Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2005, 19:12
Type
Type is offline
Ik heb net een post gemaakt in dit topic...

En dit topic borduurt daar op voort.

Wat ik graag zou willen weten is: Wat is belangrijker voor je als je drugs gebruikt; het effect, of alles wat er omheen komt...?
Denk daarbij aan de opkomst van het effect, de gezelligheid er omheen, de spanning van het gebruiken als het niet mag, de triomf als je aan bepaalde contacten / drugs bent gekomen, etc...
Oud 04-07-2005, 19:15
little nemo
little nemo is offline
ohw das in mijn topic !!!

ik denk dat bij mijn 'druggebruik' het ongeveer gelijk is, ik vind het erg gezellig om met andere mensen aangeschoten te worden enzo, dus zowel het gezellig met andere wat drinken als het effect van de alcohol zelf maken dat ik het leuk vind

met blowen ongeveer hetzelfde, ook al blow ik ook wel regelmatig om in slaap te vallen (as in, op onmogelijke plaatsen, normaal heb ik dat niet nodig)
Oud 04-07-2005, 19:25
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Wat klinkt er nou leuker, thuis in je eentje op de bank de avond doorbrengen met alcohol/thc/etc tot de slaap daar is of omringd door vrienden nuchterheid en waken te verliezen?

In allenigheid afdwalen van het heldere pad is best grappig, maar staat niet in verhouding tot door vriendschap en gezelligheid getriggerde 'wastedness'

Trots zijn op 'het kunnen krijgen' is nogal lame, aangezien elke rat aan dingen kan komen waar ie eigenlijk niet aan mag komen.

De spanning van ongeloorloofd gebruik.... ach..... drugs zijn niet zozeer een onderwerp van gesprek bij mij thuis.
Mn ouders weten vast wel dat ik blow, maar er wordt gewoon niet over gesproken.
Het voegt dan ook niet geweldig veel toe aan spanning drugs te gebruiken (in welke vorm dan ook), hoewel dat toen ik begon wel meer het geval was.

De onset en (bij)werkingen van drugs vormen voor mijn gevoel, zoals gezegd, samen met aanspraak/gezelligheid de ervaring van 'het gebruiken', neem 1 van deze factoren weg en het hoeft voor mij niet meer zo nodig.

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:11
Wammus
Wammus is offline
Voor mij is het een combinatie. Het effect van de drugs die ik gebruik (thc en alcohol) daar doe je het imo natuurlijk voor (ok bij alchohol mischien in mindere mate dan met wiet/hash) maar de gezelligheid speelt toch ook een rol.

Ik drink eigenlijk alleen als ik met een paar vrienden op het terras zit of ergens een filmpje zit te kijken. Niet eens echt voor de gezelligheid maar omdat het lekker is om op het terras in de zon een biertje oid te drinken. Dat je er na een aantal biertjes aangeschoten van word en wat makkelijker gaat lullen is dan mooi meegenomen.

Met wiet is dat heel anders. De ene keer is het gezellig om op een bankje een paar joints te roken met je maten en helemaal stoned over sterren of de toekomst of wat dan ook te lullen en de andere keer is het vet relaxed om uit m'n raam te gaan hangen een dikke stick op te steken en helemaal wazig spelletjes te gaan zitten spelen en m hard spacen op de meest simpele 3d effecten.

Spanning omdat het niet mag heb ik niet omdat ik het gewoon mag. En ik gebruik geen drugs waarvan het moeilijk is om er aan te komen of waar je speciale contacten of wat dan ook voor nodig hebt dus dat geld voor mij niet.
Oud 04-07-2005, 21:28
Type
Type is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 04-07-2005 @ 20:25 :
Wat klinkt er nou leuker, thuis in je eentje op de bank de avond doorbrengen met alcohol/thc/etc tot de slaap daar is of omringd door vrienden nuchterheid en waken te verliezen?
Dat is mijn vraag

Citaat:
In allenigheid afdwalen van het heldere pad is best grappig, maar staat niet in verhouding tot door vriendschap en gezelligheid getriggerde 'wastedness'
Mooi, dat is dan jouw antwoord

