb aardig wat keren bloed moeten laten prikken voor onderzoeken, vandaar

Ik wil ook bloed gaan geven als ik 18 ben, dat wel. Er zijn wel eisen, maar de meeste mensen 'slagen' daar wel voor. Volgens mij iets met dat je geen tattoo/piercing hebt mogen laten zetten binnen een bepaalde periode, dat je geen SOA's of andere ziektes ofzo mag hebben. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:03
Spoonie
Spoonie is offline
komt misschien beetje hebberig over, maar krijg je daar geld voor of zijn dat weer amerikaanse praktijken ?
Oud 09-05-2005, 16:54
Souris
Souris is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 09-05-2005 @ 17:03 :
komt misschien beetje hebberig over, maar krijg je daar geld voor of zijn dat weer amerikaanse praktijken ?
je krijgt er niks voor

Regels voor berichten