Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat het hier om de huisspin gaat, deze beestjes kunnen toch aardig groot worden. Doodslaan doe ik niet, maar deze spinnen vind ik wel te groot om even op te pakken. Bekijk even deze pagina voor een spinvriendelijke spinnenvanger. Een soort omgekeerde trechter op een stok. http://www.bugaway.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
Ookal zijn de spinnen groot voor een spin, je bent alsnog meer dan honderd keer zo groot, dus je hoeft er alsnog niet bang voor te zijn. Ok ik vind het ook niet leuk om ze op te pakken met m'n handen (kriebelt...) maar je kan ook gewoon een krant pakken en hem daarop laten lopen en hem dan snel naar buiten gooien. Maar dat mensen gelijk gaan gillen ofzow.... |
![]() |
|
Brr....spinnen...
![]() Help... ![]() Iemand een ideetje wat ik tegen mijn angst kan doen?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik schijt ook 10 kleuren als ik zo'n beest tegenkom, en daar kan ik niks aan doen. En dat heeft niks met aanstellen te maken.
||
Citaat:
![]() trouwens, ik ben ook als de dood voor spinnen, en MetalliCat, de kans is erg klein dat ze je mond inlopen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
spinnen kruipen niet in je mond want die houden meer van droge plekken... lijkt me niet leuk al dat spuug ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterker nog, ik heb het proefondervindelijk bewezen gezien, toen er een spinnetje in mijn keel lande 's nachts, terwijl ik wakker was ![]() N.B. Het gaat hier dus wel om kleine spinnetjes |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat zijn wolfspinnen of huisspinnen. Ik heb een keer een huisspin (Tegenaria sp.) gevangen en meegenomen naar de biologieles omdat mijn bioleraar er wel verstand van heeft. Hij heeft ons met een microscoop toen het een en ander laten zien en uitgelegd over die spin. Onder andere ook de tanden van deze spin, die waren bij dat exemplaar (10 cm van poot tot poot) bijna 2 mm lang en ze kunnen dus gemeen bijten...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Yeah mijn spinnetje wordt gementioned
![]() Anderhal ve maand geleden zat er één op t plafond in de huiskamer en de kat werd gek omdat ze dr niet aankwam ![]() Gevangen (paste maar nét in n theeglas) en dr eigen hok gegeven. Sindsdien een aantal spinnen van gelijke grootte gevangen en drtegen laten battelen. Dat zijn nu zo n 20 flawless victories in a row ![]() Tjek de feauteau!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() spinnen zijn lieve beesten [ over het algemeen], en meestal banger voor jou dan jij voor hen[ hoezo jeugdjournaal ? ![]() ![]() hoewel ik deze liever in 'n kooitje zie dan onder m'n lakens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat een ranzig topic zeg
![]() *Rillingen*
|
van dat idee kan je afkomen. Het ziet er eng uit, maar het is niet eng. Zodra je dat weet zou er minder bang voor moeten zijn. Maar mensen overdrijven zo vaak. Ik was naar berlijn op schoolreis geweest, en de hele tijd waren er gillende mensen: 'aaaah, een mot!' Kom op motten zien er helemaaaal niet eng uit. 'aaaah, een kakkerlak!' tegen een klein torretje... 'aaaah, een vleermuis!' hallo je weet toch wel dat een vleermuis een radersysteem heeft waardoor hij never nooit tegen je aan gaat vliegen, tenzij jij heel onverwachte dingen gaat doen (zoals hysterisch gaan gillen/rondspringen)?
Mensen overdrijven zoveel. Angst voor dieren komt ook denk ik doordat we nu in een stad leven, en niet meer in de natuur. We krijgen haast nooit te maken met enge beestjes, door alle verdelgers en schoonmaakmiddelen. Zodra er een beestje doorheen komt, worden we bang, omdat ze onbekend zijn. Als je de tijd neemt om eens rustig naar een spin te kijken en ze observeert, zie je dat hij helemaal geen enge dingen doet of er eng uitziet. Maar als je vreselijk hysterisch reageert, dan blijf je er bang voor. Toen we nog in de natuur leefden leerden we te leven met alle spinnen die over de grond kropen, en waren we er ook niet bang voor. |
![]() |
||
Citaat:
da's een aangeleerd idee net als dat slangen glibberig zouden zijn .. beesten voelen gortdroog aan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
tja wij hebben hier nogal last van muggen, dus ik heb geen bezwaar tegen spinnen.
alleen zitten er ook wel eens wolfsspinnen tussen ( je weet wel die drote met haren op de pootjes ) en op zich vind ik dat ook geen probleem, ware het niet dat ze gaan rondrennen als ik lig te tukken, en dan word ik wakker van hun getippel over de muren. en om nu een ochtend humeur te krijgen omdat ik niet kan slapen van de rennende spinnen gaat me te ver, dus die gooi ik buiten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Plagisaai: Saai saai saai the boat #1818 Verwijderd | 500 | 23-04-2013 21:31 | |
De Kantine |
Saai #1488 Mc Kauw | 500 | 04-09-2011 19:16 | |
Psychologie |
Bang voor spinnen? strawberry1996 | 25 | 15-12-2010 10:19 | |
De Kantine |
Barabas <3 Mean is niet saai. #791 Verwijderd | 501 | 02-01-2010 15:00 | |
Flora & Fauna |
Welke dieren ben jij bang voor en waarom? drukknoopje | 33 | 10-10-2009 19:38 | |
Flora & Fauna |
Wat is er zo eng aan Reptielen en aan insecten?? D@mien | 3 | 03-02-2002 05:02 |