Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoe verklaar je dan overigens dat in zuid-amerika waar vroeger nooit christenen zaten nu een groeiende christelijke gemeenschap zit? Geloof is meer een besmettelijke ziekte dan een erfelijke aandoening. (als je het dan toch als iets malifide wilt vergelijken) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Hé jongens, word christen of sterf." -"Nou, vooruit dan maar." "Oh ja, geef dat goud ook maar." |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoals jij het stelt voldoet het eerder aan de besmettelijke ziekte dan aan de erfelijke aandoening. (nogsteeds) discussievraag is: Zou het niet kunnen dat gewoon God, Allah, Verlichting allemaal het zelfde bedoelen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is natuurlijk ook onjuist om te spreken van genen als oorzaak van geloof. Je kunt hooguit zeggen dat die genen iemand vatbaarder maken voor geloof als invloed van buitenaf, maar zeggen dat iemand 'voor x procent genetisch en voor x procent sociaal' is gevormd, is foutief. Maar het is dus best logisch dat de mensen in Zuid-Amerika vaker dat gen bezaten - waarvan we de oorzaak even in het midden laten - en dat ze daardoor eenvoudiger overtuigd konden worden om het christendom te gaan aanhangen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @meph: ja, miscommunicatie. Ik gaf het voorbeeld niet vanwege de geweldige methoden van evangelisatie. Die ken ik natuurlijk wel. Overigens zie ik bij de verschillende geloven natuurlijk overeenkomsten, maar de verschillen zijn zo groot dat ik betwijfel of we het allemaal over hetzelfde hebben. Het zou kunnen, God is vrij groot, het kan zijn dat we allemaal een ander deel van Hem zien, maar volgens mij zie ik het goed, en de rest fout. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() het is gewoon 1 groot joods complot ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De universele waarheid Verwijderd | 30 | 14-08-2006 10:39 | |
vervormd en veranderd? ~Hadiya~ | 194 | 15-12-2004 16:02 | |
Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan? Prime Evil | 46 | 15-10-2003 15:48 | |
Universeel goed/kwaad Verwijderd | 27 | 03-10-2003 12:59 | |
Geloof en godsdienst zijn losse begrippen? michieldewit | 5 | 21-07-2003 11:51 | |
Dogma in de Islam Hannibal | 246 | 12-02-2002 22:04 |