Citaat:
Trots zijn op 'het kunnen krijgen' is nogal lame, aangezien elke rat aan dingen kan komen waar ie eigenlijk niet aan mag komen.
Nou, ik heb nog best een verlanglijstje, en daar staan wat drugs op waar ik (nog) niet aan kan komen. Als ik daar eenmaal mijn handen op kan krijgen, dan denk ik dat ik best... trots niet, maar iig even overweldigd zal zijn door een gevoel wat tussen trots en blijdschap hangt... denk ik he

Citaat:
De spanning van ongeloorloofd gebruik.... ach..... drugs zijn niet zozeer een onderwerp van gesprek bij mij thuis.
Mn ouders weten vast wel dat ik blow, maar er wordt gewoon niet over gesproken.
Het voegt dan ook niet geweldig veel toe aan spanning drugs te gebruiken (in welke vorm dan ook), hoewel dat toen ik begon wel meer het geval was.
Ik heb het niet alleen over thuis. Ik heb het bijvoorbeeld ook over stiekem openbaar drank gebruiken, over drugs bij hebben of gebruiken die volgens de wet verboden zijn... echt alles...

Citaat:
De onset en (bij)werkingen van drugs vormen voor mijn gevoel, zoals gezegd, samen met aanspraak/gezelligheid de ervaring van 'het gebruiken', neem 1 van deze factoren weg en het hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Mooi antwoord.
Oud 04-07-2005, 23:26
Verwijderd
ik denk alles er omheen ook, maar ook zeker het effect.
Het is leuk om met vrienden een joint te roken.
Ook vindt ik het leuk om met meerdere mensen een lijn pep te nemen en die dan voor iedereen ook te kappen. Gewoon lekker een tijdje daar mee bezig te zijn, iedereen zijn lijn nemen en verder lullen. toch doe ik ook wel eens snel voor mezelf een lijntje leggen, volledig voor het effect.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 23:46
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Type schreef op 04-07-2005 @ 22:28 :
Ik heb het bijvoorbeeld ook over stiekem openbaar drank gebruiken, over drugs bij hebben of gebruiken die volgens de wet verboden zijn...
Mja, als je flink wazig van de pillen en met nog een voorraadje in je rugzak wordt aangehouden terwijl je over straat stiefelt met een vriend en oom agent je na de opmerking 'vrind, je kijkt op deze foto alsof je gebruikt hebt' of 'enne jongens, hebben jullie gesturdeerd?' je weer op pad stuurt is dat na de initiële spanning wel grappig, maar verder is de bijkomstigheid aan bep. drugs de wet te breken niet echt een toevoeging aan de ervaring.

Ik heb ondertussen enkele keren concreet mogen ondervinden wat de wet ervan vindt als ie op die manier gebroken wordt. En das nie gezellig
Het stiekeme element kan misschien een 'exclusief' of 'us/me against the world' feeling geven, maar voor mij persoonlijk voegt et niks toe en als drijfveer is het belachelijk.
Oud 06-07-2005, 10:01
Verwijderd
Mja, ik gebruik alcohol vooral voor het effect. Ik drink zelfs vaker alleen (dan hoef ik tenminste niet te rijden want ik ben zowat de enige met rijbewijs). ik hou van de roes, de inspiratie enz. Voordeel is ook dat minder geremd ben op bepaalde gebieden en wat meer durf genieten (en ja, dan gaat het over sex ^^). Dus als mijn vriend er is, dan wil ik ook graag wel drinken . Ik hou ook wel van een gezellig glaasje alcohol met mijn vrienden, maar het komt niet vaak voor dat ik niet met de auto ergens heen hoef, ik woon zelf al 5 km buiten het dorp en niet echt op een leuke fietsroute. Nu drink ik nog wel eens een glas of wat als ik alleen moet rijden, maar niet als ik mensen moet vervoeren.

Blowen doe ik bijna altijd alleen met mijn vrienden, gezelligheid, chillen, maar als het er in hakt, dan ga ik liever naar huis en lig wat muziek te luisteren. Eigenlijk ben ik niet zo'n sociaal beestje ^^.

Vroeger rookten we voor de stoerheid en de spanning. Op internaat was het absoluut verboden en was het natuurlijk erg cool als je toch rookte. Intussen rook ik eigenlijk alleen voor de smaak en hoofdzakelijk als ik ergens ben. In mijn eentje rook ik bijna nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten