![]() |
|
![]() |
Amerikaanse homoactivist mishandeld
De Amerikaanse journalist en homoactivist Chris Crain is op Koninginnedag in de Leidsestraat ernstig mishandeld. Crain liep hand in hand met zijn vriend toen hij werd bespuugd door twee jongens. Toen hij naar het waarom vroeg, kreeg hij te horen dat ze 'fucking fags' waren. Daarna kwamen er nog vijf andere jongens bij die de Amerikaan begonnen te schoppen en slaan. Volgens Crain greep niemand van de tientallen omstanders in. Hij heeft aangifte gedaan van de mishandeling. De politie heeft nog geen spoor van de daders. Homo's steeds banger in binnenstad Steeds meer homo's voelen zich niet meer veilig in de binnenstad. Belangenvereniging COC zegt dit in reactie op de mishandeling op Koninginnedag van de homoactivist Chris Crain in de Leidsestraat. Volgens het COC durven homo's niet meer hand in hand in de binnenstad te lopen uit angst voor agressie. In maart meldde de vereniging al een toename van geweld tegen homo's in de buitenwijken. De politie kan niet zeggen of geweld tegen homo's vaker voorkomt. Bij de aangiftes wordt niet altijd de seksuele geaardheid van het slachtoffer geregistreerd. Bron: www.at5.nl |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Dat is altijd zo, het heet het bystander effect.
Het voorval zelf verbaast me niet zo, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, de enige reden dat het in het nieuws komt is omdat deze gast blijkbaar bekend is. Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 21:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan nu wel zeggen: ik weet (bijna) zeker dat ik wat zou doen, maar blijkbaar is het toch niet zo simpel. Ik denk van mezelf ook wel dat ik er tussen zou springen (niet in mijn eentje, maargoed) Maar op het moment zelf is het toch anders
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Achteraf zou ik wel ongeloofelijk boos zijn
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik snap het echt niet dat mensen niets doen, ik spring altijd zonder nadenken midden in een vechtpartij. Al begin ik het ook wel af te leren. Wakker worden in het ziekenhuis is niet geweldig ![]() Maar ik snap niet wat sommige mensen tegen homo hebben. Mijn opa kon het 80 jaar geleden er mee levn dat zijn broer homo was, waarom sommige mensen nu nog niet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben wel erg benieuwd naar de afkomst van de daders. Maar ik ga er niet over speculeren voor ik meer weet. Ze schreeuwden "fucking fags", dat wijst erop dat het wellicht Britten waren. Britse (drank-)toeristen? Die gedragen zich niet altijd even keurig, integendeel, ze staan bekend als de grootste lastpakken. Zonder meer te weten kan je niet gaan schreeuwen dat het weer Marokkaantjes waren, ofzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() gewoon het zeepje oppakken in de gevangenis lijkt me al genoeg |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De angst om zelf ook neergeslagen of -gestoken te worden is groot onder omstanders. Dus als meerdere omstanders zijn, dan wachten die allemaal op elkaars actie, dus tot de ander eerst gaat, zodat je in een soort cirkel terechtkomt en er uiteindelijk niets gebeurt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Aan 'vrijheid van godsdienst' heb ik op dat punt dus echt een broertje dood. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |